دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

این اپ ها را از دست ندهید (1)


در این مطلب سعی کرده ایم فهرستی از اپلیکیشن های موبایلی برایتان آماده کنیم که در موقعیت های مختلف به کارتان بیاید. به این ترتیب، دیگر لازم نیست وقت گران بهایتان را صرف جست و جو برای پیدا کردن اپ های مناسب کنید.

مجله همشهری دانستنیها - حسین رحمانی: در این مطلب سعی کرده ایم فهرستی از اپلیکیشن های موبایلی برایتان آماده کنیم که در موقعیت های مختلف به کارتان بیاید. به این ترتیب، دیگر لازم نیست وقت گران بهایتان را صرف جست و جو برای پیدا کردن اپ های مناسب کنید.

اپلیکیشن های کاربردی

1- تیک فایو؛ Take 5 on the Go

تعطیلات طولانی ممکن است باعث کم تحرکی شود و افزایش وزن را هم به همراه داشته باشد. بنابراین هوشمندانه خواهد بود اگر با استفاده از گوشی هوشمندمان، مراقب تندرستی خود نیز باشیم. در سال های اخیر، اپ های زیادی برای کنترل تندرستی، ورزش و حتی مدیتیشن طراحی شده اند، اما بسیاری از آن ها فقط برای حرفه ای ها مناسب هستند و شاید مبتدی ها نتوانند به خوبی از آن ها استفاده کنند.

این اپ ها را از دست ندهید (1)

اما «تیک فایو»، به شما کمک می کند تا همه چیز را از صفر شروع کنید. به کمک این اپ، می توانید طی چالیش 30 روزه، ورزش روزانه را به یک عادت بدل کنید. تیک فایو هر روز به شما یادآوری می کند که پنج دقیقه مدیتیشن کنید، ضمن این که روش های مدیتیشن را هم به شما می آموزد. تمرین های کوتاه و چنددقیقه ای تیک فایو را می توانید در فضای کوچک خانه هم انجام دهید.
البته این اپ، هیچ ارتباطی با روان شناسی و مسائل روحی ندارد و موضوعش فقط حرکات بدنی است.

•    سیستم عامل: آی او اس
•    آی تونز: https://goo.gl/dyvElf



2- پیک جوی؛ Picjoy

روزهای تعطیل، فرصتی مناسب برای خانه تکانی دستگاه های دیجیتال مان است و می توانیم طی آن، سری به عکس هایی بزنیم که طی سال با گوشی مان گرفته ایم. برای انجام این کار، بعضی اپ ها می تواند کمک مان کنند. به تازگی، گوگل، سرویس عکس خود را به روزرسانی کرده و این امکان را فراهم آورده تا کاربران با وارد رکدن نام مکان ها، رویدادها، آب و هوا و...، در میان عکس ها جست و جو کنند.

این اپ ها را از دست ندهید (1)

توسعه دهندگان اپل نیز بی کار ننشسته اند و اپ مشابهی به نام «پی جوی» را برای آی او اس توسعه داده اند. این اپ می تواند با عکس های آی کلود کاربر، هم گام سازی شود. قرار است به زودی این اپ از دراپ باکس، گوگل درایو و «آمازون فوتوز» هم پشتیبانی کند. این اپ، عکس های شما را به صورت خودکار و براساس تاریخ، فصل، تعطیلات خاص یا رویدادهای ویژه، دسته بندی می کند تا بتوانید با جست و جوی یک کلمه یا عبارت، به سرعت به عکس های مورد نظرتان دسترسی داشته باشید.

•    سیستم عامل: ای او اس
•    آی تونز: https://goo.gl/dyvElf



3- دستیاری برای حافظه اس دی؛ SD Maid

در روزهای طولانی تعطیلات، می توانید حافظه اس دی گوشی تان را تر و تمیز کنید. فایل های اضافی را بیرون بریزید و برای فایل های جدید، جا خالی کنید. اپ های مختلفی برای پیدا و پاک کردن فایل های اضافی گوشی وجوددارد، اما پیشنهاد ما اپ «اس دی مید» (SD Maid) است؛ اپلیکیشنی برای همین کار، که با استفاده از آن می توانید حافظه اس دی گوشی تان را تمیز کنید.

