دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بازی های ویدئویی مسکنی برای دردها



 

بازی های ویدئویی مسکنی برای دردها

 

 

محققان دانشگاه کارولینای جنوبی در نشست سالانه علمی انجمن درد امریکا اعلام کردند کودکان و افراد بزرگسالی ‌که دارای دردهای مزمن و حاد هستند، با بازی کردن و غرق شدن عالم بازی های ویدئویی دردشان تسکین می‌یابد.


به نقل از medicalnewstoday، طبق گفته محققان واقعیت مجازی در کاهش اضطراب و دردهای مزمنی که ناشی از فرآیندهای پزشکی است مؤثر بوده و در درمان دردهای مزمن مفید است.


این واقعیت مجازی اثر مغناطیسی ایجاد می کند که به درون نفوذ می کند بنابراین تأثیر تسکین دهندگی آن تنها بر اثر حواس پرتی هنگام بازی ایجاد نمی‌ شود بلکه بر نحوه اثر واکنش های مغزی نسبت به محرک های درد هم تأثیر می‌گذارد.


چگونگی اثر این واقعیت مجازی‌همچنان ناشناخته است ولی محققان دریافتند که این تأثیر از غرق شدن در واقعیت مجازی، تمرکز بیش از حد و استفاده از چندین حس در انجام این گونه بازی هاست.


این جنبه از واقعیت مجازی اثر مغناطیسی درونی را ایجاد می‌کند که شبکه بالاتری از قشرهای‌ مغزی را که مسئول تمرکز، حواس پرتی و احساسات است را درگیر می‌کند.


محققان با به کار بردن این روش قادرند توانایی و تمحل کودکان را نسبت به درد بالاتر ببرند. و این در حالی است که در افراد بزرگسال بیشتر در زمینه کاهش دردهای مزمن و حاد مورد استفادده قرار می‌گیرد.... /  خبرگزاری ایسکانیوز

 


ویدیو مرتبط :
قهوه :مسکنی جدید و قوی تر از مورفین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درمان تنبلی چشم با محبوب‌ترین بازی‌های ویدئویی دنیا



درمان تنبلی چشم با محبوب‌ترین بازی‌های ویدئویی

محققان مرکز پزشکی کوئین در ناتینگهام به کمک کارشناسان I-BiT عینکی سه‌بعدی را طراحی کرده‌اند که مختص اصلاح تنبلی چشم است. شرکت سونی تعدادی از پرفروش‌ترین بازی‌های پلی‌استیشن 3 را با این عینک‌ها سازگار خواهد کرد.

 

محققان مرکز پزشکی کوئین در ناتینگهام اعلام کردند به کمک کارشناسان I-BiT موفق شده‌اند، پروژه درمان تنبلی چشم در کودکان را با استفاده از بازی‌های ویدئویی و عینک سه‌بعدی مخصوص آن به سرانجام برسانند. شعبه اروپایی سونی اینترتینمنت، تعدادی از محبوب‌ترین بازی‌های پلی‌استیشن 3 را با تجهیزات این پروژه در دست اقدام سازگار خواهد کرد.

 

در درمان استاندارد تنبلی چشم یا آمبلیوپی در کودکان، اغلب صدها ساعت روی چشم سالم آنها پوشیده می‌شود. آلکس فاس از مرکز پزشکی کویین در ناتینگهام که رهبری تحقیق برای اجرای این شیوه جدید را به عهده داشته، می‌گوید: «کودکان علاقه‌ای به استفاده از چشم‌بندهای طبی ندارند و مقاومت آنها در برابر استفاده از آن می‌تواند درمان را بی‌اثر کند؛ اما موضوع بازی‌های ویدئویی بسیار متفاوت است. بچه‌ها این بازی‌ها را با علاقه انجام می‌دهند و حتی چندین جلسه نیم‌ساعته درمان با این بازی‌ها نیز اثربخش خواهد بود».

 

به گزارش گیزمگ، در این درمان کودک عینکی را به چشم می‌زند که تصاویر متفاوتی را برای چشم سالم او و چشمی که نیاز به درمان دارد، نشان خواهد داد. برای چشم سالم تصاویر پشت صحنه بازی نمایش داده می‌شود که ثابت است؛ اما چشم دچار آمبلیوپی تصاویر متحرکی را تماشا می‌کند که پیش‌زمینه بازی را تشکیل می‌دهند. پردازش دو تصویر توسط مغز باعث می‌شود کودک تلفیقی از این تصاویر را ببیند که تصویر یک‌دست صفحه بازی است.

 

Wellcome Trust که بودجه آزمون‌ها و تحقیقات بالینی مرتبط با این فناوری را تأمین کرده، امیدوار است در آینده نزدیک این عینک‌ها توسط اپتومتریست‌ها و در کلینیک‌های چشم‌پزشکی به کار گرفته شوند و در نهایت راه خود را به خانه‌ها باز کنند.

 

سو کاب، دانشیار دانشگاه ناتینگهام می‌گوید: «توسعه بازی‌های ویدئویی و فناوری‌های مرتبط با آنها توسط سونی می‌تواند این پروژه را به سطوح تازه‌ای ارتقا دهد. من و همکارانم از همین حالا درباره اثر مثبت بالقوه این شیوه در درمان تنبلی چشم در کودکان بسیار هیجان‌زده‌ایم».

منبع:khabaronline.ir