دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

انتظاربرای پایان عمرکاوشگرمریخ



 

انتظار برای پایان عمر کاوشگر مریخ

 

 

کاوشگر مریخ نورد اسپیریت که برای انجام یک ماموریت اکتشافی بدون سرنشین به مدت سه ماه در این سیاره سرخ طراحی شده بود، روز یکشنبه ششمین سال ورود خود را به مریخ پشت سرگذاشت.

 


در طول این مدت اسپیریت با مخابره اطلاعات به زمین، شناخت بی سابقه ای از تاریخ مریخ را در اختیار دانشمندان سازمان فضایی آمریکا قرار داد.

 


اسپیریت شواهدی کشف کرد که نشان می داد مریخ در گذشته گرم و بخارآلود بوده است. این در حالی است که کاوشگر "آپورچونیتی" اطلاعاتی پیدا کرد که وجود یک محیط مرطوب و اسیدی مربوط به گذشته را در سمت دیگر این سیاره تایید می کند.

 


با این حال دانشمندان می گویند که حیات کاری اسپیریت احتمالا پس از گذشت ۲/۳ سال مریخی به پایان می رسد.

 


این کاوشگر ۹ ماه پیش در شن و ماسه فرود رفت و تلاش ها برای به حرکت درآوردن دوباره آن تاکنون با شکست روبرو شده است.

 


این بدان معنی است که ممکن است دانشمندان نتوانند صفحات خورشیدی اسپیریت را به سمت خورشید بچرخانند تا انرژی مورد نیاز خود را برای ادامه حیات در زمستان مریخی در نیم کره جنوبی این سیاره که به زودی فرا می رسد، تامین کند.

 


درصورتی که این مشکل حل شود اسپیریت می تواند در همان جا که گیر افتاده، اطلاعات فراهم کند.

 


کاوشگر اپورچونیتی که سه هفته پس از اسپریت در روز ۲۴ ژانویه سال ۲۰۰۴ بر مریخ فرود آمد ، هنوز قدرت حرکت خود را حفظ کرده است.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
پایان اصلی بازی prince of persian 4-{پایان dlc Epilogue}

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازبینی فیلم های سینمایی به پایان می رسد



 

 

 

تاکنون بیش از ۳۰ فیلم سینمایی ایرانی توسط هیات انتخاب سینمای ایران جشنواره ، بازبینی شده است .

 

 

بازبینی فیلم های سینمایی ایرانی رسیده به دبیرخانه بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر، روز سه شنبه پانزدهم دی ماه پایان می یابد.

 

 

به گزارش خبرنگار ایلنا تا روز جمعه یازدهم دی ماه جاری ، بیش از ۳۰ فیلم سینمایی ایرانی توسط هیات انتخاب سینمای ایران جشنواره ، بازبینی شده اند.

 

 

کار هیات انتخاب سینمای ایران روز پانزدهم دی ماه پایان می یابد و صاحبان فیلم های ایرانی متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر که نسخه اولیه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارایه نکرده اند موظفند تا روز سه شنبه آثار خود را به دبیرخانه این رویداد ارایه کنند.

 

 

اسامی فیلم های ایرانی منتخب بخش مسابقه سینمای ایران بعد از پایان بازبینی و برگزاری جلسات جمع بندی هیات انتخاب، اعلام می شود

 

 

بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از ۵ تا ۱۵ بهمن ماه سال جاری در تهران برگزار می شود.