این اپ ها را از دست ندهید (1)

اگر چیزی از این اپ نشنیده اید و آن را در گوشی تان ندارید، پیشنهاد می کنیم که به سرعت نصبش کنید. اس دی مید توانایی های بسیاری دارد؛ این اپ در پوشه های اندروید می چرخد و فعالیت برنامه های دیگر را به خوبی زیرنظر می گیرد. به این ترتیب، شما کنترل کامل برنامه های خود را به آسانی در دست خواهید داشت و به راحتی می توانید مشخص کنید که چگونه از حافظه اس دی تان استفاده کنند. همچنین با کمک اسی دی مید، می توانید برنامه ها و فایل های غیرضروری را از روی گوشی یا تبلت تان حذف کنید.

•    سیستم عامل: اندروید
•    آی تونز: https://goo.gl/djM7u



4- تلویزیون آنلاین؛ telewebion

اگر می خواهید بروید سفر و از همین الان دلتان برای سریال ها و برنامه های ندیده شور می زند، بهترین راه نصب اپلیکیشن تلویزیون آنلاین است. اپلیکیشن «تلوبیون» پاسخی است به نیاز شما. «تلوبیون» درواقع یک وب سایت است که امکان پخش زنده برنامه های شبکه های مختلف تلویزیون را دارد و آرشیوی است از برنامه های صدا و سیم. عضویت در سایت «تلوبیون» کاملا رایگان است و می توانید با مراجعه به سایت تلوبیون روی گزینه عضویت رایگان بالای صفحه کلیک کنید.

این اپ ها را از دست ندهید (1)

در «تلوبیون» آرشیو برنامه ها هر 30 دقیقه در قالب یک فایل، قابل دانلود است. همین طور امکان دانلود یک برنامه کامل هم وجود دارد. امکان دیدن آرشیو ساعتی، محتوایی، الفبایی و شبکه ای هم وجود دارد که این نظم فوق العاده کار جست و جوی شما را راحت می کند. اپلیکیشن «تلوبیون» هم این امکانات را دارد و با سرعت های مختلف برنامه ها را پخش می کند.



5- قفل جادویی؛ Hexlock

ممکن است در دید و بازدیدها، مجبور شوید گوشی تان را دست بچه فامیل بدهید تا بازی کند و بهانه نگیرد. اما شاید دل تان نخواهد بچه فامیل به شکل اتفاقی وارد عکس های گوشی شما شود یا اپلیکیشن بانک تان را باز کند. در چنین مواردی، کار خاصی از قفل اصلی گوشی برنمی آید و گوشی های هوشمند، به صورت پیش فرض نمی توانند روی یک برنامه خاص، به شکل مجزا قفلی بگذارند.

این اپ ها را از دست ندهید (1)

اگر بخواهید پیام هایتان را خصوصی نگه دارید یا دسترسی به مرورگر یا گوگل پلی یا اپ های دیگر را ببندید، باید از اپ هایی مثل «هِکس لاک» استفاده کنید. اپ هکس لاک (یا قفل جادویی,، این امکان را ایجاد می کند تا برای هر اپی که می خواهید، رمز عبور تعریف کنید. با این شیوه حتی اگر گوشی تان را دست کسی بدهید تا در بازی خاصی، تعدادی زامبی را به درک واصل کند، باز هم می توانید مطمئن باشید که به اپ های حساس، دسترسی نخواهد داشت.

•    سیستم عامل: اندروید
•    گوگل پلی: https://goo.gl/uDKPiu



6- اعتیاد گوشی را ترک کنید؛ Forrest.6

ممکن است در تعطیلات، حس کنید که به گوشی و اپ معتاد شده اید اما حتی برای ترک اعتیاد به گوشی نیز می توانید از خود گوشی استفاده کنید. اگر توان مقاومت در برابر وسوسه های تحمل ناپذیر گوشی را ندارید، «فارست» می تواند این وضعیت را برای شما کمی متعادل تر کند، آن هم به روشی کاملا سرگرم کننده و از طریق باغچه ای مجازی. اپ فارست روشی بسیار ساده برای این کار دارد؛ بعد از دریافت و نصب این اپ، هر بار که آن را اجرا می کنید تا 30 دقیقه اجازه ندارید سراغ گوشی هوشمندتان بروید.

