دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بازگشت کامارو، این محبوب دوست داشتنی


یک دهه غیبت در اروپا و حالا ، حی وحاضر! این را در مورد سلطان قلب‌ها یعنی شورلت کامارو می‌گوییم.ظاهراً این بار هم شورلت کاماروی دوست داشتنی قصد کرده تا با روی کار آوردن مدل «ای‌یو» اش دل از کف جاده​‌های اروپا و دیوارهای اطاق خواب‌هایمان ببرد.




ویدیو مرتبط :
ویدیوی قدیمیه دوست داشتنی و محبوب اکثریت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازگشت اسکیپی دوست داشتنی و نوستالژیک


شبکه تماشا مدتی است پخش یکی از خاطره انگیزترین سریال های خارجی دهه 60 با نام «اسکیپی» را پخش می کند. به بهانه بازپخش این سریال مروری دارد بر روند تولید آن داریم.





روزنامه هفت صبح:
شبکه تماشا مدتی است پخش یکی از خاطره انگیزترین سریال های خارجی دهه 60 با نام «اسکیپی» را پخش می کند. به بهانه بازپخش این سریال مروری دارد بر روند تولید آن داریم.

«اسکیپی، کانگوروی بوته زار» نام مجموعه ای تلویزیونی است که در واپسین سال های دهه 1960 میلادی (1968-1966) در استرالیا تولید شدو پس از آن در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران به روی آنتن رفت. این مجموعه تلویزیونی که در ژانر کودک و نوجوان و خانوادگی تولید شده بود در زمان پخش خود توانست مخاطبان بسیاری را - که اغلب شان کودک یا نوجوان بودند - پای گیرنده ها بنشاند. این مجموعه تلویزیونی پرطرفدار به کارگردانی «جان مک کالوم» در سه فصل و روی هم رفته در نود و یک قسمت به تولید رسیده و شرح ماجراهای کانگوروی شجاعی به نام «اسکیپی» است که به همراه صاحب نوجوانش و جنگل بانان «پارک ملی واراتا» در نیوساوت ولز استرالیا داستان های جالبی را رقم می زنند. سال ها بعد در ادامه «اسکیپی، کانگوروی علفزار»، مجموعه ای تحت عنوان «ماجراجویی های اسکیپی» تولید و پخش شد. مدت زمان هر قسمت از این مجموعه تلویزیونی 25 دقیقه بوده و نخستین بار از شبکه تلویزیونی «ناین نتوورک» استرالیا روی آنتن رفته است.

موفق ترین مجموعه تلویزیونی در کمال ناباوری

شاید باور کردنش سخت باشد اما واقعیت دارد: سرشناس ترین و مشهورترین ستاره تلویزیونی استرالیا که در سراسر دنیا نیز شناخته شده، یک کانگوروی جذاب و دوست داشتنی به نام «اسکیپی» است. اسکیپی یکی از عظیم ترین مجموعه های صادراتی تلویزیون استرالیا به شمار می رود. البته اگر بخواهیم موفقیت اخیر مجموعه ای مثل «همسایه ها/ Neighbors» را در این میان نادیده بگیریم. ماجراجویی های جذاب و پرفراز و نشیب پسرکی نوجوان که به همراه کانگوروی خود در جنگل های «نیوساوت ولز» به گردش و تفریح می پردازد، در زمان خود توانست جاذبه ای باورنکردنی و فوق العاده را برای مخاطبان خارجی آن سوی آب ها ایجاد کند.



به همین خاطر نیز اسکیپی در ادامه موفقیت های هیجان انگیزش،توانست در سطح بین المللی به فروشی شگفت انگیز و باورنکردنی دست پیدا کند. بنابر گزارش های آماری، این مجموعه که روی هم رفته در 91 اپیزود (به علاوه یک فیلم سینمایی بلند) به تولید رسیده، دست کم در 128 کشور مختلف در سراسر جهان به فروش رفته است.

نکته مهمتر این است که این رقم، شامل فروش این مجموعه در داخل کشورهای خریدار نمی شود تنها در ایالات متحده آمریکا، این مجموعه در 160 کانال تلویزیونی مختلف به روی آن رفته است. در حقیقت، از دریچه چشم اندازی جهانی، «اسکیپی» موفق ترین برنامه تلویزیونی است که در استرالیا به تولید رسیده و بیش از هر مجموعه تلویزیونی دیگری در سراسر جهان شناخته شده است.

