دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

اگر اسکنر اثر انگشت آیفونتان کار نمی کند کلیک کنید+ آموزش



مشکل تنظیم اثر انگشت آیفون, حسگر اثر انگشت آیفون

راه حل های مشکلات تنظیم اثر انگشت آیفون

 

در این مقاله به شما می گوییم زمانی که اثر انگشت آیفون شما کار نکرد باید چه کار کرد.
تقریبا تمام پرچم دارها امروزه اثر انگشت را دارند و این دیگر مزیت ویژه ای برای اپل نیست . اما گاهی برای کاربران پیش می آید که این سنسورها در برخی از مواقع، اثر انگشت آنها را نشناخته و برایشان مشکل ساز می شود ، حال در این  گزارش می خواهیم به ۳ راه سریع برای برطرف کردن این مشکل اشاره کنیم .

 

دو اثر متفاوت با یک انگشت
در این روش ابتدا با استفاده از انگشتی که می خواهید قفل گوشی را باز کنید مراحل را انجام دهید، سپس یک رمز دیگر هم ایجاد کنید. دقت کنید که در دومین بار، از قسمت های تکراری انگشت خود استفاده نکنید و از جاهای دیگر انگشت استفاده کنید.

به این ترتیب، زمانی که شما اثر انگشت خود را برای باز کردن قفل روی اسکنر می گذارید، دو اثر انگشت برای ورود وجود دارد و شانس شما نیز بالا تر می رود.

 

انگشت خود را مرطوب کنید
اگر شما هم از تلفن همراه تان در باشگاه استفاده می کنید، احتمالا این مشکل هم برای شما پیش آمده است که بعد از تمرین دست شما عرق کرده است و گوشی قادر به باز کردن قفل نمی باشد. در این مواقع کافی است که دست خود را فقط کمی مرطوب کنید. اما فقط کمی مرطوب ، تنها انگشت خود را کمی مرطوب کنید تا گوشی این حالت هم برایش آشنا باشد.

 

تنظیم اثر انگشت آیفون, حسگر اثر انگشت آیفون

برطرف کردن مشکل شناخته نشدن اثر انگشت در آیفون

 

اسکن انگشت سرد
برخی از کاربران گزارش داده اند که اسکنر اثر انگشت در مواقعی که انگشت آنها سرد است دچار مشکل می شود. اگر این اتفاق برای شما هم افتاد کافی است که دست خود را سرد کنید. به طور مثال انگشت خود را روی یک قطعه یخ بگذارید و یا یک لیوان نوشیدنی سرد را برای چند ثانیه در دست نگه دارید و بعد از آن یک اسکن جدید ایجاد کنید، این مورد به شما کمک خواهد کرد که در زمانی که دمای بدن شما از حد معمول خود پایین تر است، در باز کردن قفل گوشی تان دچار مشکل نشوید.
منبع:yjc.ir


ویدیو مرتبط :
شیوه کار اسکنر اثر انگشت در گلکسی اس 6 های سامسونگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هک اسکنر اثر انگشت نیز امکان پذیر است!


اسکنر اثر انگشت، یکی از راهکارهای امنیتی است که سازندگان گوشی های هوشمند برای امنیت بیشتر در محصولات خود از آن استفاده می کنند.

وب‌سایت تک اِرا: اسکنر اثر انگشت، یکی از راهکارهای امنیتی است که سازندگان گوشی های هوشمند برای امنیت بیشتر در محصولات خود از آن استفاده می کنند. حتما بسیاری از شما به دلیل سخت بودن وارد کردن رمز عبور از اسکنر اثر انگشت برای باز کردن گوشی خود استفاده می کنید.  جالب است بدانید که معلوم شده است که حتی اثر انگشت شما نیز، می تواند هک شود.

هک اسکنر اثر انگشت نیز امکان پذیر است!

چگونگی این عمل بسیار ساده است. دو محقق بیومتریک به نام کای کائو و آنیل کی جین یک عکس از اثر انگشت فردی گرفتند و پس از آن با استفاده از پرینتر دفتر خود، عکسی در وضوح بالا بر روی کاغذ مخصوص، پرینت کردند. پس از آن، به سادگی، با قرار دادن کاغذ بر روی سنسور، توانستند چند گوشی را باز کنند.

آنها روش هک اسکنر اثر انگشت خود را بر روی سامسونگ گلکسی S6 و هوآوی آنر ۷ ، که هر دو با اندروید اجرا می شوند، تست کردند که موفقت آمیز بود. آزمایش این محققان روی گوشی مزیو MX4 Pro(با نرم افزار اندروید) و آیفون ۵S، کمتر موفق بود، هر چند کائو به کوارتز گفته است که این روش یک بار بر روی آی فون کار کرده، اما او قادر نشد در تلاش های بعدی، آن را تکرار کند.

با این حال، نمی توان گفت که سنسور تاچ آی دی آیفون، لزوما بهتر از سنسور های گوشی های دیگر است. یک شرکت امنیتی تلفن همراه در ماه گذشته، نشان داد که چگونه می توان این سنسور را با استفاده از خمیر بازی، هک کرد.

هکر ها می گویند: ” لازم به ذکر است که هک اسکنر اثر انگشت همه ی گوشی های هوشمند، را می توان با استفاده از این روش ها پیش برد.” البته توجه داشته باشید که برخی از تولید کنندگان در حال توسعه فن آوری هایی برای کاهش هک هستند. با این حال، مسئله قابل توجه این است که قبل از اینکه راه های دیگر توسط هکرها برای بهبود استراتژی های هک توسعه یابد، نه تنها اثر انگشت، بلکه سایر صفات بیومتریک، مانند اسکنر صورت، اسکنر چشم و صدا، نیز در حال سازگار شدن با گوشی های هوشمند، هستند. از طرفی خوشبختانه، مسئله ی هک اسکنر اثر انگشت ، تا زمانی که شما قادر باشید، از عکاسی آن هم با وضوح بالا از اثر انگشت خود جلوگیری کنید، واقعا مشکل زا، نخواهد بود.