دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

اپلیکیشن هایی که خواب تان را تنظیم می کنند


آیا تا به حال برای شما پیش آمده که به رختخواب بروید اما خوابتان نبرد و مدام با گوشی خود بازی کنید؟ باید گفت اگر این اتفاق برای شما تا به حال نیفتاده باشد، عجیب است. بسیاری از افراد با مشکل بی خوابی مواجه هستند که این بی خوابی دلایل مختلفی دارد.





هفته نامه صدا - ریونیز آزرم سا: آیا تا به حال برای شما پیش آمده که به رختخواب بروید اما خوابتان نبرد و مدام با گوشی خود بازی کنید؟ باید گفت اگر این اتفاق برای شما تا به حال نیفتاده باشد، عجیب است. بسیاری از افراد با مشکل بی خوابی مواجه هستند که این بی خوابی دلایل مختلفی دارد. اما اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که هر شب با مشکل خواب مواجه هستید می توانید از گوشی اندروید خود برای حل این مسئله استفاده کنید. در این جا به اختصار به معرفی پنج اپلیکیشن اندروید می پردازیم که به شما کمک می کند تا راحت تر بخوابید.

1- Nature Sounds & White Noise

برنامه هایی که چرخه خواب شما را تنظیم می کنند

با این اپلیکیشن شما می توانید به صداهای طبیعت همچون صدای خش خش برگ های درختان به هنگام وزیدن باد گوش کنید. شما می توانید صداهای مختلف طبیعت را که در حالت پیش فرض به صورت مجزا هستند با یکدیگر ترکیب  کنید و آنچه که دلخواهتان هست را به وجود آورید. یکی دیگر از ویژگی های این اپلیکیشن این است که کاربران می توانند در حالات مختلف موسیقی های مختلف گوش دهند. برایم مثال اگر شخصی در حال مطالعه است می تواند ضرب آهنگ را افزایش دهد یا اگر شخصی در حال خوابیدن است می تواند آهنگ را آرامش بخش تر کند.

2- Sleep Cycle

برنامه هایی که چرخه خواب شما را تنظیم می کنند

این اپلیکیشن یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های گوگل پلی استور است. این اپلیکیشن حرکت های شما را به هنگام خواب دنبال کرده و شما را هنگامی که احساس می کند می خواهید از خواب بیدار شوید بیدار می کند. چرا فکر می کنید این ویژگی تا این حد اهمیت دارد؟ دلیل آن چرخه خواب است. برای مثال اگر چرخه شما به گونه ای باشد که شما باید راس ساعت 7:25 دقیقه از خواب بیدار شوید، مطمئنا اگر زودتر این اتفاق بیفتد خستگی شما همچنان در بدنتان باقی مانده و خواب شما بی اثر خواهدبود.

با استفاده از این اپلیکیشن می توانید آلارم گوشی خود را در بازه های زمانی مختلف تنظیم کرده و گوشی خود را در زیر بالش بگذارید. این اپلیکیشن با استفاده از شتاب سنج گوشی، حرکات شما را در طول شب دنبال کرده و از خواب شما الگوبرداری می کند. با استفاده از این الگوبرداری ها این اپلیکیشن زمان مناسب بیدارشدن شما را تخمین زده و شما را پس از استراحت کافی و در زمان مناسب بیدار می کند.

بنابراین به جای اینکه شما از یک خواب بسیار عمیق بیدار شوید می توانید با استفاده از این اپلیکیشن در زمان مناسب بیدار شده و تمام روز با انرژی باشید. آیا تا به حال شده است که شما چهار ساعت استراحت کنید و احساس کنید که بیش تر از زمانی که هفت ساعت خوابیده اید انرژی دارید؟ دلیل این مسئله چرخه خواب شما است. شتاب سنج گوشی شما آنقدر قوی هست که بتواند حتی کوچکترین حرکت شما را بر روی بالش احساس کند. بنابراین نگران این مسئله نباشید.

3- Andrew Johnson: The Scottish Hypnotherepist

برنامه هایی که چرخه خواب شما را تنظیم می کنند

سازنده این اپلیکیشن اندرو جانسون یکی متخصص هیپنوتیزم اسکاتلندی است. وی تا به حال چندین اپلیکیشن را به گوگل پلی استور ارائه داده است. این اپلیکیشن ها پس از سپری کردن مدت زمانی مشخص دیگر رایگان نیست و کاربران باید مبلغ 3 دلار را برای استفاده از آن ها بپردازند. این اپلیکیشن موضوعات مختلفی را در بر می گیرد که از جمله آن ها می توان به مثبت اندیشی، کاهش وزن و افزایش اعتماد به نفس اشاره کرد.

