دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

اندازه ایده‌آل صفحه نمایش گوشی موبایل


گوشی‌های موبایل به تدریج صفحه نمایش بزرگ‌تری پیدا می‌کنند، حالا دیگر اگر برند معتبری گوشی‌ای با صفحه نمایش بالای چهار اینچ نداشته باشد، ما شاید فکر کنیم یک جای کارش می‌لنگد.

گوشی‌های موبایل به تدریج صفحه نمایش بزرگ‌تری پیدا می‌کنند، حالا دیگر اگر برند معتبری گوشی‌ای با صفحه نمایش بالای چهار اینچ نداشته باشد، ما شاید فکر کنیم یک جای کارش می‌لنگد. مثلا تصور می‌کنم اگر گوشی آی‌فون ۴S، صفحه نمایشش کمی از آی‌‌فون ۴ بزرگ‌تر بود، خیلی از انتقاداتی که این روزها از اپل می‌شود را شاهد نبودیم.

اما واقعا اندازه ایده آل صفحه نمایش یک گوشی موبایل باید چقدر باشد؟ مثلا صفحه نمایش پنج یا پنج و نیم هم توجیهی برای اسخت یا خرید دارد؟

پاسخ برمی‌گردد به کاربری گه از ما گوشی انتظار داریم؟ ما یک گوشی موبایل را همیشه همراه داریم و باید بتوانیم در شرایط مختلف و فقط با یک دست هم از آن بهره ببریم.

بله، چیز بدی نیست که صفحه نمایش بزرگ باشد تا بتوانیم گاه و بی‌گاه فیلم ببینیم یا وب‌گردی راحت‌تری داشته باشیم، اما شما شخصی را تصور کنید که زیر باران و در حالی که در یک دست چتر دارد، گوشی گلکسی اس II به دست گرفته و می‌خواهد با دست آزادش با استفاده از نقشه گوگل راه خود را پیدا کند. روی این صفحه نمایش ۴٫۲۷ اینچی، لمس گوشه بالایی کار ساده‌ای نیست. اما روی یک صفحه نمایش کوچک‌تر ۳٫۵ اینچی، مثلا صفحه نمایش آی‌فون این کار به سادگی امکان‌پذیر است.

طراحی به نام «داستین کورتیس»، کار جالبی کرده و نمودار صفحه نمایش دو گوشی را از لحاظ دسترسی انگشت شست به آنها در حالی که با یک دست گرفته شده‌اند، تهیه کرده است.


ویدیو مرتبط :
اندازه گیری عملکرد صفحه نمایش گوشی های سونی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا موبایل ها به محافظ صفحه نمایش نیاز دارند؟



گوشی موبایل,موبایل,گوشی,گوشی موبایل

اگر ابزار دست دومی متعلق به سه سال پیش را خریداری کردید که هنوز صفحه آن خش نیفتاده است، به خاطر داشته باشید که این گجت های قدیمی ضد خش نیستند. پس همیشه از دستگاه های قبل از دوران گوریلا گلاس، با محافظ صفحه نمایش مراقبت کنید.

خب، این سوالی است که همه از خود می پرسند که آیا با وجود استفاده از صفحات ضد خش گوریلا گلاس در گجت های امروزی و به خصوص موبایل ها، دیگر استفاده از محافظ صفحه نمایش ضرورتی دارد یا خیر؟ درست است که صفحات موبایل در مقابل ضربه و خش تا حد زیادی مقاوم شده اند، اما این همه کاری نیست که یک محافظ صفحه انجام می دهد. کیفیت محافظ صفحه نمایش گجت ها روز به روز بهتر شده و با قیمت مناسب تری هم عرضه می گردند. پس بگذارید نگاهی داشته باشیم به چند مورد از کاربردهای این فدائیان شفاف:

ضد-تشعشع و بازتاب نور: گوریلا گلاس واقعا عالی است. اما مانند هر شیشه دیگر باعث می شود که دیدن صفحه نمایش گوشی تان در نور آفتاب سخت و آزار دهنده شود. شاید نیازی نباشد که دیگر آن را از خراش برداشتن محافظت کنید، اما محافظ صفحه های بسیار خوبی در بازار پیدا می شود که به صفحه نمایش موبایل شما ظاهری مات می دهد و جلوی درخشش آن در نور آفتاب را می گیرد. شما می توانید با کمی جستجو در بازار، محافظ صفحه ای مانند Moshi iVisor پیدا کنید که علاوه بر جلوگیری از بازتاب نور، نصب آن هم راحت بوده و تقریبا هیچ حبابی در زیر آن تشکیل نمی شود.

ضد- اثر انگشت: نکته دیگری که باید به آن توجه داشت، این است که همه این ابزارها هنگام خروج از جعبه واقعا جذاب به نظر می رسند، اما تنها بعد از چند دقیقه استفاده سطح آنها پر از اثر انگشت می شود. اگر می خواهید که دائما پارچه ای در جیبتان نباشد که مشغول تمیز کردن صفحه موبایل تان شوید، بهتر است سراغ یک برچسب صفحه نمایش بروید که در برابر اثر انگشت مقاوم است.

دیگر سطوح صیقلی: حتی اگر صفحه نمایش ابزار شما نیازی به محافظ نداشته باشد، دیگر بخش های آن مطمئنا نیاز به برچسب محافظ خواهند داشت. برای مثال بسیاری از مدل های آی پاد و آی پد صفحه مقاومی دارند، اما فلز زیبا و درخشان پشت دستگاه به راحتی خش می افتد. بنابراین همیشه باید آن را درون یک جلد یا کیف نگهداری و حمل کنید. اما اگر شما از جلد های محافظ متنفرید و می خواهید که دستگاه تان جلا و خودنمایی اصیل خود را داشته باشد، بهتر است به دنبال محافظ صفحه هایی مانند ZAGG InvisibleShield باشید که به طور کامل پشت و روی بزارتان را می پوشانند. به محض اینکه گجت جدیدتان را از جعبه درآوردید، آن را با چنین محافظی بپوشانید تا دیگر هیچ گاه خش نیفتاده و خراش بر ندارد.

ابزار قدیمی: اگر ابزار دست دومی متعلق به سه سال پیش را خریداری کردید که هنوز صفحه آن خش نیفتاده است، به خاطر داشته باشید که این گجت های قدیمی ضد خش نیستند. پس همیشه از دستگاه های قبل از دوران گوریلا گلاس، با محافظ صفحه نمایش مراقبت کنید.

و آخر از همه به یاد بسپرید که گوریلا گلاس شیشه ای ضد خش است، اما جادویی نیست. اگر آن را در کنار کلیدها و پول خرد درون جیب تان بگذارید، باید منتظر باشید که صفحه موبایل تان کمی زبر شده و حتی خط بردارد. پس اگر نمی خواهید همیشه نگران شیوه استفاده، نگهداری و حمل موبایل یا تبلت تان باشید، بهتر است وظیفه مراقبت از آن را به یک محافظ صفحه سپرده و خیال خودتان را راحت کنید.

اما در صورتی که آن را همنشین کلیدهای تان نکنید، مواظب زمین خوردنش باشید و غیره، بهترین مزیت عدم استفاده از محافظ صفحه این است که کار با دستگاه بسیار راحت تر بوده و تاچ آن بهتر به انگشتان تان پاسخ می دهد.

شما گجت های نازنین تان را چگونه محافظت می کنید؟ آیا سراغ برچسب های صفحه می روید یا همیشه با وسواس و دقت از آنها مواظبت می کنید؟

منبع:narenji.ir