این اپ ها را از دست ندهید (1)

در مدت این 30 دقیقه، درخت کوچکی شروع به رشد کردن می کند و تا زمانی که به گوشی دست نزده اید، سالم و سرحال باقی خواهندماند. اما اگر اپ فارست را ببندید و بخواهید ای میل چک کنید یا به فیس بوکتان سر بزنید، آن وقت درخت شاد و جوان شما خشک می شود. در طول روز، می توانید درختان بیشتری پرورش دهید و بزرگ کنید که هر کدامشان، نشان دهنده یک بازی زمانی 30 دقیقه ای اند که در آن، حواس تان جمع گوشی نبوده است

•    سیستم عامل: اندروید و آی او اس
•    آی تونز: https://goo/gl.aiq5up
•    گوگل پلی: https://goo.gl/4cj5MY



7- استیک هرو؛ Stick Hero

یک بازی موبایلی برای جذاب بودن، حتما لازم نیست گرافیک عجیب و غریبی داشته باشد یا در سبک بازی های استراتژیک آن لاینی باشد که میلیون ها نفر بازیکن دارند. «استیک هرو» یکی از آن بازی های دوست داشتنی و اعتیادآور دنیای بازی های موبایلی است که گرچه ظاهر و سبک ساده ای دارد، اما می تواند به سرعت جای خودش را در دل شما باز کند. در این بازی، باید به یک نینجای کوچک کمک کنید تا روی سطوح مختلف پل بزند و از رویشان عبور کند. این شما هستید که باید اندازه پل ها را تشخیص دهید و اگر نتوانید ابعاد پل مورد نیاز را به درستی تعیین کنید، قهرمان کوچک تان سقوط خواهدکرد و بازی را می بازید. همان طور که از این شرح مختصر پیداست، هر دست بازی استیک هرو تنها چند دقیقه طول می کشد و در نتیجه، خوراک سفرها و میهمانی های حوصله سربر است.
این اپ ها را از دست ندهید (1)

•    سیستم عامل: اندروید و آی او اس
•    آی تونز: https://goo.gl/hl3nda
•    گوگل پلی: https://goo.gl/uWdw4U



8- هیجان روی موج ها؛ Driver Speedboat Paradise

اگر واقعا اهل بازی های موبایلی باشید، می دانید که بازی رایگان جدید با گرافیک خوب، غنیمتی است. بازی « Driver Speedboat »، این دو مولفه را با هم ترکیب کرده و به این ترتیبت، بازی جذابی ساخته که نمی توانید از آن چشم بپوشید. همان طور که از نامش پیداست، در این بازی هدایت یک فایل مسابقه ای را به دست می گیرید و روی موج ها با حریفان مسابقه می دهید. اما آنچه این بازی را هیجان انگیزتر می کند، امکان انجام حرکات نمایشی هنگام پرش هاست که هرچه بازی جلوتر برود و قایق تان قدرتمندتر شود، قابلیت انجام حرکات بیشتری را پیدا می کنید.

این اپ ها را از دست ندهید (1)

این بازی 20 نوع قایق مختلف با قابلیت های متفاوت دارد که با پیشرفت در بازی، امکان سوار شدن بر آن ها را پیدا خواهید کرد؛ البته به این شرط که مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارید و امتیازهای لازم را جمع کنید. دریافت این بازی، هم برای اندروید و هم برای آی او اس رایگان است.

•    سیستم عامل: اندروید و آی او اس
•    آی تونز: https://goo.gl/zjmnk4
•    گوگل پلی: https://goo.gl/eRdsLV



8- جبهه زامبی ها؛ Zombie Frontier

شاید تصور کنید بازی هایی که کیفیت گرافیکی بالایی دارند، به ناچار حجم شان هم بالاست، اما اشتباه می کنید. در رده بازی های زیر 25 مگابایت نیز می توانید بازی هایی با کیفیت نسبتا خوب در سبک تیراندازی اول شخص پیدا کنید.« زامبی فرانتی تر» از همین دست بازی هاست که قرار است در آن، به سال 2020 سفر کنید. سالی که تمدن بشری فرو می پاشد و زامبی ها می خواهند کنترل شهر را به دست بگیرند.

این اپ ها را از دست ندهید (1)

در داستان تخیلی این بازی، تعداد زیادی از انسان ها بعد از ابتلا به ویروسی ناشناخته، به زامبی تبدیل شده اند و شما در نقش یکی از نجات دهندگان جهان، باید با زامبی ها بجنگید. موسیقی و افکت های صوتی زیبای این بازی هم جذابیت خاص خودش را دارد. قابلی ارتقای اسلحه در روند بازی، تنوع سلاح ها و اضافه شدن آیتم های جدید نیز کمک می کند تا بازی تکراری و خسته کننده نشود و تا انتها جذاب بماند. این بازی با آی پد هم سازگار است.

