دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ایرادات فنی چند مدل خودرو محبوب در ایران


جدا از ایرادات ظاهری و طراحی این بار نگاهی داریم به اشکالات پررنگ شده فنی چند مدل از خودروهای محبوب بازار کشورمان که چند سالی می‌شود از حضورشان گذشته و آزمون و خطاهای مختلف در کنار گذر زمان، توانسته ایراداتشان را مشخص کند.

هفت صبح: هر خودرویی از اشرافی‌ترین آنها گرفته تا ارزان‌ترین و دم‌دستی‌ترین آنها در کنار محاسنش، ایراداتی هم دارد که توی ذوق می‌زند. خوشبختانه یا متاسفانه اکثر این ایرادات و مشکلات به سلیقه افراد برمی‌گردد و نارضایتی خریداران از بعضی موارد که آنچنان بعد فنی هم ندارد را نمی‌توان پای ضعف آن کمپانی در تولید محصولش گذاشت. ولی گاهی کار به جایی می‌رسد که اکثر خریداران و صاحبان یک خودرو به ایراداتی یک شکل و مشترک اشاره می‌کنند که حتی تعمیرکاران هم به آن مهر تایید می‌زنند.

جدا از ایرادات ظاهری و طراحی این بار نگاهی داریم به اشکالات پررنگ شده فنی چند مدل از خودروهای محبوب بازار کشورمان که چند سالی می‌شود از حضورشان گذشته و آزمون و خطاهای مختلف در کنار گذر زمان، توانسته ایراداتشان  را مشخص کند. البته در کنار همه اینها، هزینه‌هایی هم که برای رفع ایرادات ذکر شده باید از جیب بپردازید هم لیست شده تا دورنمای بهتری از وضعیت تعمیراتی آن مدل خاص داشته باشید

فولکس گل



خودرویی دو رگه که اصلیتی آلمانی دارد ولی در برزیل تولید می‌شود. البته تولیدش در این کشور آمریکای جنوبی باعث نشده از فولکس بودن آن کم شود و اکثر دوستداران این برند و دارندگان گلف‌های محبوب دهه 90 به آن روی خوش نشان دادند. موتور 1.8 لیتری با شتاب و سرعت مناسب و هندلینگ مثال‌زدنی خودروهای آلمانی و البته گلف هدیه‌ای است که این خودروی‌ هاچ بک به صاحبانش می‌دهد. به طور کلی سواری خوب و جلوبندی مناسب از خصیصه‌های این محصول است؛ ضمن اینکه موتورش هم استهلاک کمی‌ دارد! خب این نیمه پر لیوان بود و در مورد ایراداتش هم باید گفت که مشکلات کلاچ و گیربکس آن زیاد است و البته به علت داشتن قطعات گرانقیمت، هزینه‌های نگهداری آن هم به مراتب بالا می‌رود.

ضمن اینکه صفحه کلاچش آنچنان قدرتمند نشان نمی‌دهد که هزینه تعمیر آن از 100 تا 150 هزار تومان هزینه در بردارد. فیوزهای این خودرو اگر بسوزند تهیه آن قطعا سخت خواهد بود و البته قیمت آنها نیز بالاست. ولی به طور کلی می‌توان گفت در صورت داشتن این خودرو و نگهداری مطلوب آن خوش به حالتان است چرا‌که گل مثل اکثر محصولات فولکس‌واگن خودرویی کم‌استهلاک است.



  سایپا ریو



ریو خودروی محبوبیست که اکثرا آن را نوعی پراید مدرن می‌دانند. البته این محصول که این روزها قیمتش تا مرز 20 میلیون تومان هم رسیده تولیدش در سایپا متوقف شده و باید کم‌کم با نمونه‌های صفر آن هم خداحافظی کرد. اگر خواهان خرید این سدان شهری به دلیل استهلاک کم و مصرف سوخت پایین آن هستید باید نکاتی را هم در نظر بگیرید؛ ریو کم‌استهلاک است و دیر به دیر راهی تعمیرگاه‌ها می‌شود ولی در صورت مشکل کم‌هزینه هم نخواهد بود چون لوازم یدکی آن گران‌قیمت است!

اما نکته‌ای که در این خودرو بسیار آزاردهنده است و اکثر خریدارانش به آن اذعان دارند، تسمه تایم این خودروی کره‌ای است که زود به زود پاره می‌شود که در خوشبینانه‌ترین حالت 350 هزار تومان هزینه در بر خواهد داشت؛ تسمه تایم هم که باید هر 60 هزار کیلومتر تعویض شود تا مشکلی به وجود نیاید. در مورد نمونه اتومات ریو هم نباید فراموش کرد که نبود همخوانی جزئی موتور و گیربکس کمی ‌توی ذوق می‌زند که البته قابل تحمل است ولی برطرف کردن آن مستلزم هزینه‌ای در حدود 400 هزار تومان است.



سیتروئن زانتیا



زانتیا از آن دسته خودروهایی بود که تب آن به سرعت بالا گرفت و به همان سرعت هم نگاه‌ها به آن تغییر کرد. در واقع گذر زمان و عرضه و ورود مدل‌های جدید باعث شد که این مدل سیتروئن به راحتی در سایه قرار گیرد و استقبال روزهای اول را نداشته باشد. البته زانتیا در اوایل حضورش در بازار به خاطر داشتن سیستم تعلیق متفاوت و البته شتاب و سرعت خوب مورد توجه بسیاری از مردم قرا‌ر گرفت اما بعد از حضور چند ساله در بازار، استهلاک بالایش خود را نشان داد و تا حدی از محبوبیت آن کاسته شد. خودرویی که دیگر از چرخه تولید خارج شده و نمونه‌های صفر‌کیلومتر آن هم در بازار وجود ندارد.

