دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

اپل نرم افزارGoogle Voiceرا رد کرد.



اختراعات و اکتشافات

حالا دیگر می دانیم که برنامه Google Voice فعلا فقط در دو نسخه بلک بری و آندروید منتشر خواهد شد و کاربران آیفون نباید منتظر آن باشند. زیرا اپل برنامه ای را که گوگل شش هفته پیش به طور رسمی برای ارائه در فروشگاه نرم افزار اپل ارائه کرده بود، نپذیرفت و اجازه انتشار آن را نداد.

سخنگوی گوگل می گوید: «ما برنامه فشرده و سختی را برای ارائه نرم افزارهای گوگل بر روی تمامی پلتفرم های تلفن همراه (از قبیل آیفون) در دست انجام داریم. شرکت Apple برنامه ای را که گوگل شش هفته پیش بر روی سایت فروش برنامه اپل قرار داده بود تایید نکرد و اجازه انتشار آن را نداد. البته ما به تلاش خود جهت ارائه سرویس های مان به کاربران iPhone ادامه خواهیم داد.»

شاید مانند این سخنان را پنج روز پیش هم شنیده باشید! آنگاه که اپل اجازه انتشار نرم افزار Google Latitude را هم در فروشگاه نرم افزارش نداد. این شرکت با بهانه پیچیده بودن برنامه و نیاز به ارائه نسخه تحت وب آن، کاربران آیفون را از سرویس مکان یابی لاتیتود گوگل هم محروم کرد.

به نظر می رسد که باید منتظر نبرد سختی میان این دو شرکت بر سر ارائه خدمات شان باشیم. هرچند که گوگل همواره با مشکلات این چنینی روبرو است. هنوز زمان زیادی از شروع بحث میان گوگل و AT&T به دلیل امکان ارسال اس ام اس رایگان با Google Voice نمی گذرد.


ویدیو مرتبط :
نرم افزار پورشه در اپل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ارسال iPhone 4S به توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری شرکت اپل!


در iPhone 4S شرکت اپل بدون تغییر در اندازه و طراحی ظاهری نسبت به آیفون 4، تنها از تغییراتی نظیر استفاده از پردازنده A5 ، دوربین 8 مگاپیکسلی با کیفیت فیلمبرداری1080P بهره برده است.

به نقل از پایگاه اینترنتی 9to5mac، در حالی که شایعات پیرامون تلفن همراه نسل بعدی شرکت اپل موسوم به آیفون 5 به عنوان مطرح‌ترین شایعه در بازار فناوری در سال جدید مطرح است یک گزارش غیررسمی از ارسال تلفن همراه آیفون جدید شرکت اپل موسوم به « iPhone 4S» به توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری این شرکت خبر دارد.

بر اساس این گزارش در iPhone 4S شرکت اپل بدون تغییر در اندازه و طراحی ظاهری نسبت به آیفون ۴، تنها از تغییراتی نظیر استفاده از پردازنده A5 ، دوربین ۸ مگاپیکسلی با کیفیت فیلمبرداری ۱۰۸۰P  بهره برده است.

با توجه به این گزارش به نظر می‌رسد اپل از یک سنت ساختگی خود تبعیت کرده و همانطور که در انتقال از آیفون3G به آیفون3GS تنها تغییراتی در سرعت و قابلیت‌های دوربین و گرافیک برای بازی ایجاد کرده بود این بار هم برای آیفون ۴ دست به این اقدام بزند.



البته از ابتدا نیز بسیار بعید بود که شرکت اپل در اندازه صفحه نمایش آیفون تغییراتی ایجاد کند زیرا با این کار عملا فروشگاه نرم‌افزاری خود را دچار دودستگی کرده و در ضمن باعث دلگیری و رنجش خیل عظیم طرفداران آیفون می‌شد که قادر به خریداری نسل جدید نبودند.

شرکت اپل سال گذشته تبلتiPad2  خود را با پردازندهA5  روانه بازار کرد که این تبلت دوهسته‌ای و به پردازنده A5 مجهز بود که در انجام بازی ۹ برابر سریع‌تر از پردازندهA4  نشان داد. پردازندهA5  کاملا برای انجام بازی بهینه‌سازی شده است. گفتنی است شرکت اپل در حال حاضر بالاترین درآمد را از راه فروش بازی تلفن همراه دارد.

شرکت اپل برای توسعه‌دهندگان بازی و نرم‌افزار برای تلفن همراه آیفون امکان استفاده از نسل بعدی SDK را فراهم آورده تا این شرکت‌ها خود را برای ارائه بازی و نرم‌افزار آماده سازند.

به نظر می‌رسد تمام هم و غم اپل در نسل جدید آیفون که با IOS 5 همراه خواهد بود فقط و فقط بازی در کنسول تلفن همراه خود خواهد بود.

منبع : Farnet.ir