دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

این فضانورادن به نجات سیاره زمین می‌شتابند + تصاویر



اخبار علمی - این فضانورادن به نجات سیاره زمین می‌شتابند + تصاویر

نزدیک شدن بیش از حد تعداد زیادی از سیارک ها به سیاره زمین باعث شده است تا ناسا به فکر استخدام فضا نورد داوطلب برای نجات سیاره زمین بیفتد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان سازمان فضایی ناسا در حال آموزش دادن فضا نوردان برای نجات احتمالی سیاره‌ی زمین در آینده برای جلوگیری از برخورد احتمالی سیارک‌ها با این سیاره هستند.

اخبار,اخبار علمی ,سیاره زمین


گفتنی است، قرار است انجام تمرینات سخت فضا نوردی در محیط‌های شبیه سازی شده در سطح زمین برای آموزش فضا نوردان انجام شود و حتی از این تمرینات به عنوان گام‌های اولیه برای فرستادن فضانورد به سیاره ی مریخ یاد می‌شود.

اخبار,اخبار علمی ,سیاره زمین


بررسی‌ها نشان می‌دهند، یکی از محیط‌های شبیه سازی برای آموزش فضا نوردان یک استخر آب به عمق 40 پا است که در آن فضا نوردان در یک محیط فاقد گرانش تمرین راهپیمایی فضایی انجام می‌دهند در این استخر حتی محیط فضا شبیه سازی شده تا فضا نوردان به تمرین تعمیرات، راهپیمایی و یافتن قطعات بپردازند.

اخبار,اخبار علمی ,سیاره زمین

 
ناسا در یک طرح نوآورانه قصد دارد تا سال 2020 فضانوردان خود را به یک سیارک بین زمین و مریخ منتقل نمایند تا از آنجا فضا نوردان راهی سیاره‌ی مریخ گردند.

اخبار,اخبار علمی ,سیاره زمین

 
از جمله طرح‌های دیگر سازمان فضایی ناسا، تولید سفاین فضایی غول آسا با موتورهای سوخت اتمی است که بتوانند با سرعت بسیار زیاد، محموله‌های سنگین و حتی تجهیزات ساخت تاسیسات را به سایر کرات منظومه شمسی انتقال دهند.
اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
تصاویر زیبا از سیاره زمین و شفق شمالی از فضا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

/فرود تاریخی مریخ‌نورد ناسا در سیاره سرخ/ نخستین تصاویر ارسالی از مریخ نورد «كنجكاوی» به زمین رسید



/فرود تاریخی مریخ‌نورد ناسا در سیاره سرخ/نخستین تصاویر ارسالی از مریخ نورد «كنجكاوی» به زمین رسید

ناسا دقایقی پیش نخستین تصاویر ارسالی از مریخ نورد «كنجكاوی» را منتشر كرد.

 مریخ نورد «كنجكاوی» ناسا پس از هشت ماه سفر در اعماق فضا، صبح امروز دوشنبه ششم آگوست با موفقیت بر سطح سیاره سرخ فرود آمد. بدین ترتیب مأموریت 2.5 میلیارد دلاری ناسا با فرود موفقیت آمیز مریخ نورد «كنجكاوی» تكمیل شد.

«كنجكاوی» با فرود موفق خود كه در ساعت 05:30 دقیقه به وقت گرینویچ (10:01 دقیقه به وقت تهران) رخ داد، مأموریت اكتشافی را به همراه Opportunity دیگر مریخ نورد مستقر در سیاره سرخ آغاز خواهد كرد.

كنجكاوی مجهز به سیستم ارتباطی با فركانس بالا و پر سرعت (UHF) است كه امكان ارسال سیگنال به مدارگردهای مریخ را فراهم می كند؛ همچنین مریخ نورد از طریق شبكه اعماق فضا ناسا (Deep Space Network) با مركز زمینی ارتباط برقرار می‌كند./ایسنا

/فرود تاریخی مریخ‌نورد ناسا در سیاره سرخ/نخستین تصاویر ارسالی از مریخ نورد «كنجكاوی» به زمین رسید