دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بازگردانی فایل‌های حذف شده در Dropbox


اخیراً خیلی از کاربران ایرانی به استفاده از سرویس ابری Dropbox روی آورده‌اند؛ خصوصاً پس از فراگیری استفاده از تلفن‌های هوشمند و سیستم‌عامل‌های قدرتمندی همچون iOS و Android، میزان استفاده از Dropbox بدلیل سرعت و کیفیت بالای آن افزایش یافت.

گویا آی تی: اخیراً خیلی از کاربران ایرانی به استفاده از سرویس ابری Dropbox روی آورده‌اند؛ خصوصاً پس از فراگیری استفاده از تلفن‌های هوشمند و سیستم‌عامل‌های قدرتمندی همچون iOS و Android، میزان استفاده از Dropbox بدلیل سرعت و کیفیت بالای آن افزایش یافت. کاربران معمولاً هرچقدر با سرویس زیبای Dropbox درگیر کار شده‌اند، با تعداد بیشتری از امکاناتی که تابه‌حال در رابطه با آن چیزی نمی‌دانسته‌اند، آشنا می‌شوند.

بازگردانی فایل‌های حذف شده در Dropbox

یکی از ویژگی‌های بسیار جالب Dropbox این است که فایل‌هایی که حداکثر در ۳۰ روز اخیر توسط کاربر پاک شده‌اند، قابلیت بازگردانی را دارند. اما کار به اینجا ختم نمی‌شود، فایل‌هایی که چندین بار ویرایش شده‌اند، می‌توان به نسخه‌های اولیه آن بازگشت تا ویرایش‌های اعمال شده را حذف کرد و به نسخه‌ی اصلی آن دسترسی پیدا کنیم.

 بازگرداندن فایل‌های حذف شده

با استفاده از مرورگر خود، به وب‌سایت Dropbox مراجعه کرده و وارد پنل مدیریت فایل‌های خود شوید. شما با لیست فایل‌های اصلی خود مواجه خواهید شد؛ به پوشه مورد نظرتان که فایل حذف شده در آن قرار دارد، وارد شوید. اگر احیاناً می‌خواهید که پوشه‌ی حذف شده‌ای را بازگردانید، می‌بایست یک مسیر عقب‌تر قرار بگیرید. (مسیر والد)

بازگردانی فایل‌های حذف شده در Dropbox

در قسمت بالا، سمت راست، با آیکون سطل زباله‌ای روبرو هستید که کافیست بر روی آن کلیک کنید. خواهید دید که فایل‌هایی که حداکثر در ۳۰ روز گذشته حذف شده‌اند، بصورت خاکستری به لیست شما اضافه می‌شوند. بر روی هرکدام که می‌خواهید راست کلیک کرده و گزینه Restore را بر گزینید. پس از چندی دقیقه، فایل مورد نظرتان مجدد به حسابتان باز خواهد گشت.

در صورتی که بخواهید چندین فایل را بصورت همزمان بازگردانید، می‌توانید با نگه داشتن کلید Shift بر روی صفحه کلید خود، فایل‌های مورد نظرتان را انتخاب کرده و سپس آن‌ها را Restore کنید.

بازگرداندن نسخه‌های قدیمی‌تر یک فایل

ممکن است در Dropbox فایل‌هایی داشته باشید که چندین بار ویرایش شده‌اند؛ این اتفاق بیشتر زمانی رخ می‌دهد که درحال کار کردن بر روی یک فایلی هستید که با چند نفر به‌اشتراک گذاشته شده است. با استفاده از این روش، شما می‌توانید ببینید که هر تغییری توسط چه کاربری و توسط چه دستگاهی رخ داده است و درصورتی که بخواهید، می‌توانید آن‌ها را به نسخه‌ی قبل‌تر برگردانید تا این تغییرات به‌اصطلاح «کان لم یکن» تلقی شوند

بازگردانی فایل‌های حذف شده در Dropbox

برای استفاده از این قابلیت، کافیست بر روی فایل مورد نظرتان راست کلیک کرده و گزینه Previous versions را انتخاب کنید. لیست تغییرات اعمال شده بر روی فایل شما طی ۳۰ روز گذشته نمایش داده خواهد شد که می‌توانید هر کدام را جداگانه دانلود کرده و یا با انتخاب آن‌ها و در نهایت گزینش کلید Restore، آن نسخه را برگردانید.

 ویژگی مخصوص کاربران پریمیوم؛ Packrat

اگر از جمله کاربرانی باشید که برای استفاده از سرویس‌های Dropbox، هزینه‌ای را می‌پردازید و به سرویس‌های رایگان آن‌ها اکتفا نمی‌کنید، شما می‌توانید از قابلیت دیگری با نام Packrat استفاده کنید. این قابلیت محدودیت زمانی ۳۰ روزه را بسیار افزایش می‌دهد و شما می‌توانید فایل‌هایی را که حتی بیش از ۳۰ روز پیش حذف شده‌اند را نیز بازگردانید.

بازگردانی فایل‌های حذف شده در Dropbox


ویدیو مرتبط :
بازگردانی اطلاعات حذف شده با Recuva

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حذف خودکار فایل‌های فشرده پس از خروج از حالت فشرده در نرم‌افزار WinRAR



 

نرم‌افزار winrar, ترفندهای کامپیوتر

نرم‌افزار WinRAR بدون شک معروف‌ترین و محبوب‌ترین نرم‌افزار در زمینه‌ی فشرده‌سازی فایل‌هاست. در این نرم‌افزار علاوه بر فشردن‌سازی فایل‌ها، می‌توان فایل‌های فشرده با پسوند‌های zip ،rar و... را نیز از حالت فشرده خارج کرد. در WinRAR قابلیتی وجود دارد که به وسیله‌ی آن می‌توان پس از Extarct نمودن یک فایل فشرده (خارج کردن آن از حالت فشرده)، آن را به طور خودکار حذف کرد. چرا که معمولاً پس از خارج کردن محتویات فایل از حالت فشرده دیگر احتیاجی به فایل فشرده‌ نخواهیم داشت. همچنین با این کار در حجم پر شده‌ی هارددیسک نیز صرفه‌جویی خواهیم کرد. در این ترفند به معرفی نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا بر روی یک فایل فشرده که قصد خارج کردن آن از حالت فشرده را دارید راست کلیک کرده و Extract files را انتخاب نمایید.
در پنجره‌ی باز شده به تب Advanced بروید.
اکنون به قسمت Delete archive توجه کنید:
به طور پیش فرض این قسمت بر روی Never تنظیم شده است. به این معنی که فایل‌های فشرده پس از خروج از حالت فشرده حذف نخواهند شد.
گزینه‌ی Ask for confirmation به این معنی است که از این پس به هنگام خارج کردن فایل‌‌ها از حالت فشرده از شما سوال می‌شود که آیا قصد دارید این فایل فشرده را حذف کنید یا خیر.
در نهایت گزینه‌ی Always که به معنی این است که از این پس، پس از خروج فایل از حالت فشرده، فایل به طور خودکار حذف می‌شود.
پس از انتخاب گزینه‌ی مورد نظر بایستی به تب General بازگردید و Save settings را انتخاب کنید تا این تنظیم ذخیره شده و بر روی تمامی فایل‌های فشرده از این پس اعمال شود.
لازم به ذکر است فایل پس از حذف راهی Recycle Bin ویندوز می‌شود.

منبع:tarfandstan.com