دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

این ستـارگان ماشین‌باز


در میان ستارگان فیلم، موسیقی و سایر عرصه‌ها همواره اشخاصی هستند که بیش از سایرین به خودروها علاقه‌مندند و به عنوان ماشین‌باز از آنها یاد می‌شود.

وب‌سایت عصر خودرو: در میان ستارگان فیلم، موسیقی و سایر عرصه‌ها همواره اشخاصی هستند که بیش از سایرین به خودروها علاقه‌مندند و به عنوان ماشین‌باز از آنها یاد می‌شود. با این حال شاید در میان بیشتر این افراد خودرو نقشی در جهت خودنمایی هر چه بیشتر و نشان دادن ثروت و مواردی از این دست داشته باشد. اما در این میان هستند کسانی که به خودرو به عنوان یک عامل مدگرایی و خودنمایی نگاه نمی‌کنند.

در این مطلب به سراغ برخی از مهم‌ترین اشخاص مشهوری می‌رویم که بیش از سایرین در عرصه خودرو خصوصا نمونه‌های کلاسیک، صاحب‌نظر و مطرح هستند. لازم به ذکر است در این میان اشخاصی همانند مجریان برنامه‌های مرتبط با خودرو و رانندگان فرمول یک که به طور مستقیم با خودرو در ارتباط هستند را بررسی نمی‌کنیم.

استیو مک کوئین

ستـارگان ماشین‌باز

بسیاری از ما این بازیگر مشهور و توانمند آمریکایی را با فیلم‌هایی می‌شناسیم که بر محور خودرو و تعقیب و گریز شکل گرفته‌اند. مواردی همچون لمانز و بولیت که امروزه از نظر بسیاری شاید برترین فیلم‌های تاریخ  تلقی می‌شوند که به نحوی با خودرو مرتبط هستند.

استیو مک کوئین از همان دهه 50 میلادی علاقه شدیدی به خودروهای سریع و خاص داشت و به لطف رانندگی بسیار دقیق و حرفه‌ای خود، حتی در مسابقات اتومبیلرانی نیز شرکت کرد. شاخص‌ترین برند محبوب استیو مک‌کوئین پورشه بود. او علاقه شدیدی به پورشه 356 اسپیداستر مسابقه‌ای خود داشت و بعدها نیز یک نمونه از سری کررا، یک 911 سری S و یک 911 توربو را خریداری کرد که یکی از آخرین خریدهای خودرویی وی پیش از مرگ زودرس او تلقی می‌شود.

با این حال استیو ماجراجو با سایر برندهای مطرح نیز بیگانه نبود و تصاویر متعددی از وی در کنار فراری  250 GT Lusso وی موجود است. علاوه بر این، یکی از اولین نمونه‌های شلبی کبرا 289 نیز توسط او خریداری شد؛ امری که سبب شد تا کرول شلبی در کنار استیو و خودرو مذکور عکس‌هایی را ثبت کند تا به نحوی تبلیغی برای فرزند جدید شلبی باشد. وی به سایر خودروهای آمریکایی نیز علاقه فراوانی داشت و کوروت و فورد ماستنگ از خودروهای محبوب وی بودند.

شاید در این میان خاص‌ترین خودرو استیو مک‌کوئین اما جگوار XKSS یشمی رنگ وی بود که امروزه نیز در موزه‌ای آرمیده است. با این حال این تنها خودروهای استیو نیستند که جایگاه وی را در تاریخ به عنوان یک علاقه‌مند استثنایی خودرو مستحکم می‌کنند، بلکه سبک خاص و استعداد فراوان وی در رانندگی، حضور در مسابقات اتومبیلرانی و راندن صحنه‌های تعقیب و گریز توسط خود او در فیلم‌ها هستند که از او یک چهره شاخص ساخته‌اند.



پل نیومن

ستـارگان ماشین‌باز

شاید هیچ‌‌یک از ستارگان دنیای سینما به اندازه پل نیومن روی پرده نقره‌ای با چهره اصلی خود در دنیای ماشین بازی تفاوت نداشته باشند. پل نیومن علاوه بر بازی‌های درخشان خود در سینما، به عنوان یک راننده حرفه‌ای و سرپرست تیم اتومبیلرانی بسیار موفق نیز شناخته می‌شود.

