دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

اپل؛ دنباله‌رو یا نوآور؟


اپل در ماه جاری از ساعت هوشمندی به نام «اپل واچ» رونمایی کرد. در این ساعت همچون تلفن‌های هوشمند می‌توان از اپلیکیشن‌های مختلفی که اختصاصا برای آن طراحی شده، استفاده کرد. اپل همینطور از دو تلفن هوشمند تازه به نام های آی‌فون ۶ و مدلی بزرگتر به نام آی‌فون ۶ پلاس رونمایی کرد.

 
 
 

صبح بخیر: اپل در ماه جاری از ساعت هوشمندی به نام «اپل واچ» رونمایی کرد. در این ساعت همچون تلفن‌های هوشمند می‌توان از اپلیکیشن‌های مختلفی که اختصاصا برای آن طراحی شده، استفاده کرد. اپل همینطور از دو تلفن هوشمند تازه به نام های آی‌فون ۶ و مدلی بزرگتر به نام آی‌فون ۶ پلاس رونمایی کرد.

البته ساعت‌های هوشمند چند سالی است وارد بازار شده‌اند. اپل پیش از این هم اصراری نداشت تا زودتر از رقبایش محصولات تازه را ارائه کند. تصاویر زیر نمونه‌هایی هستند که شرکت‌های دیگر در عرضه آنها پیشقدم بودند اما اپل موفق شد نمونه محبوب‎تری را روانه بازار کند.

ایستگاه کاری شخصی زیراکس آلتو – 1973 میلادی

زیراکس آلتو یکی از اولین رایانه هایی بود که که با ماوس کار می کرد و همچنین پیشتاز رایانه های رومیزی شد.

اپل؛ دنباله‌رو یا نوآور؟

پخش کننده دیجیتال ریو – 1998 میلادی

ریو تنها ۳۲ مگابایت حافظه داشت و می توانست یک ساعت موسیقی در خود ذخیره کند.

اپل؛ دنباله‌رو یا نوآور؟

آی‌بی‌ام سایمون – ۱۹۹۴ میلادی

سایمون با وزن نیم کیلوگرم و صفحه لمسی ابتدایی قادر بود ایمیل رد و بدل کند و نیز یادداشت در خود ذخیره کند.

اپل؛ دنباله‌رو یا نوآور؟

فوجیتسو استایلیستیک – 2003 میلادی

رایانه تبلت فوجیتسو با یک مداد مخصوص کار می کرد و می شد آن را به صفحه کلید برای استفاده روی میز هم متصل کرد.

اپل؛ دنباله‌رو یا نوآور؟

پی دی ای (دستیار دیجیتال شخصی) مچی فسیل  - 2003 میلادی

این دستگاه مچی که با همکاری با شرکت مایکروسافت و پالم ساخته شد، کارهای زیادی می کرد از جمله اینکه می توانست گزارش های ترافیک و هواشناسی به کاربر بدهد

اپل؛ دنباله‌رو یا نوآور؟

مک اینتاش ۱۲۸  - 1984 میلادی

نخستین رایانه ای که تقریبا با قیمت مناسب به تولید انبوه رسید و ریدلی اسکات کارگردان سینما، بر اساس رمان ۱۹۸۴ جورج اورول یک آگهی جنجالی برایش ساخت.

اپل؛ دنباله‌رو یا نوآور؟

آی‌پاد – 2001 میلادی

اپل اولین مدل آی‌پاد را با شعار «هزار آهنگ در جیب شما» روانه بازار کرد.

اپل؛ دنباله‌رو یا نوآور؟

آی‌فون – 2007 میلادی

هنگام رونمایی از آی‌فون، استیو جابز رئیس شرکت اپل به مخاطبان گفت که این موبایل پنج سال جلوتر از موبایل های دیگر است.

اپل؛ دنباله‌رو یا نوآور؟

آی‌پد – 2010 میلادی

بعد از عرضه آی‌پد در بازار، ظرف ۲۸ روز یک میلیون دستگاه از آن در آمریکا فروش رفت.

اپل؛ دنباله‌رو یا نوآور؟

اپل واچ – 2014 میلادی

اپل‌واچ دارای یک برنامه یا اپلیکیشن برای پیگیری وضعیت سلامت کاربر است. در این دستگاه روش تازه ای برای تعامل کاربر با آن درنظر گرفته شده است.

