دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

انگشتان‌تان را ماساژ دهید،سردرد نگیرید



  ,ماساژ,ماساژ لاغری,سردرد,بیماری‌های روحی

 

انگشتان‌تان را ماساژ دهید،سردرد نگیرید

یک متخصص مغز و اعصاب گفت: هنگام سردرد، انگشتان خود را ماساژ دهید.

به گزارش سرویس علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر سعید آقاجانی، متخصص مغز و اعصاب ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: فشاردرمانی یا رفلکسولوژی یکی از شیوه‌های طب مکمل است که برای درمان و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌های روحی و جسمی در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این شیوه درمانی درمانگران با فشاردادن نقاط خاصی از کف پا و دست موجب افزایش ریلکسیشن، آرامش و تسکین بسیاری از دردها در بدن می‌شوند برخی از تکنیک‌های این شیوه درمانی قابل استفاده برای همه مردم است.

وی افزود: یکی از بهترین روش‌های تسکین سردردهای ناشی از خستگی و فعالیت‌ها روزانه استفاده از روش‌های فشاردرمانی است.

 

این متخصص مغز و اعصاب در ادامه گفت: کلمه فشار درمانی به یک سیستم ماساژ یا فشار شفابخش استناد می‌کند که توسط انگشت‌ها به بدن وارد می‌شود.

دكتر آقاجانی گفت: طب سوزنی و فشاردرمانی هر دو از درمان‌های شفابخش شرق باستان هستند که بر روی صورت امپراطورها و ملکه‌های چین انجام می شدند. ولی خبر خوب این است که این روش اکنون نیز بر روی صورت مردم خسته قرن معاصر هم موثر است.

 

وی در ادامه گفت: برای ماساژ دست‌ها می توانید به ترتیب زیر عمل كنید؛

پشت دست‌ها را تا مچ محكم فشار داده و به آرامی‌ بازگردید و میان كف دست و انگشتان را فشار دهید.

هر انگشت را به تنهایی فشار دهید و با انگشت خود حركت چرخشی را اطراف مفاصل آن انجام دهید. انگشت را نگه دارید و آن را آهسته بكشید.

میان تاندون‌های پشت دست خود را با انگشت ماساژ دهید.

دست‌های خود را از كف دست تا انتهای مچ، با انگشت فشار چرخشی دهید.

كف دست خود را از نوك انگشتان تا مچ ماساژ دهید/باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
درمان سردرد با ماساژ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انگشتان خود را ورزش دهید+ تصاویر



انگشتان خود را ورزش دهید+ تصاویر
برای آنکه همیشه انگشتانی سالم داشته باشید باید نرمش و ورزش های آن را نیز فرا بگیرید. این نرمش ها می توانند در طول روز تنها چند ثانیه زمان شما را بگیرند ولی یک عمر سلامتی را برای انگشتان به همراه خواهد داشت. در ادامه مهمترین ورزش هایی که می توانید برای داشتن انگشتانی سالم انجام دهید آورده ایم:
1- اولین حرکت ، کشش انگشتان است که به راحتی قابل انجام خواهد بود. دست خود را روی یک میز یا سطح صاف قرار دهید به طوری که کمی حالت خمیدگی داشته باشد سپس انگشتان خود را بکشید تا کف دست کاملا روی سطح قرار بگیرد. در این حالت 30 تا 60 ثانیه مکث کنید و پس از آن انگشتان را رها کنید.

 

انگشتان دست,حرکات ورزشی مخصوص انگشتان,تمرینات ورزشی انگشتان دست


2- در این حالت برای افزایش قدرت مفاصل انگشت باید دست خود را صاف نگه داشت و سپس انگشتان را از قسمت مفصل اصلی خم کنید به طوری که پنجه ها در محل خود بسته شوند در این حالت باید کف دست صاف باشد و تنها انگشتان جمع شده باشند. این حرکت را نیز باید 30 ثانیه انجام دهید.

 

انگشتان دست,حرکات ورزشی مخصوص انگشتان,تمرینات ورزشی انگشتان دست

 

3- در حرکت بلند کردن انگشتان باید دست را روی سطح صاف قرار دهید به طوری که کف آن با سطح در تماس باشد سپس انگشتان را از هم باز کنید. سپس هر انگشت را تا حد امکان از سطح دور کنید و در آن حالت چند ثانیه ای نگه دارید. این حرکت را باید 5 بار برای هر انگشت انجام دهید.

 

انگشتان دست,حرکات ورزشی مخصوص انگشتان,تمرینات ورزشی انگشتان دست

 

4- در حرکت قفل شستی باید حرف O انگلیسی را با دستانتان ایجاد کنید. در این حرکت هر یک از انگشتان را یک بار با شست قفل کنید و چند ثانیه در این حالت نگه دارید. این حرکت عضلاتی پایینی انگشت ها را تقویت می کند.

 

انگشتان دست,حرکات ورزشی مخصوص انگشتان,تمرینات ورزشی انگشتان دست

 

منبع : mashreghnews.ir