تنها فیلمی که ارتباط تنگاتنگ نیومن با دنیای اتومبیل را به همگان نشان داد، انیمیشن Car است که در آن وی صداپیشه نقش ‌‌Doc Hudson (همان هادسون خورنت پیروز در نسکار) بود. با آنکه نیومن کوررنگی مزمن داشت، اما به لطف استعداد شگرفش در رانندگی توانست به پیروزی‌های مهمی در دوران حرفه‌ای رانندگی خود دست یابد.

او در سال‌های دهه 60 میلادی چندین دستگاه فراری و پورشه و لامبورگینی را خریداری کرد و اولین بار در سال 1969 به طور جدی در دوره‌های آموزش رانندگی حرفه‌ای شرکت کرد. وی به سرعت به اتومبیلرانی علاقه پیدا کرد و در طول دهه 70 چندین بار در مسابقات لمانز و SCCA با خودروهایی همانند داتسون Z، فراری دیتونا و پورشه 911 شرکت کرد.

شاید برترین موفقیت وی در این دوران را باید کسب مقام دوم در مسابقات لمانز سال 1979 بدانیم که در آن پورشه 935 به رانندگی نیومن و باربور توانست به مقام دوم (کلی) و اول کلاس خود دست یابد. در دهه 80 پل نیومن بیشتر پشت فرمان محصولات داتسون نشست و توانست چندین مقام را در مسابقات Trans Am نیز کسب کند. علاوه بر این، وی در میانه دهه 70 یک تیم حرفه‌ای را نیز برای شرکت در Can-Am به وجود آورد. در نهایت پل نیومن در سال 1995 نیز توانست به مقام قهرمانی در یکی از کلاس‌های لمانز دست یابد.



نیک میسون

ستـارگان ماشین‌باز

نیک میسون به عنوان یکی از مشهورترین نوازندگان درامز در تاریخ موسیقی غربی شناخته می‌شود. وی به عنوان یکی از اصلی‌ترین اعضای گروه انگلیسی پینک فلوید، همواره در مرکز توجهات قرار داشته و دارد. با این حال شاید جالب توجه‌ترین بخش زندگی وی برای علاقه‌مندان به خودرو، کلکسیون جذاب وی و همچنین حضور وی در مسابقات رسمی تقویم FIA و برخی مسابقات کلاسیک باشد. 

وی از ابتدای دهه 70 میلادی که به لطف فروش بالای آلبوم‌های موسیقی به ثروت بالایی دست یافته بود، توانست علاقه خود به خودروهای اسپرت را به طور کامل ارضا کند و برخی از خاص‌ترین خودروهای آن زمان همانند فراری 512، باکسر، دیتونا و پورشه 911 را خریداری کند. در پایان دهه 70 که فعالیت‌های موسیقی گروه پینک فلوید کاهش یافت، نیک میسون تصمیم گرفت تا به طور رسمی در مسابقات لمانز حضور یابد. او در سال‌های 1979 و 1980 توانست در این مسابقات حضور پیدا کند و پس از یک وقفه کوتاه، در سال‌های 1982، 1983 و 1984 نیز در لمانز شرکت داشت. بهترین نتیجه او در این دوران کسب مقام 18 ام در کل مسابقات بود.

با این حال این حضور او در دهه 80 پایان راه نبود و او تصمیم گرفت تا به تدریج در مسابقات تاریخی خودروهای کلاسیک همانند کررا پان آمریکانا و میله میلیا نیز حضوری جدی داشته باشد. وی در پایان دهه 80 و دهه 90میلادی توانست چندین مقام را در این مسابقات کسب کند. علاوه بر این عطش برای حضور در مسابقات، میسون به خریدهای خاص خود نیز می‌پرداخت و مجموعه وی در پایان قرن بیستم میلادی یکی از کامل‌ترین نمونه‌ها در میان افراد مشهور بود. برای مثال او به دلیل خریداری چندین نمونه خاص از محصولات فراری همانند F40، 250 GTO، 512S و دیتونا از طرف فراری انتخاب شد تا اجازه خرید هر دو خودرو تولید محدود انزو و لافراری را نیز دریافت کند.



