دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

این افراد هرگز عمل لیزیک و جراحی چشم انجام ندهند!



اخبار , اخبار علمی,خطرناک شدن لیزیک,جراحی های چشم پرخطر

 

به طور معمول به افرادی که نمره آستیگماتیسم آنها زیر 3 است عمل جراحی چشم را توصیه نمی‌کنیم.


یک اپتو‌متر در این گفتگو گفت: عمل جراحی چشم مانند بسیاری از جراحی‌های دیگر شرایط خاصی دارد و هر نمره‌ چشمی مناسب انجام این عمل نیست.

وی افزود: ثابت شدن میزان آستیگماتیسم علاوه بر ضخامت قرنیه می‌تواند فرد را تحت عمل جراحی چشم قرار دهد به طور معمول به افرادی که نمره آستیگماتیسم آن‌ها زیر 3 است عمل جراحی چشم را توصیه نمی‌کنیم.

این اپتو‌متر با اشاره به سن انجام عمل جراحی اظهار داشت: در صورتیکه بیمار سن بالای 21 سال داشته باشد و نمره چشم فرد برای عمل جراحی به اثبات رسد می‌توان به وسیله انجام تست‌های تشخیص ویژه این عمل را انجام داد.

وی تصریح کرد: در صورتیکه فرد شرایط انجام عمل جراحی چشم را نداشته باشد تا حد زیادی می‌توان از لنز تماسی استفاده کرد علاوه بر آن اینگونه افراد به طور عموم محدودیت استفاده از عینک را نیز دارند.

 

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
تفاوت چشم های نزدیک بین و دور بین و عمل جراحی لیزر و لیزیک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا عمل لیزیک چشم مفید است؟



 

چشم, بینایی, لیزیک, جراحی لیزر

عمل جراحی لیزیک بر روی چشم‌ها انجام می‌شود تا دید آنها را بهبود بخشد و اغلب نیاز به استفاده از عینک یا لنز تماسی را برطرف می‌‌کند.
عمل لیزیک یک شکل از جراحی لیزر است که قادر است طیف وسیعی از نزدیک بینی و آستیگماتیسم و دوربینی را اصلاح کند. در این فرم، عمل بهبود دید سریع بوده و ناراحتی‏های پس از عمل کمتر است.

در عمل لیزیك دو عمل با هم تركیب میشوند تا عیب انكساری اصلاح شود. نخست با استفاده از یك وسیله اتوماتیك بنام میكروكراتوم لایه نازكی از قرنیه برداشته می‏شود. وجود این لایه نازك اجازه بهبود سریع دید و كاهش ناراحتی‏های پس از عمل را می‏دهد. امروزه از انواعی از لیزر جهت برداشتن این لایه هم استفاده می شود. سپس با استفاده از لیزر اكسایمر كه با كنترل كامپیوتر صورت میگیرد قرنیه تراش داده میشود و به این ترتیب عیب انكساری اصلاح می‏گردد.

فردی که می خواهد لیزیک کند، نباید بیماری های چشمی مثل آب سیاه، خشکی چشم،بیماری های شبکیه، تبخال چشم، آب مروارید، کدورت و قوز قرنیه داشته باشد

عوارض انجام عمل لیزیک:
- لیزیك ایجاد انحرافات اپتیكی می كند كه چشم پزشكان اطلاعات كاملی درباره آن ندارند

- لیزیك باعث كاهش ثبات ساختمانی قرنیه می شود

- لیزیك باعث ایجاد فتوفوپی یا ترس از نور می گردد

- لیزیك باعث ایجاد خشكی چشم می گردد

- لیزیك باعث افزایش خطر بروز كاتاراكت می گردد

بعد از عمل لیزیک چه باید کرد؟
- خارش و مالیدن چشم‌ها به خصوص در چند روز اول ممنوع است.

- از شستشوی سر و صورت و استحمام تا 24 ساعت بعد از عمل باید خودداری کرد.

- تا سه هفته استخر و سونا نرفت.

- از آرایش کردن چشم ها تا یک هفته پس از عمل خودداری کرد.

- از شنا در استخر و دریا تا یک ماه پس از عمل باید خودداری کرد.

نکته: از جمله عوارضی كه می تواند به دنبال عمل لیزیک در فرد ایجاد شود ایجاد عفونت و یا عدم دستیابی به نتیجه قابل قبول در اصلاح دید فرد می باشد .
منبع:yjc.ir