دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

این کرگدن مهیب، اینفینیتی QX80


اینفینیتی QX80 را که دیده‌اید؟ SUV غول‌پیکر و لوکسی که در عین حفظ ابهت و جدیت‌اش در برابر رقبایی چون کادیلاک اسکالید و لینکلن ناویگیتور، از ظاهر نسبتاً آرام و نه‌چندان پرجنب‌وجوشی برخوردار بود.

وب سایت پدال: اینفینیتی QX80 را که دیده‌اید؟ SUV غول‌پیکر و لوکسی که در عین حفظ ابهت و جدیت‌اش در برابر رقبایی چون کادیلاک اسکالید و لینکلن ناویگیتور، از ظاهر نسبتاً آرام و نه‌چندان پرجنب‌وجوشی برخوردار بود.

این کرگدن مهیب؛ جراحی اینفینیتی QX80 توسط لارته

حال بیایید تا با هم این هیولای آرام را پس از گذشتن از زیر دستان طراحان و مهندسان حرفه‌ای لارته ببینیم؛ QX80 دیگر یک SUV آرام و متین نیست، جنب‌وجوش و عصیان در آن فریاد می‌زند!

این کرگدن مهیب؛ جراحی اینفینیتی QX80 توسط لارته

بگذارید که رو راست باشم؛ هرچند رنگ آبی تیره‌ی این خودرو، بسیاری از مشکلات و کم‌دقتی‌های طراحی مدل پایه‌ی آن را می‌پوشاند و عملاً اثری از آن‌ها باقی نمی‌گذارد، هرچند که قسمت‌های نقره‌ای‌رنگ بدنه‌ی آن در برخی از نقاط باعث تضاد رنگی دل‌چسبی شده است، اما نظرتان راجع به جلوپنجره‌ی این خودرو چیست؟ چراغ‌های روزتابش چطور؟ به نظر من که این‌ها موارد منفی نیستند که به خاطرشان لارته را مقصر بدانیم؛ اما نویسنده‌ی منبع این خبر اعتقاد دارد که تمام این اضافات چهره‌ی خودرو را به «هر چیزی» جز «دل‌پذیر» تبدیل کرده‌اند!

این کرگدن مهیب؛ جراحی اینفینیتی QX80 توسط لارته

این کرگدن مهیب؛ جراحی اینفینیتی QX80 توسط لارته

همچنین تغییراتی در آرم «اینفینیتی» نیز انجام شده است تا این آرم تناسب بیشتری با «کرگدن»* وحشی تیونر روس داشته باشد؛ در ضمن ۲ عدد اگزوز دوتایی که برای هم‌خوانی بیشتر با خودرو با استیل ضد خش جلا خورده‌اند نیز در این SUV خودنمایی می‌کنند.

این کرگدن مهیب؛ جراحی اینفینیتی QX80 توسط لارته

به گفته لارته دیزاین:

تمام خودرو یک طرف، چرخ‌های ۲۲ اینچی آن طرفی دیگر… طراحی ما فوق‌العاده است!

هرچند ظاهر این خودرو دستخوش تغییرات زیادی شده است و فریاد «آماده‌ی هر مسیری هستم» را سر می‌دهد، اما موتور آن هیچ تغییری نداشته است و هنوز همان موتور ۴۰۰ اسب‌بخاری ۸ سیلندری که ۵/۶ لیتر حجم دارد، وظیفه‌ی حیات بخشیدن به این «کرگدن» را بر عهده گرفته است.

این کرگدن مهیب؛ جراحی اینفینیتی QX80 توسط لارته

شاید در انتها بد نباشد که به وزن خودرو که چیزی معادل ۲۷۸۵ کیلوگرم است اشاره کنیم؛ راستی، یک «کرگدن» چقدر وزن دارد؟

این کرگدن مهیب؛ جراحی اینفینیتی QX80 توسط لارته


ویدیو مرتبط :
اینفینیتی HD 2015 QX80

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار كمیته بین المللی بلایای طبیعی :زلزله مهیب در سه شهر بزرگ جهان تا 10 سال آینده / تهران هم هست!



 

 

 

هشدار كمیته بین المللی بلایای طبیعی :زلزله مهیب در سه شهر بزرگ جهان تا 10 سال آینده / تهران هم هست!

 

كمیته اضطراری بلایای طبیعی (DEC) درباره خطر زلزله دستکم سه شهر بزرگ جهان در 10 سال آینده هشدار داد.

 بر اساس هشدار این نهاد غیر انتفاعی در بریتانیا كه از 13 آژانس امداد رسان بریتانیایی و بین المللی تشكیل شده است ، شهرهای تهران ، استانبول و كاتماندو ( پایتخت نپال) در 10 سال آینده در معرض یك فاجعه انسانی در اثر وقوع زلزله قرار دارند.

بر اساس این گزارش آمادگی داشتن برای مقابله با تبعات یك فاجعه طبیعی در این شهر ها یكی از مهم ترین عوامل كاهش میزان خسارات بلایای طبیعی همچون زلزله ارزیابی شده و در این زمینه تاكید شده كه باید برای آمادگی داشتن برای امدادرسانی سریع و به موقع در زمان بحران، با نهادهای دولتی و غیر دولتی در این كشورها همكاری نزدیكی داشت.

این گزارش می افزاید كه برای مقابله با تبعات زلزله ای مهیب در این شهرها كه ممكن است صدها هزار یا میلیون ها قربانی داشته با شد از هم اكنون موضوع اسكان موقت یا دایم در كنار این شهرها ی بزرگ برنامه ریزی شود و راه های امدادرسانی سریع تضمین شود.

این گزارش می افزاید از میان جمعیت جهان بیش از 950 میلیون نفر در محیط های شهری بزرگ و كوچك در معرض صدمات زلزله قرار دارند و محیط زندگی وكسب و كار آنها به دلیل زندگی در بافت های فرسوده و غیر ایمن ریسك بالایی دارد.

انتشار این گزارش یك سال پس از زلزله فاجعه بار هاییتی صورت می گیرد كه طی آن قریب به 300 هزار نفر در شهر پورتوپرنس و حومه آن كشته شده و صدها هزار تن دیگر زخمی و آواره شدند.

هشدار درباره احتمال وقوع یك زلزله شدید در تهران سال هاست كه از سوی كارشناسان تكرار می شود و دولت نیز گام هایی برای مقابله با تبعات احتمالی زلزله تهران برداشته است ، اما به گمان ناظران ، اقداماتی كه تا كنون انجام شده به هیچ وجه كافی نیست.

تهران روی چند گسل زلزله خیز قرار دارد و آخرین زلزله شدید روی این گسل ها قریب به 200 سال پیش به وقوع پیوسته و این در حالی است كه طبق برآورد كارشناسان گسل های تهران به طور متوسط هر 170 سال یكبار فعال شده و زلزله ای قوی در آنها به وقوع پیوسته است.

هم اكنون بیش از 30 سال از این زمان گذشته است و ناظران بر این باورند كه هر آن احتمال وقوع زلزله ای بیش از 6 ریشتر با مركزیت یكی از گسل های تهران وجود دارد.

تجمیع مركزیت سیاسی و اقتصادی كشور و نیز جمعیت بالای تهران و جمعیت گسترده ساكن در بافت های فرسوده جنوب شهر تهران ، ریسك زلزله در آن را بسیار بالا برده است...../تحلیل:عصرایران