دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

انسانی که به رایانه تبدیل شد!



 

 

 

انسانی که به رایانه تبدیل شد

 

 

یک محقق سوئدی رایانه ویژه ای را توسعه داده است که با پوشیدن آن می تواند به یک انسان رایانه ای (سایبورگ) تبدیل شود.

سایبورگ که با عنوان "ارگانیسم سایبرنتیک" نیز شناخته می شود به جانداری گفته می شود که از بخشهای بیولوژیکی و مصنوعی (الکترونیکی، مکانیکی و یا روباتیک) برخوردار باشد.

این اصطلاح از سال ۱۹۶۰ رواج یافت. در آن زمان دو دانشمند به نامهای "مانفرد کلاینز" و "ناتان کلاین" مقاله ای را در خصوص مزیتهای استفاده از "خود- سامانی" سیستمهای "انسان- ماشین" در سفرهای فضایی منتشر کردند.

اکنون مارتین مگنوسن پروژه ای را با عنوان "به یک سایبورگ تبدیل شدن" اجرا و در آن خود را به یک "مرد سایبورگ" تبدیل کرده است.

در این تحقیقات، این محقق سوئدی یک کیت مادر بورد رایانه ای کوچک اما با قابلیت پردازش اطلاعات در یک لپ تاپ را به سیستم عامل لینوکس مجهز کرد.

سپس از یکسری از تجهیزات ساده که به راحتی در دسترس همه قرار دارند یک رایانه با قابلیت پوشیدن را توسعه داد.

این محقق در ساخت این رایانه از یک عینک آفتابی شفاف، یک جلد نگهدارنده CD و یک سر دوشی که به یک تکه گاه بخش مرکزی رایانه تبدیل شده بود، یک متصل کننده سخت افزار- نرم افزار با یک پورت "یو. اس. بی" و چهار باتری ۲/۱ ولتی استفاده کرد.

مارتین مگنوسن در این خصوص توضیح داد: "یک رایانه پنجره ای به روی دنیای مجازی است اما وقتی در حرکت باشم این پنجره بسته می شود و من را در محدودیتهای واقعیات فیزیکی اسیر می کند اما این رایانه قابل پوشیدن اجازه می دهد که این پنجره همیشه و در همه جا باز بماند."

عینک آفتابی در این رایانه به یک سیستم "تماشاگر رسانه شخصی" (PMV) مجهز شده است.

این سیستم دارای یک پروژکتور ویدئویی کوچک است که جلوی عینک نصب می شود. این پروژکتور در این رایانه قابل پوشیدن به جای نمایشگر مانیتور عمل می کند.

داده ها از طریق یک صفحه کلید قابل تا شدن محصول نوکیا ارسال می شوند و برای اتصال به اینترنت نیز، این محقق از یک پورت "بلوتوث" برای اتصال به یک "آی- فن" استفاده کرده است.

جلد "سی. دی" به عنوان یک کیس رایانه، پوشش "مادر بورد"، سیمهای باتری و کابلهای اتصال به کار رفته است و نقش زیبایی شناسانه دارد.

▪ جلد "سی. دی" که به جای کیس استفاده می شود

▪ اتصالات، کابلها و عینک

▪ محقق سوئدی که به یک انسان رایانه ای تبدیل شده است...../تحلیل:مهر


ویدیو مرتبط :
تبدیل تویلایت(انسانی)به.....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سه کلیک برای تبدیل رایانه به نمایشگر سه بعدی!



با استفاده از نرم افزار KM Player می توانید مانیتور رایانه خود را به یک نمایشگر سه بعدی تبدیل کنید.

با گسترش تولید فیلم های سه بعدی و بالا رفتن آمار طرفداران این فیلم ها،کاربران علاقه دارند تا بتوانند این فیلم ها را روی نمایشگر رایانه خود تماشا کنند.برای این کار می توان از نرم افزار KM Player  نسخه 3.6 یا بالاتر استفاده نمود.

کافیست تا گام های زیر را دنبال کنید:
1- گام اول : نرم افزار KM Player را باز کنید

 نمایشگر سه بعدی, فیلم سه بعدی

2- گام دوم : فیلم سه بعدی مورد نظر را برای پخش با این نرم افزار آماده کنید

نمایشگر سه بعدی, فیلم سه بعدی

3- گام سوم :  گزینه 3D را از پایین پنجره ی نرم افزار سمت چپ فعال کنید.

نمایشگر سه بعدی, فیلم سه بعدی

حالا کافیست تا عینک سه بعدی خود را به چشم بزنید و از تماشای یک فیلم سه بعدی لذت ببرید.

منبع:yjc.ir