دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

این اطلاعات را در شبکه های اجتماعی به اشتراک نگذارید


همه ی ما باید در به اشتراک گذاری مطالب و تصاویر در شبکه های اجتماعی ، دقت کنیم ، مطالبی که در این شبکه ها منتشر می کنیم گاهی به طور ناخواسته باعث دردسر ما میشوند و در زندگی فردی و اجتماعی ما تاثیر منفی می گذارند.

وب‌سایت انزل وب: همه ی ما باید در به اشتراک گذاری مطالب و تصاویر در شبکه های اجتماعی ، دقت کنیم ، مطالبی که در این شبکه ها منتشر می کنیم گاهی به طور ناخواسته باعث دردسر ما میشوند و در زندگی فردی و اجتماعی ما تاثیر منفی می گذارند. تصمیم گرفتیم تعدادی از مهم ترین مواردی که باید در به اشتراک گذاری آن ها در شبکه های اجتماعی دقت بیشتری داشته باشیم را معرفی کنیم.

۹ چیزی که هرگز نباید در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید!

در استفاده از شبکه های اجتماعی نیز باید به نکاتی توجه داشت و از انجام این اشتباهات تا حد امکان خودداری کرد.در ادامه ۹ مورد از مهم ترین اشتباه رایج کاربران در شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک ، اینستاگرام و.. را می خوانید.

۱- وقتی که سفر هستید

۹ چیزی که هرگز نباید در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید!

زمانی که افراد به مسافرت می روند ، تمایل بیشتری برای به اشتراک گذاری شور و هیجان خود با فالوور ها و دوستان خود دارند و تصاویر متعددی حین سفر منتشر می کنند. دقت داشته باشید که بهتر است این کار را بعد از اتمام سفر خود انجام دهید و زمانی که سفر هستید ، دیگران را از خالی بودن منزل خود آگاه نکنید تا احیانا سرقت از منزل در نبود شما ، اتفاق نیفتد.این کار یکی از رایج ترین اشتباهاتی است که در شبکه های اجتماعی دیده میشود و باید از انجام آن پرهیز کنید، چرا که گاه مشکلات جبران ناپذیر مالی به وجود می آورد.

۲- موقعیت جغرافیایی فعلی

موبایل های هوشمند قادر هستند که با استفاده از GPS ، موقعیت شما را شناسایی کنند و در اختیار شبکه های اجتماعی مختلف بگذارند. به عنوان مثال در اینستاگرام ، قابلیت نمایش لوکیشن فعلی شما وجود دارد و می توانید با آپلود هر عکس ، موقعیت خود را اعلام کنید.

۹ چیزی که هرگز نباید در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید!

پیشنهاد می کنیم که از انتشار شماره تلفن خود و یا موقعیت مکانی خود خودداری کنید. چرا که افراد مختلفی در کمین هستند که با پیگیری شماره تلفن و آدرس ها ، اطلاعات مختلفی از شما به دست بیاورند و بعد ها به شیوه های مختلفی از آن سو استفاده کنند.

۳- اطلاعات کاری و حرفه ای

افشای اطلاعات شخصی و محرمانه در فضای مجازی ، مسئله ی مهمی است که افراد درگیر آن هستند و البته بیشتر به صورت ناخواسته این اطلاعات افشا و منتشر میشود. مثلا ممکن است که قرار داد محرمانه ی مربوط به کار خود را به صورت ناخواسته و در قالب یک تصویر ، منتشر کنید.

به طور کلی افشای اسناد کار و مالی ، بدون این که اجازه به اشتراک گذاری آن را نداشته باشید ، پیگرد قانونی دارد و حین انتشار عکس های کاری و حرفه ای خود ، دقت کنید.

۴- شکایات و مطالبات

در صورتی که بابت موضوع خاصی شاکی هستید و یا مطالباتی از جایی دارید ، انتشار درخواست شما در شبکه های اجتماعی ، منطقی نیست. به یاد داشته باشید که همین شکایات و بیان نارضایتی های شما در شبکه های اجتماعی که باید در مراجع مخصوص به خود انجام شود ،  ممکن است نهایتا به ضرر شما تمام شود. همچنین هیچ گاه نباید به صورت مستقیم پستی را در ارتباط با نهاد ، شرکت و یا بخشی رسمی منتشر کنید و در آن به بدگویی بپردازید. فراموش نکنید که فعالیت های شما در هر کشوری که باشید ، تحت کنترل است .

۵- انتشار مدارک و شواهد علیه خود

به این نکته توجه داشته باشید که هر تصویری که در این شبکه های منتشر میشود ، لزوما مجاز و قانونی نیست و مسلما اگر خلاف مقررات کشوری که در آن زندگی می کنید باشد ، پیگرد قانونی دارد. به عنوان مثال انجام حرکات نمایشی در بزرگراه ها ، حرکتی غیرقانونی است. حال اگر شما فیلمی مشابه را که خودتان در آن حضور داشته باشید را در صفحه شخصیتان منتشر کنید ، مدارکی را برای اثبات گاهنکاری خود به اشتراک گذاشته اید!