اپل؛ دنباله‌رو یا نوآور؟


ویدیو مرتبط :
دنباله رو امام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

"فتنه ی فتنه" / افراطیون مجلس دنباله رو احمدی‌نژاد



محمود احمدی نژاد,میرحسین موسوی

نقدی بر آنچه در مجلس گذشت
"فتنه ی فتنه"

این چه منطقی است كه چون فلان شخص در ستاد میرحسین موسوی بوده یا عكسی با او دارد، فتنه گر است؟گویا اینان تاریخ را وارونه می خوانند و نمی دانند كه میرحسین موسوی، زمانی نخست وزیر این كشور بود و صلاحیتش برای ریاست جمهوری نیز مورد تأیید قرار گرفته بود و تنها بعد از انتخابات ٨٨ بود كه شد آنچه نباید می شد.اگر همراهی با كاندیدای قانونی جرمی است كه باید ٤ سال بعد به عنوان فتنه گری فریاد شود، در این صورت باید شورای نگهبان و دبیر آن را نیز به چنین عنوان دهشت انگیزی متهم ساخت و او را رأس ماجرای فتنه دانست! آیا چنین قضاوتی را عقل سلیم بر می تابد؟ حاشا و كلّا!

 اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دكتر حسن روحانی در مجلس شورای اسلامی در حالی سپری و از رادیو و تلویزیون به طور مستقیم پخش شد كه مردم ایران خود شاهد بودند كه آنچه عملا مورد بررسی قرار نگرفت " برنامه وزرای پیشنهادی" بود!

آنچه در نخستین جلسه گذشت، ملغمه ای بود از اتهامات ثابت نشده، فحاشی های دور از شأن و انتقام گیری های شخصی و جناحی و گاه دروغ بستن به این و آن.
این در حالی است كه مردم انتظار داشتند سوابق اجرایی و برنامه های پیشنهادی وزرای پیشنهادی به طور مستند،علمی و البته مودبانه نقد و بررسی شود.

البته از حق نباید گذشت كه برخی نماینده ها اعم از مخالف و موافق، سخنانی در خور شأن خانه ملت و جلسه بررسی وزرا داشتند كه انتظار هم همین بود ولی تأسف انگیز این بود كه عده ای از مجلسی ها ، در این جلسه بساط فتنه ای جدید را گشودند و هر كه را می خواستند به چوب فتنه نواختند و تمام آنچه در پی انتخابات ٨٨ گذشت را به "هر آنكه دوست نداشتند وزیر شود" نسبت دادند!

بدیهی است كه طبق استانداردهای نظام جمهوری اسلامی هر كه صدد براندازی اش باشد نمی تواند عهده دار سمت های مهم باشد؛ این اصل عقلانی و عقلایی البته در همه نظام های دنیا نیز جاری و ساری است؛ اما سخن اینجاست كه آیا رواست افراد را بی آنكه در هیچ محكمه ای محاكمه و محكوم شده باشند، به اتهامی بسیار سنگین در حد فتنه گری برای براندازی نظام متهم كرد و بر مبنای همین اتهام واهی ، درباره شان حكم كرد و هر آنچه بر دهان آمد را بی پروا گفت؟!

این چه منطقی است كه چون فلان شخص در ستاد میرحسین موسوی بوده یا عكسی با او دارد ، فتنه گر است و نباید عهده دار مسوولیت در جمهوری اسلامی شود؟
گویا اینان تاریخ را وارونه می خوانند و نمی دانند كه میرحسین موسوی، زمانی نخست وزیر این كشور بود و صلاحیتش برای ریاست جمهوری نیز مورد تأیید قرار گرفته بود و تنها بعد از انتخابات ٨٨ بود كه شد آنچه نباید می شد.

اگر همراهی با كاندیدای قانونی جرمی است كه باید ٤ سال بعد به عنوان فتنه گری فریاد شود، در این صورت باید شورای نگهبان و دبیر آن را نیز به چنین عنوان دهشت انگیزی متهم ساخت و او را رأس ماجرای فتنه دانست! آیا چنین قضاوتی را عقل سلیم بر می تابد؟ حاشا و كلّا!

اگر ماجراهای بعد از انتخابات ٨٨ "فتنه" بود، تمسك به آن و ساختن "چماقی آن سر نامعلوم" از آن فتنه ، خود فتنه دیگری است به نام "فتنه ی فتنه".


متهم كردن افراد جناح رقیب به فتنه انگیزی و براندازی ، بریدن بخشی از حرف های آنان و عدم ذكر پیش و پس آن، دروغ بستن و تهمت زدن و سكه رایج انگ درباره غیرهم جناحی ها خرج كردن،احساسی كردن فضا و هزینه كردن از  ارزش ها ، همه را غیر خود فتنه گر دانستن و ...بخش هایی از مختصات "فتنه ی فتنه" است كه هدف آن حذف حداكثری با هدف اشغال تمام قطار انقلاب و انحصاری سازی آن است.