آن دسته از کاربرانی که نیازمند خواب کافی هستند می توانند از اپلیکیشن Deep Sleep استفاده کنند که در آن صدای اندرو جانسون یک حس خواب آور را به انسان القا می کند. ممکن است این اپلیکیشن کمی برای شما عجیب به نظر آید اما امتحان آن مجانی است.

4- Yoga for Insomnia

برنامه هایی که چرخه خواب شما را تنظیم می کنند

حتی اگر تا به حال تمرین های یوگا را انجام نداده باشید باید بدانید که این اپلیکیشن ارزش امتحان کردن را دارد. قیمت این اپلیکیشن 5 دلار است اما برای ما کاربران ایرانی مجانی در دسترس است! شما با این اپلیکیشن می توانید شمای کلی تمرین های یوگا را دریابید. این اپلیکیشن به آن دسته از تمرین هایی پرداخته که به شما کمک می کند تا خواب راحتی داشته باشید اما باید گفت که تکنیک هایی که شما در این اپلیکیشن مشاهده خواهید کرد به هیچ وجه مبتدی نیستند و نیاز به تمرین زیاد دارند.

5- Sleep Hypnosis

برنامه هایی که چرخه خواب شما را تنظیم می کنند

این تنها اپلیکیشن رایگان این فهرست است. اما فکر نکنید که چون رایگان است از کیفیت بالایی برخوردار نیست. این اپلیکیشن توسط یک متخصص هیپنوتیزم ساخته شده است. مهم نیست که به هیپنوتیزم اعتقاد داشته باشید یا نداشته باشید. این اپلیکیشن مزایای بسیاری را برای شما به ارمغان می آورد که از جمله آنها می تواند به درمان اعتیاد الکل، عصبانیت و استرس اشاره کرد. از همه مهمتر این که صدای پخش شده در این اپلیکیشن که صدای یک متخصص هیپنوتیزم است موجب آرامش ذهنی شما شده و شما را به خواب می برد.

مطمئنا این اپلیکینش برای همه موثر نیست. اگر کمی در مورد هیپنوتیزم مطالعه کرده باشید می دانید که هرکسی را نمی توان هیپنوتیزم کرد. اما کسانی که از قابلیت هیپنوتیزم شدن برخوردارند قسم می خورند که این اپلیکیشن بسیار موثر و کاربردی است. در نسخه رایگان این اپلیکیشن چندین تکنیک ساده برای هیپنوتیزم وجود دارد که از آن ها برای درمان بی خوابی می توان استفاده کرد.


ویدیو مرتبط :
معرفی اپلیکیشن ساخت و تنظیم آهنگ برای اندروید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خواب كودكان را تنظیم كنید



خواب منظم ، مدت از زمان بیداری تا خواب را با به وجود آوردن احساس امنیت و راحتی بیشتر برای كودكتان دلپذیرتر می سازد .

 

برای نتیجه بخش بودن زمان خواب منظم ، و استمرار آن تا آینده ، به نحوی كه نه تنها برای كودكتان ، بلكه برای خود شما نیز ثمر بخش باشد ، سلسله اتفاقات قابل پیش بینی را كه هر شب و همواره به یك صورت دنبال می كنید ، كنارهم قراردهید .

 

نظم حقیقی شكل خواهد گرفت و با بزرگتر شدن كودكتان ، تغییر خواهد كرد ، اما اصول به همان صورت باقی می ماند .

 

 

 

کودک خوابیده

 

 

در این مرحله سنی ، برنامه منظم زمان خواب ، ممكن است شامل مراحل پوشیدن لباس خواب ، مسواك زدن دندان های كودك و خواندن قصه جذابی برای او باشد . همچنین ممكن است برنامه منظم خواب از نظر شما شامل حمام كردن ، داستان گفتن ، نوشیدن یك لیوان آب و گفتن داستان دیگری باشد . این بستگی به خود شما دارد ، كه بخواهید عمل خوابیدن سریعتر و آسانتر انجام شود ، و یا برای تنوع ، 20 تا 30 دقیقه را به كودكتان اختصاص داده و برایش قصه بگویید ، او را در آغوش بگیرید و با هم باشید .

