دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بازار سیستم عامل در اختیار اندروید و iOS



 

 

بازار سیستم عامل در اختیار اندروید و iOS

 

بررسی های جدید نشان داد كه سیستم عامل اندروید گوگل در ماه اوت ۴۳ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

به گزارش سرویس فن آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس بررسی های جدید شركت نیلسن، سیستم عامل اندروید ۴۳ درصد سهم بازار را در ماه اوت به خود اختصاص داده و سیستم عامل iOS شركت اپل ۲۸ درصد از سهم این بازار را در اختیار دارد.

این بررسی ها نشان می دهد سهم اندروید در بازار هم چنان رو به افزایش است، زیرا این سیستم عامل در ماه ژوییه ۴۰ درصد از سهم بازار را در اختیار داشت.

سهم سیستم عامل iOS در ماه ژوییه و اوت یكسان بود و برروی ۲۸ درصد ثابت ماند. این درحالی است كه سهم سیستم عامل تلفن های هوشمند بلك بری از ۱۹ درصد به ۱۸ درصد سقوط كرد.

شركت اپل كه تاكنون بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه تلفن هوشمند آی فون در جهان فروخته، چند روز بعد آی فون ۵ را كه دارای یك پرادازنده سریع، دوربین ۸ مگاپیكسلی و چندین و چند نرم افزار جذاب است، طی چند روز آینده به بازار عرضه می كند و

پیش بینی می شود با عرضه آی فون ۵ سهم iOS در بازار بیش تر شود..... / خبرگزارى ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
ورود کرتانا به سیستم عامل اندروید و IOS

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اندروید N به ویژگی 3D Touch سیستم‌عامل iOS مجهز شده است



اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی,اندروید

براساس اطلاعات منتشر شده از کدهای موجود در داخل دومین نسخه‌ی آزمایشی سیستم عامل اندروید N، مشخص شده که سیستم عامل جدید گوگل به ویژگی تازه‌ای به نام Dynamic Launcher مجهز شده است. این ویژگی مانند قابلیت «لمس سه بعدی» (3D Touch) به کار رفته در سیستم عامل iOS برای گوشی‌های آیفون 6s و آیفون 6s پلاس است.

قابلیت Dynamic Launcher ویژگی لمس سه بعدی گوشی‌های آیفون 6s و 6s پلاس را به گوشی‌های اندرویدی اضافه می‌کند.

در این اطلاعات گفته شده که کاربران می‌توانند بدون باز گردن یک نرم‌افزار به برخی قابلیت‌های آن دسترسی پیدا کنند. به طور مثال کاربران می‌توانند با این ویژگی پیام‌های کوتاه را سریع‌تر ارسال کنند یا حتی راحت‌تر با برنامه‌ی نقشه ارتباط برقرار کنند و مسیرهای مختلف را پیدا کنند.

البته به نظر می‌رسد که گوگل ویژگی‌های بیشتری را به این قابلیت اضافه کرده تا تفاوت‌های مختلفی با 3D Touch شرکت اپل داشته باشد. در این ویژگی جدید اندروید N کاربران به پنج میان‌بر مختلف دسترسی پیدا می‌کنند که بدون باز کردن برنامه می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

البته توسعه دهندگانی که به این ویژگی برخورده‌اند، گفته‌اند که گوگل هنوز امکان استفاده از این قابلیت را در دسترس آن‌ها قرار نداده است. این توسعه دهندگان گفته‌اند که استفاده از این ویژگی جدید نیاز به تغییرات جدید در سخت افزار گوشی‌ها دارد و باید صفحه نمایش‌های حساس به‌فشار برای این گوشی‌های جدید ساخته شود.

 

اخبار تکنولوژی - دیجی کالا