دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

اوپل کورسا مدل 2015


نسل جدید اوپل کورسا پیش از پایان سال 2014 وارد بازار خواهد شد.

پدال: نسل جدید اوپل کورسا پیش از پایان سال 2014 وارد بازار خواهد شد. با وجودی که کورسای جدید از طراحی مشابه قبل بهره می‌گیرد، اوپل امیدوار است استقبال خوبی از آن به عمل آید زیرا از نظر فنی و راندمان می‌توان پیشرفت خوبی را در آن مشاهده کرد.

اوپل کورسا مدل 2015

اوپل کورسای نسل پنجم، مدل 2015 در دو نوع سه درب با موتور 1.2 لیتری بنزینی با قدرت 69 اسب بخار و قیمت پایه 11980 یورو یا 15795 دلار و پنج درب با قیمت 988 دلار بالاتر عرضه خواهد شد. این ارزان‌ترین مدل بنزینی است و برای خرید ارزاترین مدل دیزلی با موتور 1.3 لیتری CDTI با قدرت 74 اسب بخار باید 19683 دلار پرداخت نمایید.

اوپل کورسا مدل 2015

در یک پله بالاتر مدل 1.0 لیتری سه سیلندر از خانواده اکوتک قرار می‌گیرد که با کمک توربوشارژر قادر است در دو نسخه متفاوت، 89 و یا 113 اسب بخار نیرو تولید نماید. میزان مصرف سوخت این مدل به صورت میانگین 4.3 لیتر در صد کیلومتر می‌باشد. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس شش سرعته دستی استفاده شده است. برای این مدل در آلمان باید 14480 یورو در مدل سه درب و 15230 یورو در مدل 5 درب پرداخت کرد.

اوپل کورسا مدل 2015

کورسا از موتورهای دیگری نیز بهره می‌گیرد. از جمله موتور 1.4 لیتری تنفس طبیعی که 89 اسب بخار قدرت دارد و مدل توربوی آن که 99 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. مدل دیزلی توربو هم با حجم 1.3 لیتر نهایتاً 94 اسب بخار خروجی دارد. این در حالی است که مصرف سوخت آن تنها 3.2 لیتر در صد کیلومتر می‌باشد.

اوپل کورسا مدل 2015

اوپل همچنین یک گیربکس 6 سرعته خودکار با سیستم ایزی ترونیک برای کورسا در نظر گرفته است که به صورت اختیاری خواهد بود.


ویدیو مرتبط :
تست تصادف اوپل کورسا 2015

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مدل جدید «اوپل کورسا» +عکس


اوپل، شاخه اروپایی جنرال‌موتورز، خبر داده مدل تازه‌ای از خودروی کوچک و محبوب کورسا را تا پایان سال‌جاری میلادی وارد بازار خواهد کرد.

روزنامه دنیای اقتصاد: اوپل، شاخه اروپایی جنرال‌موتورز، خبر داده مدل تازه‌ای از خودروی کوچک و محبوب کورسا را تا پایان سال‌جاری میلادی وارد بازار خواهد کرد.

خودروی جدید اوپل به امکانات تازه‌ای مجهز است، موتورش سوخت کمتری مصرف می‌کند و به سیستم انتقال نیرویی 6 دنده و اتوماتیک مجهز است.

مدل جدید «اوپل کورسا» +عکس

اوپل در بیانیه‌ای همچنین افزوده که کورسای جدید روی شاسی تازه‌ای ساخته شده و سیستم فرمانش هم ارتقا یافته است.

خودروهای کوچک پرفروش‌ترین‌ها در اروپا هستند، اما اوپل به دلیل آنکه مدل فعلی کورسا را از سال 2006 تا به حال بدون تغییر در بازار عرضه کرده، از رقبایش در این بخش عقب مانده است.

 فروش اوپل کورسا در اروپا در سال 2012، 10 درصد و در سال 2013، 7/7 درصد کاهش داشته است.