•    سیستم عامل: اندروید و آی او اس
•    آی تونز: https://goo.gl/GFOjnj
•    گوگل پلی: https://goo.gl/QNCJAL



10- می تونی آشپزی کنی؛ You Can Cook

اپ های زیادی برای آشپزی وجود دارد، اما «یو کَن کوک» آشپزی را با بازی و سرگرمی ترکیب کرده است. به همین دلیل، اگر در روزهای تعطیل حوصله تان سررفته و دنبال کار هیجان انگیزی می گردید، این اپ به شما کمک می کند تا آشپزی را به سرگرمی بدل کنید. این بازی 300 مرحله مختلف دارد و به قول سازندگانش، تمام کردنش می تواند تا 12 ماه طول بکشد.

این اپ ها را از دست ندهید (1)

در این مدت، باید مرحله های بازی را یکی یکی پشت سر بگذارید و از یک آشپز تازه کار به سرآشپزی خبره تبدیل شوید. هدف هر مرحله بازی هم پختن و آماده کردن یک غذای خاص است. در هر مرحله باید با استفاده از مواد غذایی مختلف، وسایل آشپزی و کمی خلاقیت، غذای آن مرحله را درست کنید و متناسب با مهارت آشپزی تان، امتیاز بگیرید. یکی از نکته های جذاب بازی، این است که شما آشپزخانه ای در اختیار دارید و می توانید تجهیزات جدیدی هم به آن اضافه کنید.

•    سیستم عامل: اندروید
•    گوگل پلی: https://goo.gl/JfNQtr



11- لوموسیتی؛ Lumosity

لوموسیتی یکی از اپلیکیشن های آموزشی محبوب است که به خوبی توانسته بازی و تمرین های ذهنی را در هم ادغام کند. این اپ موبایلی درواقع مجموعه ای از بازی های کوچک است که با هدف تقویت کارکردهای مختلف ذهن طراحی شده اند.

این اپ ها را از دست ندهید (1)

بازی های این برنامه، به پنج دسته «حافظه»، «دقت»، «سرعت عمل»، «انعطاف پذیری» و «حل مساله» تقسیم می شوند و امتیازهایی که در این بازی ها به دست می آورید، در نهایت به صورت نموداری از علمکرد ذهن شما به نمایش در می آید. این اپلیکیشن، بازی هایی را به شما پیشنهاد می دهد که با انجام آن ها به صورت منظم، قابلیت هایی در ذهن تان تقویت خواهندشد. اما حتی اگر ادعای سازندگان این اپ نادرست باشد، باز هم چیزی از جذابیت بازی ها و تمرین هایش کم نمی شود. به هر حال ذهن ما هم به تمرین های خاص خودش نیاز دارد و چه بهتر که این تمرین ها، به صورت بازی هایی سرگرم کننده باشند.

•    سیستم عامل: اندروید و آی او اس
•    آی تونز: https://goo.gl/95clXP
•    گوگل پلی: https://goo.gl/6sP4iD



12-شادوماتیک Shadowmatic

«شادوماتیک» از سری بازی های پازلی است که در دسته بازی های معمایی و حل کردنی قرار می گیرد؛ با این تفاوت که این بازی، برخلاف بسیاری از بازی های پازلی، فضایی سه بُعدی دارد و با بزرگ و کوچک کردن، چرخاندن و چپ و راست کردن قطعه ها و تصاویر، شکل های مورد نظر خود را بسازید. برای این بازی، 12 اتاق یا مرحله مختلف در نظر گرفته شده که هر کدام، پازل های مخصوص خودشان را دارند. فضا، موسیقی و حال و هوای هر کدام از این اتاق ها نیز منحصر به فرد است که به جذابیت آن می افزاید و نمی گذارد بازی برای تان تکراری شود. در هر اتاق یا مرحله، تعدادی جسم سه بعدی انتزاعی در اختیارتان قرار می گیرد که باید آن را زیر نور بچرخانید و با این کار تصویری از چیزهای مورد نظرتان بسازید. مثلا ممکن است لازم باشد با این سایه بازی، تصویر خرگوشی را ایجاد کنید.

این اپ ها را از دست ندهید (1)

* سیستم عامل: آی او اس
* آی تونز: https://goo.gl/6sP4iD

ادامه دارد...


ویدیو مرتبط :
دیدن این ساعت دست ساز را از دست ندهید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

این اپ ها را از دست ندهید (2)


در این مطلب سعی کرده ایم فهرستی از اپلیکیشن های موبایلی برایتان آماده کنیم که در موقعیت های مختلف به کارتان بیاید. به این ترتیب، دیگر لازم نیست وقت گران بهایتان را صرف جست و جو برای پیدا کردن اپ های مناسب کنید.