دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

انرژی بحث انگیز هسته‌ای چیست و چگونه کار می‌کند


انرژی اتمی یکی از مهمترین منابع تأمین انرژی در کشورهای پیشرفته به شمار می‌آید، در حال حاضر این انرژی ۱۳ درصد از برق دنیا را تأمین می‌کند و بیشتر از ۴۳۰ نیروگاه هسته‌ای در ۳۱ کشور دنیا مشغول به کار هستند.


ویدیو مرتبط :
منافع ونتایج غنی سازی انرژی هسته ای(بحث درصدها انرژی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آژانس بین المللی انرژی اتمی : ایران بر روی چاشنی انفجاری هسته‌ای کار کرده/تهران همچنان به سئوالات باقی مانده جوابی نداده است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار سیاست خارجی - آژانس بین المللی انرژی اتمی ادعا کرد:
ایران بر روی چاشنی انفجاری هسته‌ای کار کرده/تهران همچنان به سئوالات باقی مانده جوابی نداده است

آژانس بین المللی انرژی اتمی می‌گوید ایران همچنان به سوالات باقیماندهٔ آژانس پاسخ نداده است.

رویترز نوشت: آژانس بین المللی انرژی اتمی در آخرین گزارش خود در مورد ایران مدعی شده است که تهران موفق به رفع نگرانی ها در مورد طراحی بمب هسته ای نشده است.

به گزارش تیک، در این گزارش اژانس انرژی اتمی ادعا شده است که تهران هنوز اطلاعات لازم را برای اژانس فراهم نکرده است.

گزارش آژانس در‌عین حال می گوید ایران غنی سازی اورانیوم را افزایش نداده و تجهیزات عمده ای در تأسیسات آب سنگین اراک نصب نکرده است.

 آژانس همچنین گفت که ایران هنوز هیچ توضیحی که بتواند مسائل معوقه را برای آژانس روشن کند نداده و هیچگونه پیشنهاد عملی ارائه نکرده است.

مسائل مذکور که در گزارش جدید آژانس به آن اشاره شده است، مسئله «آزمایش‌ چاشنی‌های انفجاری» و «شبیه‌ سازی کامپیوتری مرتبط با انفجار هسته‌ای» است که آژانس می‌گوید تهران هنوز پاسخی درباره آنها نداده است.

در بند ۵۶ گزارش ۱۸ صفحه‌ای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آمده است: «تحلیل‌ها و جزئیات به دست آمده نشان می‌دهد ایران بر روی چاشنی انفجاری هسته‌ای کار کرده و این اطلاعات از طرف آژانس معتبر ارزیابی شده است».


اخبار سیاست خارجی - تیک