۹ چیزی که هرگز نباید در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید!

دقت داشته باشید که اینگونه پست ها و موارد مشابه را در فضای مجازی به اشتراک نگذارید!

۶- تصاویر خرید جدید و گران قیمت خود

مدتی است که در شبکه های اجتماعی ، انتشار تصاویر از زندگی مجلل افراد و نقاط برجسته آن مرسوم شده است. همچنین برخی بعد از خرید اجناس گران قیمتی نظیر ماشین ، خانه ، موبایل و… عکس های آن را به اشتراک گذارند و سعی دارند شادی و هیجان خود را با بقیه شریک شوند و گاهی نیز خودنمایی کنند!

۹ چیزی که هرگز نباید در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید!

دقت داشته باشید که این کار بنا به دو دلیل توصیه نمیشود:

اول این که انتشار این تصاویر ، حس خشم و حسادت افرادی که موقعیت خریداری این وسایل را ندارند بر می انگیزد و سبب میشود که به شیوه های مختلف ، در فضای مجازی و یا واقیعت ، برای شما مشکلاتی به وجود آید. مثلا سواستفاده از این تصاویر ، شایعه پراکنی و…

دوم این که این کار به همان اندازه که سبب شهرت شما در این شبکه ها میشود ، ریسک سرقت ، کلاهبرداری و مواردی از این قبیل را افزایش می دهد.

۷- انتقال نظر و تجربیات فردی در زمینه های مختلف

این که افراد مشکلات خود را در شبکه های اجتماعی مطرح می کنند و به دنبال تجربه و پاسخ دیگران هستند ، امری رایج است . اما دقت داشته باشید که اولا بهتر است که مشکلات خود را در شبکه های اجتماعی مطرح نکنید ، ثانیا هیچ گاه نظر خود را بابت مسائل و مشکلات سایر کاربران منتشر نکنید. مثلا اگر فردی مشکل حقوقی دارد یا به دنبال درمانی برای بیماری است ، شما حتی اگر پزشک یا وکیل باشید ، باز هم باید از این کار اجتناب کنید و افراد را به مشورت با  افراد متخصص در این زمینه و به صورت واقعی ( نه مجازی! ) دعوت کنید.

۸- کلاه بردای از طریق به اشتراک گذاری در شبکه های مختلف

شبکه های اجتماعی ، هدف اصلی کلاه برداران هستند ؛ چرا که افراد زیادی در این شبکه های فعالیت می کنند که بدون تفکر ، تنها با یک کلیک مطلبی را به اشتراک می گذارند.

۹ چیزی که هرگز نباید در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید!

مثلا اجناس مختلف ، دوره های متعدد ، آموزش های متنوع و…از طریق این شبکه ها برگزار میشود و به این شیوه از کاربران کلاهبرداری میشود. همچنین در آخر این پست ها از شما خواسته میشود که با سایر دوستان خود این مطلب را به اشتراک بگذارید! دقت داشته باشید که باید به این دسته از مطالب بی توجه باشید و اشتراک گذاری آن ها نیز خودداری کنید.

۹- هر چیزی که ممکن است در آینده پشیمانی به بار آورد!

به اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی با دنیای واقعی یک فرق اساسی دارد و آن این است که نمی توان سوابق و شواهد آن را به طور کامل از بین برد. چرا که مسلما افرادی وجود دارند که این تصاویر را ذخیره کرده اند یا به اشتراک گذاشته باشند. بنابراین از انتشار مطالبی که ممکن است بعد ها پشیمانی به دنبال داشته باشد ، خودداری کنید و قبل از این کار ، فکر کنید.


ویدیو مرتبط :
افزونه اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دانلود Vine شبکه‌اجتماعی اشتراک ویدئو


Vine یا واین ، نام اپلیکیشن یا شبکه ی اجتماعی نسبتا جدیدی می باشد که توانسته است در مدت کوتاهی ، اعتماد بیش از ۴۰ میلیون کاربر اندروید را جلب کند.

 
 
 
 
  صبح بخیر: Vine یا واین ، نام اپلیکیشن یا شبکه ی اجتماعی نسبتا جدیدی می باشد که توانسته است در مدت کوتاهی ، اعتماد بیش از ۴۰ میلیون کاربر اندروید را جلب کند.

 این شبکه اجتماعی ، داستانی متفاوت و نوین دارد که می توانید در آن با گرفتن ویدئو های چند ثانیه ای از خود یا جایی که در آن قرار دارید و ویرایش آن فیلم در همان لحظه ، آنرا برای دوستانتان به اشتراک بگذارید تا آنها نیز این فیلم را ببینند. همچنین ، می توانید با دیدن ویدئو های دوستانتان ، درباره ی آنهاه دیدگاه های خود را نیز بفرستید.





برای دریافت برنامه کلیک کنید