جی لنـو

ستـارگان ماشین‌باز

شاید در میان تمامی افراد مشهور، کمتر کسی به اندازه جی لنو به عنوان یک مجموعه‌دار خودرو شناخته شده باشد. این مجری آمریکایی که علاقه شدیدی به بازسازی، نگهداری و حتی ساخت و پرداخت خودروهای خاص و کلاسیک دارد، کلکسیونی شامل بیش از 170 خودرو در اختیار دارد. تنوع در مجموعه جی لنو حرف اول را می‌زند و در این میان می‌توان خودروهای بسیار قدیمی همانند فورد مدل T، اشتاتز Bearcat و دوزنبرگ مدل J، خودروهای عضلانی همانند داج چارجر و چلنجر، ابرخودروهای مدرن همانند پورشه 959 و مکلارن F1 و بوگاتی ویرون، خودروهای بلوک شرق همانند لادا و گاز ولگا، خودروهای مسابقه‌ای و برخی خودروهای پیش‌نمونه و تحقیقاتی را یافت.

برخی از خودروهای کلکسیون لنو در هیچ جای دیگری از دنیا یافت نمی‌شوند. با این حال شاید این تعداد خودروهای کلکسیون جی لنو نباشد که برای بیشتر علاقه‌مندان ارزشمند تلقی شود، بلکه علاقه جی لنو به جمع‌آوری خودرو نیز محدود نمی‌شود. وی چندین دستگاه خودرو پیش‌نمونه را خود با کمک گروهی از مهندسان ساخته‌ و تعداد قابل توجهی از خودروهای کلکسیونش را خود شخصا و تحت نظارتی دقیق به طور کامل و دقیق بازسازی کرده است. بنابراین این مجموعه خارق‌العاده که شاید ساخته و پرداخته ذهن خلاق جی لنو نیز باشد، بسیار منحصر به فرد است.



روآن اتکینسون

ستـارگان ماشین‌باز

باور کردن اینکه فردی که برای ما مترادف با شخصیت Mr Bean است فردی با مشخصات روآن اتکینسون باشد شاید برای برخی غیرممکن به نظر برسد. با این حال روآن اتکینسون علاوه بر اینکه مدرک کارشناسی ارشد مهندسی برق از دانشگاه معتبر آکسفورد را کسب کرده، علاقه‌ شدیدی به رانندگی حرفه‌ای و خودروهای خاص دارد. او به طور جدی و مکرر برای نشریات معتبر  Car ،‌Octane و Evo مطالب بسیار دقیقی به رشته نگارش درمی‌آورد و به عنوان یکی از اصلی‌ترین متخصصان این نشریات شناخته شده است. از اوایل دهه 90 میلادی وی به طور جدی به شرکت در مسابقات اتومبیلرانی نیز روی آورد و از همان دوره به تدریج در مسابقات تاریخی کلاسیک نیز حضوری جدی داشته است.

در این میان اما شاید علاقه وی به سوپراسپرت‌ها باشد که بیش از همه حاشیه‌ساز شده است. او برای مدتی مدید از یک مکلارن F1 بادمجانی رنگ به عنوان خودرو روزمره استفاده می‌کرد و حتی 2بار نیز با آن به طور جدی تصادف کرد. علاوه بر این، وی خودروهایی همانند هوندا NSX، استون مارتین V8 زاگاتو، رنو 5 توربو و استون مارتین DBS در اختیار داشته است. علاقه وی به خودروها‌ به حدی قابل توجه است که وی در ساخت فیلم دوم سری Johnny English (طنزی براساس داستان‌ فیلم‌های جیمزباند) مدیران ب‌ام‌و را متقاعد کرد تا برای درخشش هر چه بیشتر رولزرویس فانتوم کوپه در این فیلم، موتور تحقیقاتی V16 خود را در این خودرو نصب کنند؛ تصمیمی که گویا چندان برای مدیران ب‌ام‌و نیز راحت و ساده نبود و پافشاری روآن اتکینسون سبب شد تا این پیشرانه حداقل روی یک خودرو تولیدی نصب شود.



