دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بازی پرندگان خشمگین روی موبایل مانع ابتلا به آلزایمر می شود



 

 

آلزایمر,درمان آلزایمر

 

 

مطالعات جدید ثابت کرده که بازی هایی مثل «Angry Birds» می تواند به تقویت حافظه کمک کرده و مانع از ابتلا به بیماری آلزایمر در افراد شود. بر اساس مطالعات انجام شده در زمینه مغز و اعصاب، بازی ها می توانند از زوال مغز جلوگیری کنند.

بر اساس این مطالعات، Angry Birds و دیگر بازی هایی که برای گوشی های هوشمند ارائه شده می تواند مانع رشد آمیلوئید پروتئین شود و از تسریع زوال عقل و آلزایمر جلوگیری کند.

مطالعات جدید نشان داده که بازی ها به طراحی خاصی برای آموزش ارتقای عملکرد مغز به ویژه میان افراد میانسال نیاز ندارند. به گفته محققان، هیچ تاکیدی روی بازی خاصی نیست فقط چگونگی استفاده از مغز در همزمان سازی فعالیت ها همچون خواندن، نوشتن و بازی موثر و مهم است.

همچنین محققان برای کودکانی که به بیماری اوتیسم مبتلا هستند پیشنهاد می کنند که از گوشی های هوشمند و تبلت ها به عنوان ابزار آموزشی استفاده كنند و از نرم افزارهای بازی و بهداشت مغزی در سنین بالاتر برای تمرین مغزی بهره ببرند. از آنجا که بازی پرندگان خشمگین سریع ترین رشد را در میان بازی های ارائه شده برای گوشی های هوشمند داشته، استفاده از این بازی برای همه سنین توصیه شده است.... /   روزنامه دنیای اقتصاد

 

 


ویدیو مرتبط :
آمادگی برای ابتلا به بیماری آلزایمر؟!(Alanna Shaikh)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پارک بازی «پرندگان خشمگین» کجاست؟


این پارک در شهر چانگشا در مرکز استان هونان ایجاد شده و طبق اعلام مسئولان آن هدف از ساخت آن ایجاد مکانی برای سرگرم شدن مردم و لذت بردن آنها از بازی پرندگان خشمگین در دنیای واقعی بوده است.

بی شک محبوبترین و معروف ترین بازی در اکثر تلفن های همراه بازی پرندگان خشمگین است این بازی که توسط شرکت Rivio برای آیفون و سپس آی پد و دیوایس های اندرویدی و کامپیوتر ارایه شد به حدی طرفدار پیدا کرد که علاوه بر ارایه نسخه های جدید توسط شرکت ، اسباب بازی ها،عروسک هاو نیز تیشرت های این بازی هم تولید و به هواداران این بازی ارایه شد اما بشنوید برای اینکه مردم این بازی را در دنیای واقعی هم تجربه کنند پارکی ساخته شده است و روزانه تعداد زیادی برای تجربه این بازی در دنیای واقعی به آن سری می زنند.در این پارک تیرکمان های بزرگ و دکورهایی شبیه محیط بازی ساخته شده اند که باید عروسک پرنده خشمگین را در چله کمان گذاشت و با تنظیم زاویه پرتاب و میزان قدرت خوک ها را هدف قرار داده و از بین برد.

این پارک در شهر چانگشا در مرکز استان هونان ایجاد شده و طبق اعلام مسئولان آن هدف از ساخت آن ایجاد مکانی برای سرگرم شدن مردم و لذت بردن آنها از بازی پرندگان خشمگین در دنیای واقعی بوده است.