چگونگی شکل گیری سریال

پیدایش و شکل گیری این سریال به زمانی بازمی گردد که هنوز هیچ تلویزیونی در استرالیا وجود نداشت. اوایل دهه 1950 میلادی، جان مک کالوم، کارگردان و تهیه کننده «اسکیپی» که در آن زمان در مقام هنرپیشه در لندن مشغول به کار بود، تلاش کرد طرح و ایده مجموعه ای تلویزیونی را با الهام از شخصیتی حقیقی به نام «بن هال» که ساکن جنگل های انگلستان بود، بسط و پرورش دهد. مک کالوم در همان زمان استدلال می کند که ساخت مجموعه ای تلویزیونی آمیخته به المان منحصر به فرد استرالیا و با هدف پخش و توزیع جهانی، ساختار کاملا متفاوتی می طلبد. این «تفاوت استرالیایی منحصر به فرد» به اولویت آثاری بدل شد که کالوم بعدها به تولید رساند تا سال 1964، تولید درام های استرالیایی در سینما و تلویزیون استرالیا به صورت پراکنده و هر از گاهی انجام می گرفت اما تولید مجموعه تلویزیونی تحت عنوان «خودکشی» به نقطه عطفی در صنعت فیلم و سریال این کشور بدل شد. موفقیت این سریال توانست راه را برای تولید سایر درام های تلویزیونی هموار کند. مک کالوم به پیشنهاد عوامل انگلیسی تولیدات پیشین خود، ساخت مجموعه ای برای کودکان را در فهرست اولویت های خود قرار داد. توصیه انگلیسی ها حاکی از آن بود که ساخت مجموعه تلویزیونی مختص کودکان می تواند با چشم انداز بهتری در زمینه فروش خارجی همراه باشد. مک کالوم و دوستانش چند ساعتی را در کافه ای گپ زدند و سر ساخت سریالی آمیخته به چاشنی استرالیایی به توافق رسیدند که قرار بود ستاره آن یک کانگوروی شیرین و دوست داشتنی باشد. البته ایده ساخت سریالی که ستاره اش یک حیوان دوست داشتنی است، پیش از این در کشورهایی به جز استرالیا مورد استفاده قرار گرفته بود. «فلیپر»، دلفینی بود که پیش از این به ستاره مجموعه های تلویزیونی بدل شده بود اما تا به حال در استرالیا سریالی ساخته نشده بود که نقش اول آن یک حیوان باشد بنابراین انتخاب «کانگورو» نیز گزینه ای منطقی برای ساخت مجموعه ای استرالیایی به نظر می رسید.

بازتاب های نسخه آزمایشی

نسخه آزمایشی این سریال نخستین بار در سال 1966 در قالب یک فیلم بلند سینمایی و رنگی به تولید رسید. تا بدین جا، مجموعه درام های بومی در قالب فیلم های سیاه و سفید به تولید می رسیدند و تنها دو استثنا در این زمینه وجود داشت. به این ترتیب بود که ساخت مجموعه تلویزیونی اسکیپی در ژانر کودک و نوجوان، به صورت رنگی و در قالب اپیزودهای 30 دقیقه ای با رویکرد فروش جهانی آغاز شد.

9 کانگورو برای نقش اسکیپی

یکی از نکات جالب این سریال این است که نقش اسکیپی را هم دست کم بیش از 9 کانگورو ایفا کرده اند. زمانی که این مجموعه تلویزیونی در تلویزیون استرالیا به نمایش درآمد، تلویزیون استرالیا هنوز سیاه و سفید بود، گرچه سازندگان این مجموعه آن را به صورت رنگی فیلمبرداری و 16 میلیمتری کردند تا در سطح جهانی به چشم بیاید. در سال 1975، زمانی که تلویزیون های رنگی به استرالیا راه پیدا کردند، کانال ناین نتوورک چندین مرتبه دیگر این سریال را به صورت رنگی به روی آنتن برد. در این سریال اد دوراو در نقش مت هاموند، سر جنگل بان پارک ملی واراتا، گری پانکهرت، در نقش سونی هاموند، پسر کوچک مت، کن جیمز، در نقش مارک هاموند، پسر بزرگ مت و تونی بونر در نقش جری کینگ، خلبان هلی کوپتر بازی کرده اند.