دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بازگشت پرشکوه ژرمن ها با X1 و X5


ژرمن ها برای فتح دوباره بازار تا دندان مسلح شده اند. فرماندهان این ارتش سری هم مدل های X1 و X5 خواهند بود که با توجه به محبوبیت جهانی و توانایی های شان، باید منتظر گرد و خاک BMW در بازار خودروهای لوکس و قدرتمندباشیم

هفت صبح: ژرمن ها برای فتح دوباره بازار تا دندان مسلح شده اند. فرماندهان این ارتش سری هم مدل های X1 و X5 خواهند بود که با توجه به محبوبیت جهانی و توانایی های شان، باید منتظر گرد و خاک BMW در بازار خودروهای لوکس و قدرتمندباشیم

طرفداران BMW خوشحال باشند؛ چه خریداران و چه دوستداران این برند! مدتی طولانی می شد که پرشیا خودرو مجوز جدیدی برای واردات جدید به بازار نگرفته بود و همین مسئله هم نگرانی اکثر BMW سواران را به دنبال داشت!

اما خوشبختانه ورق به کلی برگشت و نه تنها جواز واردات مدل های سری یک تا 7، X6 ، X3 و Z4 گرفته شد (نمونه هایی که میشناسیم) بلکه مدل های X1 و X5 نیز در لیست جدید دیده می شوند!

مسلما این دو مدل و مخصوصا X1 بازار خودروهای خاص و لوکس را به کلی دگرگون خواهد کرد و بسیاری از رقبا را کنار خواهد زد؛ همچنین مدل های جدید سری یک و 3 و 6 با طراحی منحصر به فرد خود می توانند نظر مشتریان زیادی را به خود جلب کنند. این بار نگاهی داریم به دو شوالیه ژرمن که برای موفقیت در بازار دورخیز کرده اند.

BMW سری یک جدید

بازگشت پرشکوه ژرمن ها

با بازگشت BMW به بازار توسط پرشیا خودرو باز هم شاهد حضور این محصول زیبا در کشورخواهیم بود؛ با این تفاوت که مدل جدید سری یک تنها در مدل هاچ بک طراحی شده و مدل سه لیتری یعنی 130i آن در لیست ثبت سفارش حضور دارد. همچنین برای مدل کوپه و کروک موتورهای سه لیتری یعنی 125i و 135i جواز واردات را گرفته اند.

بازگشت پرشکوه ژرمن ها

بد نیست بدانید مدل 130i از موتوری شش سیلندر به حجمدقیق 2996 سی سی نیرومیگیرد؛ زمانی که هم روی یک خودروی 1/4 تنی، موتوری سه لیتری با توان خروجی 258 اسب بخار انجام وظیفه کند، جای تعجب نیست که شتاب آن تنها 6/2 ثانیه باشد و حداکثر سرعت آن روی 250 کیلومتر در ساعت محدود شده باشد.

بازگشت پرشکوه ژرمن ها

البته شاید مصرف سوخت 9/4 لیتری در سیکل ترکیبی برای یک هاچ بک زیاد به نظر برسد اما با توجه به توان خروجی موتور، این میزان مصرف بسیار اقتصادی هم هست، ضمن اینکه به احتمال زیاد هاچ بک 130i قیمتی در حدود آلفارومئو جولیتا خواهد داشت.

بازگشت پرشکوه ژرمن ها



BMW X5

بازگشت پرشکوه ژرمن ها

بالاخره طلسم شکست و فضای خالی بین دو مدل X3 و X6 پر شد! شاید با حضور X5 پرطرفدار، یک رقیب جدید و تازه نفس یعنی لکسوس LX570 کاملا از بازی محو شود؛ البته باید گفت پورشه کاین هم در این رقابت وجود دارد اما این غول ژرمن بیدی نیست که با این بادها بلرزد اما زمانی که می خواهید چند صد میلیون تومان برای خودروی خود پول دهید، احتمالا پورشه و BMW گزینه های مناسبتری خواهند بود تا لکسوس.

بازگشت پرشکوه ژرمن ها

بازگشت پرشکوه ژرمن ها

خوشبختانه یا متاسفانه در لیست ثبت سفارش، تنها پرقدرت ترین مدل استاندارد X5 یعنی xDrive 50i وجود دارد. موتوری فوق العاده قدرتمند هشت سیلندری به حجم 4/4 لیتر که می تواند با توان 400 اسب بخار این غول 2/4 تنی را در عرض 5/3 ثانیه به مرز سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند. گیربکس به کار رفته در این SUV هم هشت سرعته خودکار است که به کمک سیستم xDrive نیروی موتور را به هر چهار چرخ منتقل می کند.


ویدیو مرتبط :
آرزوی مرضیه برومند برای بازگشت سینمای کودک به دوران پرشکوه خود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

متکي به تهران بازگشت



 

 

بازگشت متکی به تهران

 

 

وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در پايان سفر به سه کشور سودان، جيبوتي و بحرين اوايل بامداد روز يکشنبه( حدود ساعت 3 بامداد) به تهران بازگشت.

 

 

به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا؛ " منوچهر متکي " که براي شرکت در ششمين اجلاس گفت وگوهاي امنيتي منامه به بحرين سفر کرده بود، دقايق اوليه بامداد روز يکشنبه منامه را با بدرقه معاون وزير خارجه بحرين به مقصد تهران ترک کرده بود.

 

 

وزير امور خارجه ايران علاوه بر سخنراني در اجلاس منامه ، در حاشيه اين اجلاس با مقامات عالي رتبه بحريني و مسئولان ساير کشور هاي شرکت کننده در اجلاس ديدار و گفت و گو کرد.

 

 

متکي قبل از منامه به سودان و جيبوتي سفر کرده بود.