دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بازگشت «پینوکیوی» منقرض شده به جمع خزندگان!



مارمولک پوزه‌دراز ,مارمولک آنول پینوکیو

بازگشت «پینوکیوی» منقرض شده به جمع خزندگان!

یک گونه مارمولک پوزه‌دراز موسوم به «پینوکیو» که 50 سال تصور می‌شد نسل آن منقرض شده دوباره در جنگل‌های ابری اکوادور مشاهده شده است.

گروهی از عکاسان و محققان پس از سه سال تلاش برای یافتن این جانور پوزه‌دراز در نهایت موفق شدند این مارمولک را در جنگل ابری بکر در شمال غرب اکوادور مشاهده کنند.

این مارمولک «آنول پینوکیو» نام دارد که آنول به گونه‌ای از مارمولک‌های درختی در مناطق حاره‌ای اطلاق می‌شود. نام این مارمولک پس از کشف آن در سال 1953 میلادی با الهام از شخصیت داستانی پینوکیو، عروسک چوبین دروغگوی معروف، انتخاب شد.

این مارمولک حد فاصل سال‌های 1960 تا 2005 میلادی دیگر مشاهده نشد تا اینکه یک پرنده‌شناس که در حال گذر از مناطق دوردست شمال غربی اکوادور بود، آن را دوباره مشاهده کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از لایوساینس، این سومین مرتبه پس از سال 2005 میلادی است که محققان «مارمولک پینوکیو» را مشاهده می‌کنند.

بنابر اعلام اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN)، این گونه جزو گونه‌های در معرض خطر انقراض است و نمونه‌های آن تنها در چهار نقطه از جهان یافت شده است. این مارمولک‌ها صاحب کمترین جمعیت در بین سایر گونه‌های مارمولک‌ها در جهان هستند.

پوزه‌ دراز در این مارمولک‌ها یک مشخصه جنسیتی است و تنها در مارمولک‌های نر مشاهده می‌شود. / ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
‫پینوکیوی شیطون‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال بازگشت مهدی رحمتی به جمع ملی‌پوشان



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

مهدی محمدنبی خبر داد:

احتمال بازگشت مهدی رحمتی به جمع ملی‌پوشان/ تیم لبنان در حد ایران نیست

دبیرکل فدراسیون فوتبال و سرپرست موقت تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه احتمال بازگشت رحمتی به تیم ملی وجود دارد، گفت: دانیال داوری قطعا در اردوی بعدی تیم ملی و برای بازی با کویت به جمع نفرات ملی‌پوش ملحق می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی محمد نبی در حاشیه تمرین صبح امروز یکشنبه تیم ملی فوتبال ایران در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت سیدمهدی رحمتی ضمن بیان مطلب فوق گفت: سیدمهدی رحمتی و بعضی دیگر از بازیکنان که دعوت نشدند نامشان برای مسابقات جام ملت‌ها و مقدماتی جام جهانی رد شده است، به همین خاطر احتمال بازگشت آنها به تیم ملی وجود دارد.

وی ادامه داد: علی کفاشیان با کارلوس کی‌روش در این خصوص صحبت کرده تا مقدمات بازگشت رحمتی به تیم ملی را فراهم کند ولی قطعا رحمتی به این اردو نمی‌رسد.

سرپرست موقت تیم ملی فوتبال ایران با تاکید بر اینکه رحمتی نباید تصمیمش را رسانه‌ای می‌کرد، اظهار داشت: بهتر بود او مشکلش را قبل از آنکه به صورت سرگشاده عنوان کند، با کی‌روش در میان می‌گذاشت. آنچه مسلم است بازیکنانی مثل رحمتی هر موقع آماده باشند و کادر فنی لازم بداند، به تیم ملی دعوت می‌شوند.

وی درباره وضعیت دانیال داوری هم تاکید کرد: بازی‌های مقدماتی جام ملت‌ها در روزهای فیفا نیست، به همین خاطر باشگاه‌ها می‌توانند به بازیکنانشان اجازه ندهند که در خدمت تیم ملی‌شان باشند. با وجود این داوری قطعا در اردوی بعدی تیم ملی برای بازی با کویت به جمع اردونشینان ملحق می‌شود.

نبی در خصوص بازی با لبنان خاطرنشان کرد: شاید از نظر بعضی‌ها لبنان تیم خوبی باشد ولی آنها در حد ایران نیستند، تیم ملی ایران قطعا سه امتیاز مسابقه را  کسب می‌کنیم.

وی که به تازگی سرپرست تیم ملی فوتبال ایران هم شده است، درباره اینکه کی‌روش اعتقادی به سرپرست ندارد، یادآور شد: کی‌روش با تیم‌های حرفه‌‍ای کار کرده و می‌داند هر تیمی باید سرپرست داشته باشد. تاکید کی‌روش بر این است که کادر فنی باید تعامل خوبی با فدراسیون و بازیکنان داشته باشد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد تداخل برنامه‌های لیگ و برنامه‌های تیم ملی هم گفت: ما خلاصه‌ای از برنامه سازمان لیگ را به باشگاه‌ها داده‌ایم و قرار است باشگاه‌‎ها تا امروز پیشنهاداتشان را به ما برگردانند، پس از آن جمع بندی نهایی در این باره انجام می‌شود. البته تا 27 اسفند لیگ را ادامه می‌دهیم. 28 اسفند اردوی تیم ملی شروع و تا 7 فروردین سال آینده ادامه دارد./مهر