دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

انتقال آدرس از دسکتاپ نقشه گوگل به گوشی


اگر جزو کاربران نرم افزار نقشه گوگل باشید احتمالا برای شما پیش امده است که آدرسی را که توسط رایانه خود در گوگل مپ یافته بودید، مجدد بر روی نرم افزار اندرویدی هم جستجو کنید.

zoomit.ir: اگر جزو کاربران نرم افزار نقشه گوگل باشید احتمالا برای شما  پیش امده است که آدرسی را که توسط رایانه خود در گوگل مپ یافته بودید، مجدد بر روی نرم افزار اندرویدی هم جستجو کنید. حالا شرکت گوگل  قابلیتی را ایجاد کرده است تا اطلاعات مربوط به مسیر از نقشه‌های رایانه به نرم‌افزار اندرویدی گوشی منتقل شوند.

انتقال آدرس از نسخه دسکتاپ نقشه گوگل به گوشی

شاید وقتی که پشت میز کارمان نشسته‌ایم بررسی آدرس و مسیرهای مختلف در رایانه کار معقولی باشد ولی وقتی در جاده هنگام رانندگی هستیم این کار چندان آسان نیست. در واقع باید مسیرهایی را که از قبل چک کرده‌ایم به نحوی روی گوشی یا تبلت خود هم داشته باشیم که این امر اغلب به مفهوم جستجوی دوباره این مسیرها است.

اگر جدیدترین ورژن Google Maps‌ یعنی نسخه 9.11.0 را داشته باشید، گزینه Send to device‌ را در قسمت پایین کارتی که موقعیت فعلی شما را نشان می‌دهید، می‌بینید. با کلیک روی آن لیستی از گوشی‌ها و تبلت‌های شما نمایش داده می‌شود که از حساب کاربری گوگل یکسانی در آن‌ها استفاده می‌کنید.

انتقال آدرس از نسخه دسکتاپ نقشه گوگل به گوشی

 با انتخاب ابزار هوشمند مورد نظر نوتیفیکیشنی روی ابزار اندرویدی شما ظاهر می‌شود که آدرس را به شما نمایش می‌دهد و امکان مسیریابی را هم فراهم می‌کند. با کلیک روی آدرس موقعیت محل در گوگل مپ نشان داده می‌شود.

اگر بخواهیم موارد بالا به صورت قدم به قدم بگوییم:

۱. گوگل مپ را روی رایانه خود اجرا کنید.

۲. مطمئن شوید که حساب کاربری مورد استفاده برای ورود به گوگل مپ با حساب کاربری مورد استفاده در ابزار هوشمند اندرویدی شما یکسان است.

۳. محلی را جستجو کنید.

۴. روی گزینه Send to device ‌کلیک کنید.

انتقال آدرس از نسخه دسکتاپ نقشه گوگل به گوشی

۵. ابزار هوشمندی که می‌خواهید آدرس به آن ارسال شود انتخاب کنید.

۶. نوتیفیکیشنی بر روی ابزار اندرویدی خود مشاهده خواهید کرد.


ویدیو مرتبط :
بررسی گوشی نقشه برداری گوگل تانگو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقال دوستان از فیسبوك به گوگل‌پلاس



 

انتقال دوستان از فیسبوك به گوگل‌پلاس

 

كاربران و حتی شركت‌های زیادی هستند كه افراد بسیاری را در فهرست دوستان خود در فیسبوك اضافه كرده‌اند و با ورود سرویس جدید گوگل یعنی گوگل‌پلاس قصد دارند همان فهرست دوستان را به این سرویس جدید نیز منتقل كنند. تا این زمان كه درحال آماده‌سازی این مطلب برای شما هستیم روش مستقیمی برای این كار در گوگل‌پلاس طراحی نشده اما انجام این كار غیرممكن نیست، چرا كه با دراختیار داشتن یك كاربری در سرویس ایمیل یاهو براحتی می‌توانید این كار را انجام دهید. روش انجام كار نیز به شرح زیر است:

1‌‌ـ‌ ابتدا به محیط كاربری خود در سرویس ایمیل یاهو وارد شده و تب Contacts را انتخاب كنید.

2‌‌ـ‌ در این بخش روی گزینه Import Contacts كلیك كرده و از میان گزینه‌های موجود، گزینه Facebook را انتخاب كنید.

3‌‌ـ‌ پس از انتخاب گزینه فوق، اطلاعات كاربری شما در فیسبوك و همچنین مجوز دسترسی به فیسبوك از طرف شما دریافت می‌شود و در صورت موفقیت‌آمیز بودن عملیات ورود و اتصال به كاربری شما، فهرست دوستان شما استخراج و به فهرست مخاطبان‌تان در یاهو اضافه می‌شود.

4‌‌ـ‌ پس از استخراج فهرست دوستان از فیسبوك مجددا به بخش مخاطبان در یاهو مراجعه كنید و با انتخاب گزینه Select All تمام مخاطبان خود را به‌حالت انتخاب درآورید. سپس روی گزینه Actions كلیك كرده و از منوی به‌نمایش درآمده گزینه Export ALL... را انتخاب كنید.

5‌‌ـ‌ در این مرحله از میان گزینه‌های موجود جهت ذخیره فهرست مخاطبین، گزینه Yahoo CSV را انتخاب و روی دكمه Export Now كلیك كنید.

6‌‌ـ‌ تا این مرحله فهرست دوستان شما از فیسبوك خارج و به وسیله یاهو نیز آنها را روی رایانه خود ذخیره كرده‌اید. در این مرحله باید وارد محیط كاربری خود در جی‌میل شوید و پس از ورود به بخش Contacts، روی گزینه More كلیك كرده و گزینه Import را انتخاب كنید.

7‌‌ـ‌ در پنجره به‌نمایش درآمده روی Choose File كلیك و مسیر فایل ذخیره شده روی رایانه خود را مشخص كنید.

8‌‌ـ‌ در نهایت با كلیك روی گزینه Import فهرست دوستان شما به فهرست مخاطبان شما در جی‌میل اضافه می‌شود كه همین فهرست در سرویس گوگل‌پلاس شما نیز قابل مشاهده است.

با ورود به سرویس گوگل‌پلاس و مراجعه به بخش Circles و كلیك روی گزینه Find People می‌توانید فهرست دوستان خود را مشاهده كنید.

منبع:jamejamonline.ir