دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

انرژی سنگ ها و سنگ درمانی واقعیت ندارد


انرژی درمانی و نظایر آن تنها بخشی از بازار پرسود درمان های جعلی هستند. بازاری که در آن هم عرضه بسیار است و هم تقاضا.




مجله همشهری دانستنیها:
عرفان کسرایی، پژوهشگر مطالعات علم و فناوری در دانشگاه کاسل آلمان: انرژی درمانی و نظایر آن تنها بخشی از بازار پرسود درمان های جعلی هستند. بازاری که در آن هم عرضه بسیار است و هم تقاضا. عده ای با تبلیغ این روش های درمانی جعلی در سایت های اینترنتی و شبکه های ماهواره ای با فروش CD یا برگزاری کلاس های آموزشی سود سرشاری از مشتریان ساده دل عاید خود می کنند.

در سال های اخیر سنگ درمانی هم به این ویترین اضافه شد تا گل فضای مجازی به سبزه فروشگاه های سنگ شفابخش و نسخه های درمانی آنها نیز آراسته شود. بازار سنگ درمانی ناما به فضای مجازی قانع نمانده و طی سال های گذشته به صورت رسمی و علنی فروشگاه هایی با نام سنگ های شفابخش در تهران و دیگر شهرها تاسیس شده اند. مشکل اینجاست که این سنگ ها ظاهرا قرار نیست صرفا سنگ های زینتی باشند. دردسر دقیقا از آنجایی  پا می گیرد که ادعا می شود این سنگ ها خواص درمانی به خصوصی دارند و مثلا می توان از آن برای درمان روماتیسم و کمردرد و ورم مفاصل استفاده کرد.

انرژی سنگ ها و سنگ درمانی واقعیت ندارد

طراحان برنامه فریب عمومی اصرار دارند که بگویند سنگ ها خواص ماورایی دارند که در علم نیز اثبات شده است. آنها فیروزه، عقیق، مروارید، آماتیست، یشم، مرجان، لاجورد، یاقوت، زمرد و... را با این ادعا که هریک اثری شفابخش و خاصیتی درمانی در بهبود فشار خون بالا، تب، آنفلوآنزا و مشکلات تنفسی دارند با قیمت های کم یا زیاد به فروش می رسانند. به کارگیری عبارات مبهم و کلی گویی های بی پشتوانه وجه اشتراک غالب شعرهای تبلیغاتی اینگونه محصولات است.

برای نمونه در یکی از تبلیغات اینترنتی سنگ های درمانی چنین آمده است: «سنگ های موجود در طبیعت همانند گیاهان و حیوانات دارای خواص مهم طبی و غیرطبی هستند. دانشمندان امروزه به خوبی متقاعد شده اند که سنگ بر ماده اثرگذار است. سنگ هم امواج را دگرگون می کند و هم امواجی را از خود ساطع می کند.»

به وضوح آشکار است که هیچ منبع مستقلی در تایید این ادعا که (دانشمندان امروزه متقاعد شده اند) ارائه نمی شود و مشخص نیست کدام دانشمندان و مطابق با کدام پژوهش ها به خوبی متقاعد شده اند که سنگ بر ماده اثرگذار است! هیچ اشاره ای نمی شود که مقصود از خواص طبی و غیرطبی سنگ ها دقیقا چیست یا امواجی که سنگ ها از خود ساطع می کند چه کیفیتی دارند و چه نوع امواجی هستند و در کدام آزمایشگاه می توان صحت این ادعا را آزمود.

سنگ های ظاهرفریب


بدنیست توجه داشته باشیم که سنگ های زینتی کمیاب با بلورهای زیبا و خیره کننده خواه ناخواه، طرف توجه انسان است و بنا به جنبه زیبایی و زینتی آن مورد استفاده قرار می گیرد. اما به نظر می رسد مجریان برنامه فریب عمومی با بهره گیری از همین موضوع، طرحی برای فروش سنگ ها و کانی های کم ارزش- که به وفور در طبیعت یافت می شود- در انداخته اند. آنان در این طرح با سوءاستفاده از ناآگاهی عمومی از محتوای دانش، خواص عجیبی برای این سنگ ها جعل کرده اند و حتی نسخه های طبی در درمان اقسام بیماری ها پیچیده اند.

