دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

اندازه‌گیری فشار خون و نبض با پوست الکترونیکی



اخبار ,اخبار علمی ,اندازه‌گیری فشار خون و نبض

 

اخبار علمی - اندازه‌گیری فشار خون و نبض با پوست الکترونیکی

یک حسگر پوشیدنی از جنس سیم‌های طلا توسط دانشمندان استرالیایی ساخته شده که می‌تواند به تولید پوست الکترونیکی با قابلیت نظارت بر فشار خون، نبض و ضربان قلب کمک کند.

 سیم بسیار حساس مورد استفاده برای حسگر فشار به نازکی پوست انسان بوده و همچنین می‌تواند برای طراحی نمایشگر لمسی نشکن ارزان برای تلفنها یا تبلتها مورد استفاده قرار بگیرد.

به گفته محققان دانشگاه موناش، این حسگر منعطف و محکم از پتانسیل بالایی برای نظارت بر سلامت مردم در هر مکان و هر زمان برخوردار است.

این محققان با همکاری دانشمندان مرکز نانوساخت ملبورن از نازکترین سیمهای طلای تولید شده برای طراحی حسگر استفاده کردند که ضخامت آنها دو نانومتر است.

انعطاف پذیری قدرتمند حسگر بدین معنی است که می‌توان آن را به عنوان یک دستگاه تشخیصی برای تشخیص فشار خون یا نبض در زمان واقعی و تحت شرایط گوناگون مانند ورزش یا در زمان خواب استفاده کرد.

اگرچه در این مرحله تنها یک حسگر به اندازه یک چسب تولید شده، اما به گفته محققان، فرآیند تولید می‌تواند به سادگی در مقیاسهای بزرگتر ادامه یابد.

این پژوهش در مجله Nature Communications منتشر شده است. 

اخبار علمی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
اندازه گیری فشار خون

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برای كنترل فشار خون، سیب را با پوست بخورید



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

برای كنترل فشار خون، سیب را با پوست بخورید

پزشكان كانادایی تاكید كردند خوردن یك عدد سیب با پوست در روز در پیشگیری از بالا رفتن فشار خون موثر است.

به گزارش ایسنا، این پزشكان به تازگی دریافته‌اند كه مصرف این میوه با پوست در مقایسه با سایر خوردنی‌ها و آشامیدنی‌های مفید نظیر چای سبز و تمشك آبی كه منابع غنی از آنتی اكسیدان و فلاوونوئید هستند در كنترل فشار خون بسیار موثرتر است.

به گزارش دیلی اكسپرس، كارشناسان علوم تغذیه در كالج كشاورزی نووا اكسریتا روی پوست سیب و خود این میوه به طور جداگانه مطالعه كرده و به نتایج فوق دست یافته‌اند.

بر اساس این یافته كه در مجله «شیمی غذا» منتشر شده، پوست سیب در متوقف ساختن فعالیت آنزیمی موسوم به ACE‌ كه عامل شناخته شده موثر در افزایش فشار خون است، 6 برابر موثرتر از سایر مواد خوراكی و حتی سیب پوست كنده است. پوست سیب غنی از مواد شیمیایی مفید موسوم به فلاوونوئیدها است كه تاثیر به سزایی در متوقف ساختن آنزیم ACE و در نتیجه كنترل فشار خون دارند./ایسنا