 

 

اگر قبل از خواب ، ساعتی را به بازی آرامی اختصاص دهید ، برنامه خواب منظم به بهترین نحوه انجام خواهد شد . این عمل باعث پایین آوردن سطح فعالیت كودكتان شده و سیستم عصبی او را آرام می سازد .

 

بازی های پر تحرك ، بدو بدو ، غلغلك دادن و حتی تماشای فیلمی پر تحرك ، باعث تأخیر در عمل خوابیدن و ایجاد بد خوابی می شود . مثال های زیر ، باعث ایجاد نظم در جریان خوابیدن شده و نه تنها برای كودكتان ، بلكه برای شما نیز مفید خواهد بود :

 

 

بازی با کودک

 

1 - تنظیم زمان خواب و پیروی از آن

 

اگر برنامه منظم خواب از الگویی طبیعی و مستحكم پیروی كند ، ساعت بدن كودك به سرعت خود را با آن برنامه سازگـار می سازد .

 

 

 

2 - هشدار قبل از خواب


درست قبل از ساعت خواب ، توجه كودكتان را به این مسأله جلب كنید كه روز در حال تمام شدن است .

 

ممكن است كودك شما هنوز برای قضاوت خیلی كوچك باشد . بنا بر این به طور مثال اگر بگویید5 دقیقه بیشتر به زمان خواب نمانده ، احتمالاً برایش قابل درك نخواهد بود . در عوض با ربط دادن موارد گوناگون به یكدیگر ، می توانید زمان را به كودكتان بیاموزید .

 

برای شروع اولین قسمت از برنامه منظم خواب ، اسباب بازی ها را جمع كنید ، و به این ترتیب برنامه منظمتان را با علامتی كه حاكی از تمام شدن روز باشد شروع می كنید .

 

 

 

خواب کودک

 

 

برخی از والدین ، نزدیك شدن به زمان خواب را با استفاده از زنگ ساعت گاز آشپزخانه نشان می دهند . به این ترتیب كودك یاد می گیرد كه صدای زنگ به معنی زمان خواب است . از آنجا كه كودك می داند شما نمی توانید با گاز و دستگاه هایی از این قبیل بحث كنید ، متعاقباً به شی ء سوم شخص اجازه داده می شود تا زمان را اعلام كرده و میل به اعتراض را كاهش دهد .

 

 

 

3 - پیشنهاد تنقلات


تنقلات سبكی كه شامل پروتئین و كربوهیدرات است ، مانند تكه كوچكی پنیر و كمی نان گندم ، باعث خواب شده و كمك می كند تا كودك ، تمام شب را بخوابد . كربوهیدرات ، باعث خواب آلودگی شده و پروتئین ، مقدار قند خون را تا زمان صبحانه ثابت نگه می دارد . حتماً بعد از خوردن نان و پنیر ، دندان های كودك را مسواك بزنید .

 

 

 

4 - حمام آب گرم قبل از خواب


با افزایش تدریجی دمای بدن كودكتان ، او را آماده خوابیدن كنید . همچنین بازی با اسباب بازی هایش در حمام به او آرامــــش می دهد .

 

 

حمام رفتن قبل از خواب

 

 

 

5 - پوشیدن لباس خواب


لباس های راحت و بدون بند انتخاب كنید كه نه زیاد گرم و نه نازك باشد .

 

 

 

6 - خواندن داستان مورد علاقه كودكان


خواندن داستان برای كودك نوپایتان ، برنامه فوق العاده آرامش بخشی است . به خصوص اگر داستان مورد علاقه اش را انتخاب كرده باشید ، مانند داستان شنگول و منگول . توجه داشته باشید كه كودك شما ، با بزرگتر شدن ، داستان های بیشتر و متنوع تری از شما می خواهد .

 

 

 

7- اطمینان از تنها نبودن كودك


خرس اسباب بازی یا عروسك مورد علاقه اش ، باعث راحتی و آرامش ، هنگام خوابیدن می شود .

 

 

خواب کودک

 

 

8 - حذف یا محدود كردن محتویات شیشه شیر


اگر كودك شما هنگام خوابیدن نیاز به شیشه دارد اطمینان حاصل كنید كه درون شیشه فقط آب است . شیر ، غذای كمكی ، یا آب میوه اطراف دندان های كودك جمع شده و باعث كرم خوردگی دندان حتی در نوزادان می شود .