دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

اورست را از نزدیکترین فاصله ببینید/روایت تصویری از تغییرات جوی هیمالیا




یک کوهنورد و فیلم ساز باورنکردنی ترین تصویر از اورست و همچنین تأثیرات تغییرات جوی در این منطقه و فضای اطراف آن را در یک تصویر 4 میلیارد پیکسلی ارائه کرده که هم زیبایی و هم عظمت این منطقه هیمالیایی را به رخ می کشد.

دیوید برشیرز این تصویر را با ترکیب 447 تصویر با کیفیتهای گیگاپیکسلی از یخچالهای طبیعی خومبو ارائه کرده که چشم انداز آن پوموری نزدیک کوه اورست بوده است.

یخچالهای طبیعی , هیمالیا

این تصویر با حرکت موس روی صفحه و بزرگ و کوچک کردن آن جزئیترین تصویر را از اورست نشان می دهد

دیوید برشیرز در گفتگو با میل آنلاین اظهار داشت که آبشار یخی خومبو در این تصویر واضح است و می توان به سادگی پستی بلندی های پایگاه اورست را در این تصویر مشاهده کرد.

این تصویر از 447 تصویری که با لنزهای 300 میلیمتری گرفته شده، ارائه شده است.

برای مشاهده این تصویر با 4 میلیارد پیکسل کیفیت می توانید به این آدرس مراجعه کنید.

https://s3.amazonaws.com/Gigapans/EBC_Pumori_050112_8bit_FLAT/EBC_Pumori_050112_8bit_FLAT.html

برشیرز و گروه وی همکاری نزدیکی را برای ارائه بزرگترین تصویر از اورست داشتند تا کاربر بتواند با استفاده از نقاط مشخص شده، اورست را از نزدیک ترین فاصله مشاهده کند.

وی افزود: ما می خواستیم بزرگترین داستان تغییرات جوی را در این منطقه روایت کنیم و در این راستا با مایکروسافت و انجمن جغرافیایی رویال همکاری داشتیم.

این گروه امیدوار است که بتواند نسخه بسیار بزرگتری از این تصویر را ارائه کند تا کاربران حتی بتوانند با بزرگ کردن تصویر داخل پایگاه های اورست کوهنوردان را نیز مشاهده کنند.

برشیرز که تاکنون 5 بار اورست را فتح کرده گفت: در سایت اینترنتی تنها یک صدم این تصویر قرار گرفته است. ما می خواهیم همه کاربران را با خود به 120 هزار تصویری ببریم که با هلیکوپتر از این منطقه گرفته ایم. در نتیجه همکای که با شرکت مایکروسافت آغاز کرده ایم به زودی می توانیم تصاویر قدیمی و جدید این منطقه را ترکیب کنیم تا مردم بتوانند در یک لحظه چهره واقعی این مناطق را در گذشته و حال مشاهده کنند.

یخچالهای طبیعی , هیمالیا

این تصویری تعاملی از 477 تصویر مختلف ساخته شده است


این گروه همچنین با انجمن جغرافیای رویال در لندن همکاری داشتند تا یک مجموعه عکس از " امروز" و دیروز" تهیه کنند که تأثیرات تغییرات جوی را از سال 1921 تاکنون نشان می دهد.

یخچالهای طبیعی , هیمالیا

تصویر یخچالهای طبیعی کیئتراک در سال 1921 در چپ و در سال 2008 در راست

یخچالهای طبیعی , هیمالیا

یخچال طبیعی رانگبوک در سال 1921

یخچالهای طبیعی , هیمالیا

یخچال طبیعی رانگبوک در سال 2007

منبع:mehrnews.com


ویدیو مرتبط :
فیلم رشته کوه هیمالیا و قله اورست به صورت 3Dاز ماهواره!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دربی 72 به روایت تصویر/ گزارش تصویری


دربی 72 به روایت تصویر