برای بررسی دقیق تر موضوع در تهران به سراغ یکی از فروشندگان سنگ های شفابشخ رفتم و از او راجع به سنگ ها پرسیدم. او می گفت لعل بنفش یکی از مهم ترین سنگ های شفابخش است که همه (انرژی های منفی) را بیرون می راند. برای دور کردن نیروهای منفی از وجود خودتان باید چند سنگ لعل بنفش را در خانه یا دفتر کار خود نگهداری کنید. اگر از نگرانی و اضطراب رنج می برید یا مشکل تنفسی دارید، چند تکه از این سنگ را در جیب پیراهن خود بگذارید تا نزدیک سینه تان باشد. لعل بنفش همچنین برای میگرن و دردهای مفاصل مفید است! یشم سبز هم خوش شانسی می آورد.

انرژی سنگ ها و سنگ درمانی واقعیت ندارد

از او پرسیدم لعل بنفش «انرژی های منفی» را دور نگاه می دارد یا «نیروهای منفی» را؟ چرا که انرژی و نیرو در فیزیک با هم تفاوت دارند و نمی توان این دو را به جای هم به کار برد.

در پاسخ شنیدم که سنگ درمانی 5000 سال پیش در چین و ژاپن و 1000 سال پیش در ایران توسط ابن سینا و از 500 سال پیش در هند و انگلیس و آمریکا و اروپا و استرالیان و آفریقا کشف شده. دانشمندان دریافته اند که سنگ علاوه بر انرژی از خود شعود و آگاهی ساطع می کند و از برخورد این شعور با چاکرا، چاکرا فعال شده و جوارح اطراف خود را درمان می کند!

چاکراهای فریب


اینکه کدام دانشمندان و طبق کدام مستندات تاریخی به این کشف بزرگ دست یافته اند، اما مشخص نبود و لابلای عرضه این همه تاریخ و آمار و ارقام و اطلاعات مجعول؛ مشتری تازه ای وارد شد و فرصت نکردم بپرسم که این چاکراها دقیقا چیستند.

اما بعدها متوجه شدم عده ای تصور می کنند در بدن؛ نقاطی هفت گانه وجود دارد که به آنها «چاکرا» می گویند. ظاهرا ریشه این خرافه به هندوستان باز می گردد. معتقدان به چاکرا می گویند بیماری ها به دلیل کم کاری چاکراهاست و فروشندگان سنگ های شفابخش نیز مدعی اند که سنگ های شان چاکراها را تقویت می کند.

مثلا می گویند لعل قرمز چاکرای 1 را فعال می کند و عقیق چاکرای 2 را! اما این باور خرافی مبتنی بر هیچ دلیل یا مدرکی نیست و اساسا در زبان و ادبیات علم چیزی به عنوان چاکرا وجود ندارد و واقعیت این است که هیچ سنگی نمی تواند میگرن یا کمردرد یا اضطراب را درمان کند. تنها اثری که خرید این سنگ ها می تواند داشته باشد پرکردن حساب بانکی مجریان برنامه فریب عمومی است.


ویدیو مرتبط :
pebble ston river stone rock stone سنگ رودخانه ای -سنگ پبل - سنگ قلوه ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سنگ متولدین ماهها و خواص درمانی آنها؟!



هر سنگ با متولد ماه خاصی ارتباط بیشتر و بهتری برقرار می‌کند و می‌تواند برای درمان بیماریها یا متعادل کردن قوای روحی و دماغی او مثمر ثمر باشد. به خاطر داشته باشید که برای متولدین هرماه، علاوه بر سنگ مخصوص خود او، ممکن است چندین سنگ دیگر هم مفید باشد. شما سنگ ها را چقدر می‌شناسید و درباره آنها چه اطلاعاتی دارید؟

 

سنگ متولدین ماهها و خواص درمانی آنها؟!



