دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بازوی الكتریكی به كمك كارمندان می‌آید!


یك شركت كالیفرنیایی برای كمك به كاركنان خطوط و كارمندان پرونده‌ها دست به ساخت نوعی سیستم فنری، شبیه فناوری استدی‌كم زده‌اند كه باعث احساس سبكی در بازوها و ابزار می‌شود.

این دستگاه بدون استفاده از موتور، باتری یا نیروهای خارجی، از آسیب‌های در اثر فشار مكرر خواهد كاست.

فیلمبرداران با استفاده از ابزار استدی‌كم می‌توانند دوربین‌ها را در انتهای دو بازوی متصل فنردار كه همزمان با گامهای فیلمبرداران حركت می‌كند، نگه دارند.



اما دستگاه جدید شركت ایكوییپویز(Equipois) كه X-Ar نام دارد از مكانیكی سبك‌تر و خلاصه‌تر از استدی‌كم برخوردار بوده و تنها در بست یك بازو خلاصه می‌شود. قسمت عمده بار توسط یك فنر 22 كیلویی متحمل شده ‌است. با حركت فرد، نوارهای فنردار انتهای بازو خم شده و نیروی لازم برای بالا كشیدن و حركت بار از سویی به سوی دیگر را فراهم می‌كند. كارگران معمولا می‌توانند تا 4.5 كیلوگرم بار را تحمل كنند. (میانگین وزن بازو بین سه تا 4.5 كیلوگرم است.)

با اینكه X-Ar برای كار در ادارات طراحی شده، اما شركت سازنده این فناوری بدنبال ساخت نسخه‌هایی از آن برای صندلی دندانپزشكان و تخت جراحی است كه در آنها دقت از اهمیتی حیاتی برخوردار است.

منبع : خبرگزاری ایسنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
بازوی رباتیک جراحی الهام گرفته از بازوی هشت پا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چندماده غذايی كه كمك می‌كند بهتربخوابيد



 

معرفی چندماده غذايی كه كمك می‌كند بهتربخوابيد

 

وعده غذایی كه به عنوان شام انتخاب می‌كنید روی خواب عمیق شبانه و یا تعداد دفعاتی كه در طول شب ممكن است از خواب بیدار شوید تاثیرگذار است. بنابراین محققان توصیه می‌كنند؛ برای شام، ماهی آزاد را انتخاب كنید.
مواد مغذی خاصی در ماهی آزاد و هم چنین نخود فرنگی، ماست و اسفناج وجود دارد كه به شما كمك می‌كنند خواب بهتری داشته باشید. ماهی آزاد حاوی چربی‌های سالمی است كه اسید دوكوزاهگزائنوئیك یا DHA نامیده می‌شوند و می‌توانند سطح هورمون تنظیم كننده خواب موسوم به ملاتونین را افزایش دهند. از سوی دیگر، نخود فرنگی یا سایر حبوبات مواد غذایی غنی از ویتامین‌های گروه ب شامل B6، B12 و فولیك اسید هستند كه تمام آنها به تنظیم چرخه‌های خواب در بدن كمك می‌كنند و ماده شیمیایی آرام كننده موسوم به سروتونین را تولید می‌كنند. در واقع در بسیاری از مطالعات نشان داده شده است كه تقویت ذخایر ویتامین‌های گروه ب در بدن به رفع بی‌خوابی در افراد كمك می‌كند.
از سوی دیگر محققان تاكید دارند كه ماست منبع خوب و غنی از كلسیم و منیزیم است كه هر دوی این مواد معدنی برای حمایت از پروسه خواب حائز اهمیت هستند و با همدیگر به شما كمك می‌كنند كه سریعتر به خواب بروید و زمان مرحله خواب عمیق شما را طولانی‌تر می‌كند. كمبود این دو ماده معدنی مهم در بدن منجر به انقباضات ماهیچه‌ای، افزایش سطح استرس و بدتر شدن كیفیت خواب می‌شود.
همچنین تحقیقات نشان می‌دهد كه اسفناج با برگهای سبز و تیره رنگی كه دارد منبع بسیار مناسب و سرشار از آهن است. آهن نیز ماده‌ معدنی مغذی است كه از بدن در برابر یك سارق شناخته شده خواب موسوم به «سندرم پاهای خسته» محافظت می‌كند.