رالف لورن

ستـارگان ماشین‌باز

رالف لورن یکی از شناخته‌شده‌ترین‌ نام‌ها در عرصه مد و لباس است. وی که یکی از طراحان اصلی و مالک برندهایی همانند پولو است، از سال‌های دور به جمع‌آوری کلکسیونی پرداخته که امروزه یکی از استثنایی‌ترین نمونه‌ها در سطح جهان است. کلکسیون وی که در ایالت نیویورک واقع شده، چندین بار مورد بررسی نشریات و متخصصان عرصه خودرو قرار گرفته است. مجموعه وی از خودروهای بسیار قدیمی و با ارزشی همانند بنتلی 1929، بوگاتی تایپ 57 آتلانتیک (یکی از 3 نمونه باقی‌ مانده)، مرسدس بنز SSK، آلفارومئو 8C 2900 Mille Miglia گرفته تا برخی خودروهای دهه پنجاهی و شصتی همانند پورشه 550 اسپایدر، مرسدس بنز 300SL گالوینگ، فراری 250 تستاروسا (2 دستگاه) و فراری 250 GTO تشکیل شده است.

علاوه بر این رالف لورن علاقه شدیدی به ابر خودروهای مدرن نیز دارد و به همین دلیل 2 دستگاه مکلارن F1، یک دستگاه مکلارن F1 LM، پورشه 959، بوگاتی ویرون و لامبورگینی رونتون را در اختیار دارد. مجموعه وی چندین بار در موزه‌ها و نمایشگاه‌های معتبر جهانی به نمایش درآمده است و به دلیل عشق و علاقه شدید وی به بازسازی و بهسازی خودروهای کلاسیک، تمامی خودروهای خریداری شده توسط وی به بالاترین درجات کیفی در میان خودروهای کلاسیک ارتقا می‌یابند. رالف لورن در پروسه بازسازی تمامی این خودروها نقشی اساسی دارد و سواری گرفتن وی از یک پورشه 911 GT3 RS تا دندان مسلح به عنوان یک خودرو خیابانی از وی یک چهره ماشین باز حرفه‌ای ساخته است.



برایان جانسون

ستـارگان ماشین‌باز

کمتر فردی در جهان موسیقی به اندازه برایان جانسون به خودروهای دوران پیش از جنگ جهانی دوم و سال‌های ابتدایی پس از جنگ علاقه وافری دارد. او به عنوان خواننده اصلی گروه استرلیایی AC/DC در سال‌های ابتدایی دهه80 میلادی به ثروتی هنگفت دست یافت و توانست به جمع‌آوری برخی از خاص‌ترین خودروهای کلاسیک بپردازد. با این حال وی به همین جمع‌آوری بسنده نکرد و از همان دهه90 میلادی به طور جدی به شرکت در مسابقات خودروهای کلاسیک روی آورد. در این دوران وی بیشتر با دو خودرو پروتوتایپ دهه هفتادی Pilbeam  و Royale در این مسابقات شرکت کرد و توانست چندین مقام را کسب کند. او در سال 2012 در مسابقات 24 ساعته دیتونا نیز شرکت کرد و توانست در کل به مقام 12 ام دست یابد.

در همان سال او توانست در مسابقه کلاسیک سیلوراستون نیز حضوری موفق داشته باشد. با این حال شاید تمامی این مسابقات و برنامه‌هایی که وی در تعریف و تمجید از خودروهای کلاسیک خاص ساخته در کنار عادات روزمره او چندان عجیب به نظر نرسد. جانسون اصالتا انگلیسی که هم‌اکنون در کالیفرنیا زندگی می‌کند، از یک بنتلی 8 سیلندر توربوشارژ شده مدل 1929 به عنوان خودرو روزمره استفاده می‌کند؛ امری که سبب شده تا او به عنوان یکی از حاشیه‌سازترین افراد در شهر لس‌آنجلس تلقی شود. از سایر خودروهای کلکسیون او می‌توان به فراری 458 و  رولزرویس فانتوم اشاره کرد.