فروردین

الماس، یکی از گرانبهاترین و زیباترین سنگهای موجود در طبیعت با متولدین فروردین ارتباط بیشتری برقرار می‌کند. این سنگ اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد و احساس شکست ناپذیری را در انسان تقویت می‌کند.الماس یکی از قدیمی ترین سنگهای موجود در طبیعت است که خاصیت تصفیه کنندگی دارد و مخصوصا روی کارکرد کلیه ها و مثانه اثر مثبتی می‌گذارد. علاوه بر آن کارایی و قدرت سنگهای دیگر را هم افزایش می‌دهد. فراموش نکنید متولد هر ماهی هستید و از هر سنگی استفاده می‌کنید افزودن الماس به گردن بند خود را از یاد نبرید.

 

سنگ متولدین ماهها و خواص درمانی آنها؟!


اردیبهشت
سنگ متولدین ماه میانی بهار، زمرد است. زمرد از زمان خیلی دور به عنوان سنگ درمانی به کار می‌رفته است. یکی از مهم ترین ویژگی های آن این است که روح و جسم را با هم متعادل می‌کند. این سنگ روی تیروئید و تصلب شرائین اثر می‌گذارد و در مورد بیمارانی که پارکینسون دارند یا مبتلا به صرع هستند روند درمان را بهبود می بخشد. زمرد فشار خون و بیماری قلبی را نیز کنترل می‌کند. در زمان های گذشته برای درمان بچه های کوچک هنگامی که به تب مبتلا می شدند مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این سنگ ادراکات شهودی را افزایش می‌دهد و در ایجاد نبوغ تاثیر دارد. یوگی ها و کسانی که مدیتیشن می‌کنند اعتقاد دارند وقتی زمرد همراه دارند زودتر به تمرکز می‌‌رسند.

 

سنگ متولدین ماهها و خواص درمانی آنها؟!


خرداد
سنگ اختصاصی متولدین خرداد ماه مروارید است. به مروارید، داروی جادویی نیز می‌گویند. این سنگ روی اعصاب و کلیه عضلات اثر مثبت می‌گذارد و بیماریهای ناشی از کمبود کلسیم را برطرف می‌کند. مروارید نیروی حیات را افزایش می‌دهد و ضد اضطراب عمل می‌کند. علاوه بر آن همراه داشتن مروارید باعث میشود قوه ابتکار شما بهتر عمل کند و خلاقیتتان افزایش یابد.

 

سنگ متولدین ماهها و خواص درمانی آنها؟!


تیر

سنگ متولدین نخستین ماه تابستان «گارنت» است که به رنگ تیره و شبیه یاقوت قرمز در طبیعت دیده می‌شود. گارنت سنگ حامی مسافرینی است که با کشتی سفر می‌کنند. این سنگ برای استحکام دیواره های سرخرگ، تقویت چشم و درمان سرطان در مراحل اولیه آن کارایی دارد. اثرات این سنگ میان زنان بیشتر نمایان می‌شود. گارنت بیماریهای زنانگی را بهبود می‌بخشد و بر درمان اختلالات قاعدگی اثر مثبت می‌گذارد.

 

سنگ متولدین ماهها و خواص درمانی آنها؟!


مرداد
پریدوت و اونیکس سنگهای متولدین مرداد ماه هستند. اونیکس سنگی شبیه عقیق است که به رنگ سیاه یافت می‌شود. این سنگ برای درمان اعتیاد مورد مصرف دارد. به نظر می‌رسد از آن جا که اونیکس اعتماد به نفس و دلگرمی را افزایش می‌ دهد از گرایش افراد به سوی اعتیاد می کاهد. اونیکس روی سیاهرگها و مفاصل بخصوص در افرادی که که دچار نقرس هستند اثر مثبتی می‌گذارد و از لحاظ روانی موجب ازدیاد هماهنگی روحی انسان می‌شود.

 

سنگ متولدین ماهها و خواص درمانی آنها؟!

شهریور
یاقوت کبود سنگ مخصوص متولدین شهریور ماه است. این سنگ دارای خاصیت شفابخشی است و روی سلول های پوست، مو و ناخن خیلی تاثیر می‌گذارد. یاقوت کبود از ریزش مو جلوگیری می کند و سیستم عصبی را بهبود می‌بخشد. این سنگ درد را کاهش می دهد و برای بیماریهای مزمنی مثل روماتیسم و نقرس اثر مثبت دارد. علاوه بر آن برای درمان سرگیجه و جلوگیری از خونریزی زخم ها به کار می رود.

