دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

اندازه گیری سلامتی با هدفون



هدست,دست آی‌ریور,چکاپ بدن با هدفون

چکاپ بدن همراه با گوش دادن به موسیقی/ اندازه گیری سلامتی با هدفون
محققان یک دستگاه هدست ساخته اند که علاوه بر پخش موسیقی می تواند اطلاعات بیومتریک کاربر را از طریق گوشهایش اندازه گیری کرده و سلامتی وی را مونتور کند.


دستگاه هدست اطلاعاتی را درباره سرعت ضربان قلب، مسافت طی شده، سطح سازگاری فعالیتهای هوازی و کالریهای سوخته شده را جمع آوری کند.
دست آی‌ریور (iRiver) دربرگیرنده حسگری است که قسمت راست آن نصب شده تا اطلاعات بیومتریک ( زیست سنجی) کاربر را گردآوری کند. این دستگاه از نور مادون قرمز و شتاب سنج برای تحلیل جریان خونی و فعالیت فیزیک استفاده می کند.این هدست براساس فناوری ساخته شده که توسط شرکت بیومتریک " PerformTek Precision Biometrics" مستقر در آمریکا تولید شده است.


اطلاعات این هدست روی دستگاه موبایلی که کاربر با هدست تنظیم کرده از طریق یک اپلیکیشن نمایش داده می شود و از طریق همین اپلیکیشن می تواند پیشرفتهای کاربر را دنبال کرد و یک برنامه تمرینی ورزشی را شخصی سازی کرد و همچنین این پیشرفتها را با صدای تعریف شده برای اپلیکیشن به کاربر اعلام می کند.


وب سایت تولید کننده این دستگاه اعلام کرده است که اندازه گیری ضربان قلب توسط این دستگاه از یک دستگاه الکتروکاردیوگرام ( دستگاه ثبت ضربان قلب به وسیله برق) دقیق تر است.کاربر با این هدست چند منظوره می تواند پخش موسیقی را که توسط بلوتوث به آن منتقل شده کنترل کرده و از کنترلهای روی دستگاه برای پاسخ به تماسهای دریافتی استفاده کند.
منبع:mehrnews.com


ویدیو مرتبط :
هدفون های Kuai مراقب سلامتی شما خواهند بود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظارت بر قلب و سلامتی با هدفون‌های بی‌سیم



اخبار ,اخبار علمی ,نظارت بر قلب و سلامتی

 

اخبار علمی - نظارت بر قلب و سلامتی با هدفون‌های بی‌سیم

گوشی‌های‌ هدفون‌ بی‌سیم «نبض ورزشی» بر ضربان قلب نظارت کرده و مجهز به نوعی برنامه سلامتی هستند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این گوشی‌ها در فیبر کربنی احاطه شده‌اند و برای متصل‌شدن به ابزار تلفن همراه به هیچ سیمی نیاز ندارند زیرا با استفاده از بلوتوث متصل می‌شوند. این هدفون‌ها مجهز به یک میکروفون و یک کنترلگر برای نواختن کنترل صدای موسیقی و برقراری تماس هستند.

این سامانه از یک میکرو یواس‌بی برای شارژ استفاده می‌کند و زمانی که کاملا شارژ شده، 240 ساعت حالت آماده به کار و پنج ساعت امکان صحبت‌کردن یا گوش‌دادن را ارائه می‌دهد.

شرکت Jabra اعلام کرده هدفون‌های ابداعی با «فناوری صدای دیجیتال شرکت دولبی» ساخته شده‌اند و «برنامه صدای» آن‌ها به کاربران امکان ایجادکردن و بروزکردن فهرست موسیقی، به اشتراک‌گذاشتن موسیقی و تنظیم صدا را بنا بر ترجیحشان می‌دهد.

افراد می‌توانند با استفاده از برنامه «زندگی ورزش» تمرینات ورزشی خود را طراحی، رهگیری و ارزیابی کنند. این برنامه نوعی مربی صوتی زمان‌ واقعی را بر اساس ترجیحات کاربر ارائه می‌دهد و کاربران می‌توانند بر اساس فاصله، زمان یا کالری‌های سوخته، اهدافی را برای خود تعریف کنند، توانایی آئروبیک‌شان را بیازمایند و سطوح ضربان قلب خود را برای بهینه‌کردن تمریناتشان سازگار کنند.

برنامه «زندگی ورزشی» اطلاعات ضربان قلب را رهگیری می‌کند و این اطلاعات از طریق مانیتور ضربان قلبی ارائه می‌شوند که در خود هدفون‌ها تعبیه شده است.

سامانه جدید با بهای 199 دلار در دسترس خواهد بود. 

اخبار علمی - ایسنا