دیگر بس است حذف نیروهای نظام و همه را غیر خود فتنه گر نامیدن! این بازی واقعاً تا کی قرار است ادامه یابد و یک عده سیاست باز افراطی - که نتیجه سیاست های نابخردانه شان شان را همه می بینند - خود را همه نظام و همه اسلام بدانند و هر چه خواستند نثار دیگران کنند و مقدرات یک ملت را بازیچه منافع شحصی و جناحی شان کنند؟! (همان هایی که مرگ برای همسایه شان خوب است نه برای خودشان کما این که وقتی بستگانشان در ماجرای 88 به اتهام حضور در فتنه دستگیر می شود، پلیس را خانه خراب می کنند که چرا چنان کرده ولی اگر دیگران به همان اتهام دستگیر شوند حق شان است و باید به اشدّ مجازات برسند!)

"فتنه ی فتنه" ، اگر بدان فرصت عرض اندام داده شود ، به مراتب خطرناک تر از همه تهدیداتی است که تا کنون کیان نظام و کشور و ملت را تهدید می کرده است چه آن که افراط و ریا ، جانمایه این فتنه جدید است./عصرایران

 

افراطیون مجلس دنباله رو احمدی‌نژاد

روزنامه قانون نوشت:

بحث‌هایی که دیروز در طی روند رای اعتماد وزرای کابینه آقای روحانی رخ داد در ادامه بد اخلاقی‌هایی بود که در دولت احمدی‌نژاد صورت می‌گرفت .

 

دقیقا این رویکردی بود که احمدی‌نژاد در مناظره‌های سال ۸۸ با حمله به برخی چهره‌ها و شخصیت‌ها در پیش گرفت. البته من اعتقاد دارم این‌گونه رفتار‌ها از روی خشم و عصبانیت و سرخوردگی اصولگرایان است که در انتخابات یازدهم شکست خوردند و تصور نمی‌کردند چنین رای پایینی بیاورند.

در حقیقت این قدامات از انتقام‌گیری اصولگرایان نشأت می‌گیرد. باید توجه داشته باشید که اصولگرایان تمام امکانات را در اختیار داشتند ولی دیدیم که رای این افراد ۴ میلیون بیشتر نشد. 

 

از سویی دیگر برخی از صحبت‌های مخالفان دولت که در مجلس شورای اسلامی بیان شد به نفع آقایان هاشمی و روحانی است چرا که نشان می‌دهد کسانی‌که به بزرگان و شخصیت‌های نظام توهین می‌کنند چه اشخاصی هستند و چه دیدگاهی دارند.

 اصل صحبتی که باید دیروز به آن اشاره می‌شد این بود که در رابطه با نقاط مثبت و منفی وزرا بحث می‌شد ولی شما شاهد آن بودید که در جلسه دیروز مخالفان دولت در رابطه با تنها چیزی که صحبت نمی‌کردند وضعیت وزرای کابینه آقای روحانی بود.

 

در این جلسه تنها چیزی که مورد بررسی قرار گرفت حوادث سال ۸۸ بود که انگار این افراد اینجا آمده بودند تا در این باره صحبت کنند یا گویی محور ۴ سال آینده آقای روحانی روی فتنه قرار است تشکیل شود که اگر شما فتنه را از میان صحبت‌های آقایان مخالف بیرون می‌کشیدید هیچ دستاویزی برای سخن گفتن نداشتند و من فکر می‌کنم که چقدر خوب است این اظهارات پخش می‌شود ومردم شاهد این رفتار‌ها هستند و من مطمئن هستم اگر انتخابات فردا برگزار می‌شد آقای روحانی بیشتر از ۲۴ خرداد ماه رای به‌دست می‌آورد.

رای مردم در ۲۴ خرداد نشان داد که مردم از افراط خسته شده‌اند و اگر کسی به این افکار اهمیت می‌داد می‌رفتند و به آقای سعید جلیلی رای می‌دادند اصولگرایان افراطی ۴ سال بود که بر طبل فتنه کوبیدند ولی کسی به افکار آن‌ها اعتماد ندارد و رایی که به روحانی دادند نشانگر این واقعیت است.

این در حالی است که تمامی تریبون‌های کشور در این چهار سال در دست تندرو‌ها بود در حالی که اصلا یک بار نیز مراکز عمومی مثل صدا و سیما به افرادی که در معرض اتهام فتنه بودند اجازه دفاع به آنها داده نشد. جالب است در این چهار سال آنچه گفته شد از جانب اصولگرایان بود و یک بار نیز فرصت دفاع به کسانی‌که در معرض فتنه بودند داده نشد.

صادق زیباکلام/روزنامه قانون