دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

انتخاب‌پاک ترین خودروهای سال 2013 +عکس



انتخاب‌پاک ترین خودروهای سال 2013 +عکس

گروه green car journal که در سال 1992 تشکیل شده و روی اتومبیل های پاک یا اصطلاحاً سبز مطالعه می کند، 5 اتومبیل سبز برتر سال جاری میلادی را معرفی کرد.

طبق اعلام این گروه، مقام اول به آئودی a6 tdi می رسد که علیرغم قدرت گرفتن از پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر به قدرت 240 اسب بخار و گشتاور 580 نیوتن متر، به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش در بزرگراه، فقط 6.19 لیتر دیزل مصرف می کند.

 

خودروهای سال 2013 ,خودرو ب ام و


خودروی برتر دوم، ب ام و 338d است که با پیشرانه ای به قدرت و گشتاور 180 اسب بخار و 380 نیوتن متر، به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش در بزرگراه، معادل 5.23 لیتر دیزل می سوزاند.

 

خودروهای سال 2013 ,خودرو ب ام و


همچنین، رتبه سوم از آنِ هوندا «آکورد» phev با پیشرانه 4 سیلندر شد. این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش به 2.5 لیتر سوخت نیاز دارد و تنها دلیل سوم شدن آن، قیمت بالا (معادل 40 هزار دلار) بود.

به گزارش سرویس بین الملل مجله ماشین، طبق اعلام داوران، «مزدا 3» هاچ بک با پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر و مصرف سوخت 5.74 لیتر و «تویوتا کرولا» با پیشرانه 1.8 لیتری به قدرت 140 اسب بخار و مصرف 5.6 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش، به ترتیب رتبه های چهارم و پنجم را کسب کردند./اعتدال

 


ویدیو مرتبط :
زشت ترین سك سال 2013 انتخاب شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتخاب برترین اتومبیل زنان در سال 2013 +عکس



برترین اتومبیل زنان

 خودرویی اقتصادی با موتور اکوبوست ۱.۰ لیتری و توان ۱۲۵ اسب بخار و میزان آلودگی تنها ۹۹ گرم در کیلومتر، که نشان از یک خودروی تمیز و اقتصادی دارد.


این انتخاب بر اساس معیارهایی چون ایمنی، ارزش در برابر پول پرداختی، زیبایی ظاهری، فضای داخلی برای مسافر و بار، سهولت رانندگی، جاذبه جنستی، رنگ آمیزی، محیط زیست و امکانات خاص کودکان، توسط ۱۸ نویسنده خودرویی صورت پذیرفته است.
در ماه اکتبر این جایزه در مراسمی در لندن به شرکت فورد اهدا خواهد شد. قبل از این نیز موتور سه سیلندر اکوبوست فورد جوایز بسیاری از جمله بهترین موتور سال را از آن خود کرده بود.

منبع:pardad.ir