ویدیو مرتبط :
کلوپ ماشین باز -تعویض لاستیک های ماشین در 3.4 ثانیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فوتبالیست های ماشین باز



 

 

فوتبالیست های ماشین باز

 

دیگر گذشت آن زمانی که بازیکنان فوتبال برای حضور در تمرین های باشگاهی از وانت و موتور استفاده می کردند؛ این روزها اگر سری به محل تمرین تیم های فوتبال کشورمان بزنید با دیدن انواع و اقسام ماشین های لوکس هوش از سرتان می پرد؛ آن قدر که بی خیال صحبت کردن با بازیکنان محبوبتان می شوید و همه هوش و حواستان را به اتومبیل آخرین مدلش می دهید.

 

این اتفاق از زمانی افتاد که تعداد صفرهای مبلغ قراردادهای بازیکنان کم کم زیاد شد و بازیکنان فوتبال با خریدن ماشین های آخرین مدل، به نوعی کری خوانی را از زمین مسابقه به بحث ماشین و ماشین بازی هم کشاندند؛ با ورود ماشین های خارجی به ایران بازیکنان فوتبال علاقه عجیبی به خرید این خودروها از خود نشان دادند.

 

علیرضا نیکبخت واحدی و حامد کاویانپور را می توانیم به عنوان سردمدار این بازیکنان معرفی کنیم. آنها با واردکردن آئودی های آخرین مدل از دوبی به تهران چشم هر رهگذری را در خیابان ها خیره می کردند. حالا اما شرایط فرق کرده و برای بازیکنان فوتبال دیگر حتی داشتن یک بنز آخرین مدل هم قانع کننده نیست؛ برای اهمین در پارکینگ خانه بیشتر آنها، دو یا چند ماشین مدل بالا دیده می شود که در بیشتر موارد یکی از آنها گوشه پارکینگ در حال خاک خوردن است.

 

● علی دایی؛ پورشه پانامرا - بی ام دبلیو X۳

 

همان طور که خیلی از شماها حدس می زنید علی دایی گران ترین اتومبیل را در بین اهالی فوتبال و حتی ورزشکاران بقیه رشته ها در اختیار دارد. مربی فعلی راه آهن و مربی سابق پرسپولیس که به عنوان اولین لژیونر ایران پا به فوتبال اروپا گذاشت، این روزها با دو اتومبیل گران قیمت خیابان های تهران را طی می کند. او یک پورشه پانامرای بادمجانی دارد که گفته می شود مبلغ آن حدود ۴۴۰ میلیون تومان است. البته دایی یک بی ام دبلیو X۳ هم دارد که قیمت آن حدود ۸۰ میلیون تومان است. گفته می شود دایی یک پرادوی سفید رنگ دودر هم دارد که فعلا خبری از آن نیست. این فوتبالیست باسابقه که در سال های اول شروع فوتبالش یک رنوی بژ داشت با سختی هایی که در فوتبال کشیده بالاخره به جایی رسید که توانست گران ترین اتومبیل را در بین جماعت ورزشکار سوار شود.

 

● فرهاد مجیدی؛ بی ام دبلیو سری ۷ نسل قدیم

 

فرهاد مجیدی مدت ها در کشور امارات و در حاشیه خلیج فارس فوتبال بازی کرده و در این مدت انواع و اقسام اتومبیل های آخرین مدل را سوار شده است. از بی ام دبلیو و بنز گرفته تا لامبورگینی و بوگاتی و... اما از زمانی که این بازیکن به فوتبال ایران و باشگاه استقلال برگشته بیشتر با اتومبیل ۱۴۰ میلیون تومانی اش دیده شده است. اتومبیل کاپیتان استقلالی ها یک بی ام دبلیو سری ۷ نسل قدیم است که نمونه آن را می توانید در نمایشگاه اتومبیل تقریبا با همین قیمت ببینید.