 

 

سنگ متولدین ماهها و خواص درمانی آنها؟!


مهر

متولدین مهر ماه می‌توانند از سنگهای مونستون و اوپال استفاده کنند. مونستون چندین رنگ دارد . سفید مایل به آبی، مایل به سبز و مایل به صورتی آن در طبیعت یافت می‌شود. سنگی است که روی اختلالات هورمونی خیلی تاثیر مثبتی دارد بخصوص شیر مادران را افزایش می دهد. این سنگ روی تیروئید هم اثر مثبت دارد و باعث می شود موانع احساسی شخص از بین برود.
اوپال از خانواده عقیق است و سنگی است که در کشور استرالیا به دست می‌آید. این سنگ روی التهابات روده و معده موثر است و بر جریان خون نیز اثر می‌گذارد. از این سنگ به طلسم خوشبختی نیز یاد شده است. در گذشته مرسوم بوده که از اشخاص مبتلا به افسردگی ، در خواست می‌کردند به اوپال سیاه نگاه کنند چون اعتقاد داشتند این کار افسردگی آنها را از بین می‌برده است.

 

سنگ متولدین ماهها و خواص درمانی آنها؟!

 
 

آبان
سیترین و یاقوت قرمز سنگ های متولدین این ماه هستند. یاقوت قرمز برای بیماریهای ویروسی و اپیدمی، همچنین درمان تب مفید است. این سنگ بیحسی و رخوت را از بین می‌برد و از زایمان زودرس جلوگیری می‌کند. یاقوت قرمز ایمنی بدن را افزایش می‌دهد و از لحاظ روانی هم باعث رهایی از وابستگی های روانی می‌شود. از زمان قدیم متداول بوده که به زوجهای جوان توصیه می‌شده این سنگ را برای وفای بیشتر نسبت به شریک زندگی به گردن بیاویزند.

 

سنگ متولدین ماهها و خواص درمانی آنها؟!


آذر
رسیدیم به متولدین آذرماه و سنگ فیروزه. از سنگ فیروزه به عنوان سنگ حامی یاد شده است. معروف است که در اروپا خلبانان و مهمانداران هواپیما برای ایمنی در سفر از فیروزه استفاده می‌کنند. چون این سنگ از سقوط جلوگیری می‌کند. فیروزه بر روی عملکرد نادرست کبد اثر می؟‌گذارد و قدرت و سوی چشم را افزایش می‌دهد. فیروزه ضد افسردگی است، نشاط آور می‌آورد و التهبات پوستی را فرو می‌نشاند.

 


دی

نکته عجیبی است! متولدین دی ماه سنگ مخصوص به خود ندارند اما در عوض همه سنگها با تمام خواصشان برای آنها مفید هستند. پس آزاد هستید با توجه به علاقه و تمایلتان هر سنگی را که می‌خواهید انتخاب کنید.

 

سنگ متولدین ماهها و خواص درمانی آنها؟!

 

بهمن
آماتیست، سنگ کریستالی بنفشی که به اضطراب پایان می‌دهد سنگ متولدین بهمن ماه است. این سنگ ضد اضطراب و کابوس است و برای کسانی که بدخواب هستند یا مدام کابوس می‌بینند توصیه شده است. تجربه نشان داده است که افراد مضطرب وقتی آماتیست همراه خود دارند به آرامش می‌رسند.

 

سنگ متولدین ماهها و خواص درمانی آنها؟!


اسفند

متولدین آخرین ماه سال با مرجان پیوند برقرار می‌کنند. مرجان از گیاه دریایی به دست می‌آید و از رنگ قرمز پررنگ تا گل بهی و صورتی یافت می‌شود. چون منشاء آن کلسیم است روی بیماری استخوانها بخصوص راشیتیسم تاثیر مثبت می‌گذارد. مرجان برای استحکام دندانها مفید است و انعطاف پذیری را هم تقویت می‌کند. متولدین اسفندی که به راحتی نمی‌توانند خود را با محیط وفق دهند با همراه داشتن مرجان می‌توانند بر این ضعف فائق آیند.