 این سدان شهری که سیستم تعلیق معروفی دارد متاسفانه یکی از پر‌استهلاک‌ترین خودروهای بازار محسوب می‌شود که قیمت بالای قطعات یدکی آن را نیز باید به آن اضافه کرد. عمده ایرادی که برای این خودرو در نظر می‌گیرند روغن‌ریزی سیستم هیدرو پنوماتیکی آن است! سیلندر‌های ترمز، پمپ هیدرولیک و دیگر قطعات این سیستم خیلی زود مستهلک می‌شوند که هزینه‌های تعمیر و رفع ایراد این سیستم حداقل حدود 500 هزار تومان آب می‌خورد که البته بسته به درصد خرابی این رقم بالاتر هم می‌رود.



پژو 206



بدون شک یکی از پرفروش‌ترین و پرکاربردترین خودروهای شهری در بازار ایران پژو 206 است. خودرویی‌هاچ‌بک که مدل‌های صندوقدار آن نیز در چند سال اخیر راهی بازار شد و با اقبال خوبی نیز همراه بود‌. همین اقبال و توجه هم باعث می‌شود نقاط ضعف این خودرو به خصوص از وقتی که مونتاژ و تولید آن به خودروساز داخلی واگذار شد بیشتر زیر ذره‌بین برود. از جمله این ایرادات می‌توان به ضعف جلوبندی آن اشاره کرد که بعضا به چشم می‌آید و به این مشکل می‌توان احتمالا ایرادات برقی را هم اضافه کرد. خب این ایرادات که به مرور زمان می‌توانند اعصاب شما را به هم بریزند، درمان هم دارند؛ تعویض جلوبندی کامل این خودرو از 400 تا 500 هزار تومان هزینه در برخواهد داشت اما روغن‌ریزی‌های جعبه‌فرمان را هم باید مدنظر قرار داشت تا در صورت بروز نسبت به رفع آن اقدام کرد.

 روغن‌ریزی جعبه فرمان در حدود 250 هزار تومان به جیب شما فشار می‌آورد. در مورد نمونه اتومات و محبوب 206 هم باید به نکاتی اشاره کرد؛ این خودرو علاوه بر داشتن ایرادات گفته شده، گیربکسی دارد که ممکن است صاحب خودرو را راهی تعمیرگاه ‌کند که البته تعمیرکاران این گیربکس‌ها هم زیاد نبوده و همین موضوع اندکی کار را سخت می‌کند. حال به این مشکل، هزینه بالای تعمیرات را نیز اضافه کنید که از 300 هزار تومان تا یک‌میلیون و نیم متغیر است.



MVM110



خواهر کوچک‌تر دوو ماتیز که خانم‌ها به سرعت به آن روی خوش نشان دادند هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. موتور خوب و کم‌استهلاکش به همراه ابعاد کوچک و اشتهای کم، باعث شده تا MVM110 با قیمت متوسط و پایینش بتواند همراه خوبی برای ترددهای روزانه و شهری باشد. البته از خودرویی که نهایتا و در مدل اتوماتش 11 میلیون تومان قیمت دارد نمی‌توان آنچنان انتظار زیادی داشت و باید فیتیله توقع را پایین کشید. با این حال کلاچ و دنده‌ها در بعضی نمونه‌ها ایرادات خود را نشان می‌دهند و در سیستم برقی این خودرو هم در برخی موارد مشکل به چشم می‌خورد.

گیربکسش هم که دو مدل دارد، در نوع پنج سرعته دستی از نظر بعضی دارندگانش دنده‌های آن ضعیف است و در مورد نوع اتوماتش هم سنسور گیربکس ممکن است با مشکل مواجه ‌شود! هزینه تعمیرات گیربکس دستی این خودرو در حدود 300 هزار تومان است که این رقم در گیربکس اتوماتیک در خوشبینانه‌ترین حالت 450 هزار تومان هزینه دارد و شاید به یک‌میلیون و 200 هزار تومان هم برسد ولی به طور کلی اگر رفتار مهربانانه‌ای با این خودروی چینی داشته باشید به راحتی با شما راه خواهد آمد


ویدیو مرتبط :
خودرو های مدل 2016 وارد ایران شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فروش ویژه محصولات ایران خودرو با مدل ۹۱ آغاز شد



 

 

ایران خودرو , محصولات ایران خودرو

 

 

به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، فروش ویژه ایران خودرو در قالب طرح بهار تا بهار با مدل ۹۱ آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران محصولات خودرو با مدل ۹۱ و قیمت مناسب از طریق نمایندگی های مجاز ایران خودرو در سراسرکشوربا شرایط آسان ومتنوع خرید خودرو به بازار عرضه می شوند.

محصولاتی همچون تندر۹۰ ، پژو ۴۰۵ ، ۲۰۶هاچ بک وصندوقدار ،سمند ،پارس وسوزوکی گرند ویتارا با شرایط نقد وتحویل فوری عرضه می شوند، همچنین مشتریان می توانند در ماه جاری پژو ۴۰۵ ،پارس ، سمند و۲۰۶ تیپ۲ را بصورت نقد واقساط خریداری کنند.

قیمت محصولات ایران خودرو مشابه ماه گذشته است و در عین حال، شرایط فروش نسبت به ماه پیش متنوع تر و منعطف تر شده است.

طرح رنگین کمان که در سال جاری به عنوان موفق ترین شرایط فروش ایران خودرو در راستای مشتری مداری به شمار رفت ، پایان یافته و به جای آن طرح "بهارتا بهار" که نمادی از بهار انقلاب تا بهار طبیعت است، اعلام شده است..... /   خبرگزارى مهر