 

● شیث رضایی؛ بنز سری C

 

نام شیث رضایی عمدتا با حاشیه و درگیری های بیرون از زمین همراه است. این مدافع باسابقه پرسپولیس که در زمان سرمربیگری علی دایی از این تیم کنار گذاشته شد و با حضور حمید استیلی بازهم به این تیم بازگشت، ساکن خیابان سعادت آباد تهران است و اتومبیل بنز سری C دارد که رنگ آن مشکی متالیک است. گفته می شود که قیمت اتومبیل شیث رضایی چیزی حدود ۸۰ میلیون تومان است.

 

● مهدی مهدوی کیا؛ پورشه کاین

 

بازیکن سابق هامبورگ که یکی از محبوب ترین بازیکنان تاریخ این باشگاه هم محسوب می شود در زمان حضورش در کشور آلمان تنها اتومبیلی که سوار می شد بنز بود؛ که البته یک بار هم به خاطر سرعت زیاد در رانندگی توسط پلیس آلمان جریمه سنگینی شد. با این حال وقتی دوباره به ایران برگشت. یعنی در زمان حضور در استیل آذین - با پژو ۲۰۶ در تهران تردد می کرد؛ اما این اتومبیل اتومبیلی نبود که او را راضی کند. شاید به خاطر همین است که سراغ یک اتومبیل پرسرعت تر رفت؛ مهدوی کیا این روزها با پورشه کاین زیبایش در جاده های تهران و رشت درحال رفت و آمد است؛ آن هم به این دلیل که در لیگ امسال برای اولین بار در تیمی شهرستانی بازی می کند و در داماش گیلان توپ می زند. قیمت پورشه مهدی کیا چیزی حدود ۲۶۵ میلیون تومان است!

 

● محمد پروین؛ بی ام دبلیو ۶۳۰

 

شاید از دیدن اسم محمد پروین در این لیست تعجب کنید اما بهتر است بدانید که پسر علی پروین هم که امسال باید در پیکان تهران بازی کند اتومبیل گران قیمتی دارد. بازیکن سابق پرسپولیس علاقه زیادی به اتومبیل بی ام دبلیو دارد و بیشتر اوقات مدل های مختلف همین اتومبیل را سوار می شود. محمد پروین دلیل علاقه اش به بی ام دبلیو را در یکی از مصاحبه هایش گفته: «اتومبیل کاملی است؛ هم ایمنی خوبی دارد و هم از قدرت و شتاب بالایی بهره می برد. به خاطر همین دوست دارم همیشه مدل های متنوعی از بیمپ ام دبلیو را سوار شوم.» اتومبیل این هافبک تکنیکی، یک بی ام دبلیو ۶۳۰ سفید رنگ است که قیمت آن بیش از ۱۳۰ میلیون تومان تخمین زده می شود.

 

● احمدرضا عابدزاده؛ تویوتا لندکرویزر

 

خیلی ها معتقدند که احمدرضا عابدزاده محبوب ترین فوتبالیست تاریخ کشورمان است؛ ادعایی که در نظرسنجی برنامه ۹۰ با شرکت خیره کننده طرفداران این بازینک به خوبی اثبات شد. بهتر است بدانید که دروازه بان افسانه ای فوتبال ایران برخلاف دیگر دوسانش خیلی اهل ماشین بازی نیست. او سال های زیادی با بلیزر غول پیکرش در خیابان های تهران دیده می شد. در این مدت خیلی ها می خواستند کاری کنند تا او اتومبیل بهتری بخرد اما عابدزاده به اتومبیلش وفادار بود؛ تا اینکه از دو سال پیش ناگهان تصمیم گرفت بلیزر معروفش را بفروشد. عابدزاده بعد از بلیزر سراغ آخرین مدل تویوتا لندکرویزر رفت تا نشان بدهد در انتخاب اتومبیل هم سلیقه اش با بقیه فوتبالیست ها فرق می کند. عابدزاده و اتومبیل مشکی ۱۵۰ میلیون تومانی اش را می توانید هر روز در خیابان شریعتی تهران ببینید؛ جایی که او فست فود ۲۲ را راه اندازی کرده و هر روز از مشتری های زیادی پذیرایی می کند.

 

● علیرضا نیکبخت واحدی؛ بی ام دبلیو سری ۳ کروک

 

اما لقب ماشین بازترین بازیکن فوتبال کشور به کسی نمی رسد جز علیرضا نیکبخت واحدی! او معمولا هر ماه با یک اتومبیل جدید دیده می شود. علیرضا وقتی که در امارات بازی می کرد با واردکردن یک آئودی مدل بالا به کشور سر و صدای زیادی در رسانه ها ایجاد کرد؛ آن هم زمانی که بهترین ماشین بازیکنان در ایران پژو ۴۰۵ بود! آقای ماشین باز این روزها بیشتر با بی ام دبلیوی سفیدرنگ و سری سومش دیده می شود؛ اتومبیلی که گفته می شود قیمتش حدود ۱۶۰ میلیون تومان است. البته این اتومبیل علیرضا نیکبخت مدتی پیش به سرقت رفته بود اما خیلی زود سارق توسط پلیس دستگیر شد و این اتومبیل هم به پارکینگ خانه صاحبش برگشت!

 

● محسن خلیلی؛ بی ام دبلیو سری ۳ کروک

 

محسن خلیلی مهاجمی است که از بازی در پرسپولیس به شهرت زیادی رسید؛ البته روزگاری که او در پرسپولیس بازی می کرد با تومبیل آزرای مشکی رنگش در سطح شهر دیده می شداما بعد از جدایی از این تیم و پیوستن به استیل آذین، با پول خوبی که از این باشگاه به دست آورد یک بی ام دبلیو مشکی رنگ سری ۳ از نوع کروم خریداری کرد که گفته می شود قیمت آن حدود ۱۰۵ میلیون تومان است. خلیلی این روزها با این بی ام دبلیو در تمرینات حاضر می شود.

 

● فریدون زندی؛ لکسوس RX۳۵۰

 

این بازیکن در کشور آلمان بزرگ شد و فوتبالش را هم در این کشور شروع کرد و از بازی در تیم کایزرسلاترن آلمان به تیم ملی کشورمان راه پیدا کرد. زندی بعد از چند سال که از حضورش در آلمان می گذشت برای ادامه فوتبال به ایران آمد و به تیم استیل آذین پیوست. نکته جالب اینجاست که زندی آن اوایل به خاطر ناآشنابودن با خیابان های تهران با آژانس بر سر تمرینات تیمش حاضر می شد؛ اما بعد از مدتی که با خیابان های تهران و البته رانندگی مردم تهران آشنا شد اولین اتومبیلی که خرید پژو ۲۰۶ بود. از همان جا بود که فهمید رانندگی در تهران با آلمان خیلی فرق دارد! زندی امسال در استقلال تهران بازی می کند و با خریدن یک لکسوس RX۳۵۰ سفید یخچالی حسابی خودش را در بین فوتبالیست ها بر سر زبان انداخته است. گفته می شود که اتومبیل شیک و گران قیمت فریدون زندی حدود ۱۵۰ میلیون تومان می ارزد.

 

● علی کریمی؛ بی ام دبلیو سری ۳ نسل قدیم بی ام دبلیو سری ۷

 

جادوگر فوتبال ایران بعد از مهدوی کیا می تواند به عنوان سومین فوتبالیستی که گران ترین اتومبیل ها را سوار می شود معرفی شود. هافبک پرسپولیس که علاقه زیادی به اتومبیل بی ام دبلیو دارد، در هر جایی که بازی کرده سعی کرده اتومبیل موردعلاقه اش را هم همراهش ببرد. کریمی یک بی ام دبلیو سری ۷ مشکی و یک بی ام دبلیو سری ۳ قرمز نسل قدیم دارد. گفته می شود که قیمت بی ام دبلیوی مشکی رنگ او در بازار چیزی حدود ۲۳۰ میلیون تومان و بی ام دبلیوی قرمزرنگش حدود ۵۵ میلیون تومان است.

 

نکته جالب اینجاست که علی کریمی معمولا بیشتر سفرهایش را با ماشین خودش انجام می دهد و فقط وقتی مجبور باشد از هواپیما استفاده می کند!

منبع:سرنخ