دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

امشب، خورشید این شکلی می‌شود (+عکس)



امشب، خورشید این شکلی می‌شود (+عکس)

این خورشیدگرفتگی به هنگام طلوع آفتاب در غرب چین آغاز می‌شود و سایه ماه با حرکت به سمت شرق از ژاپن و اقیانوس آرام عبور می‌کند.

خورشید گرفتگینیمه شب یک‌شنبه 20 می به وقت جهانی (بامداد دوشنبه 1 خرداد / 21 می به وقت ایران)، خورشیدگرفتگی حلقوی روی می‌دهد و ساکنان سواحل اقیانوس آرام به تماشای حلقه آتشین خورشید خواهند نشست.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش خبرآنلاین، خورشیدگرفتگی حلقوی وقتی اتفاق می‌افتد که ماه در بیشترین فاصله مداری از زمین قرار داشته باشد و قطر ظاهری آن کوچک‌تر از قرص ظاهری خورشید به نظر برسد.

در شرایط معمول، قطر ظاهری ماه با قطر ظاهری خورشید برابر یا اندکی از آن بزرگ‌تر است و خورشیدگرفتگی به شکل کامل دیده خواهد شد.

این خورشیدگرفتگی به هنگام طلوع آفتاب در غرب چین آغاز می‌شود و سایه ماه با حرکت به سمت شرق از ژاپن و اقیانوس آرام عبور می‌کند.

درنهایت، خورشیدگرفتگی در غرب ایالات متحده پایان می‌یابد. این خورشیدگرفتگی در دیگر نقاط جهان از جمله ایران قابل مشاهده نیست./خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
کریمی - امشب به دامن من خورشید آرمیده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امشب، خورشید این شکلی می‌شود /عکس


نیمه شب یک‌شنبه 20 می به وقت جهانی (بامداد دوشنبه 1 خرداد / 21 می به وقت ایران)، خورشیدگرفتگی حلقوی روی می‌دهد و ساکنان سواحل اقیانوس آرام به تماشای حلقه آتشین خورشید خواهند نشست.

خبرآنلاین : نیمه شب یک‌شنبه 20 می به وقت جهانی (بامداد دوشنبه 1 خرداد / 21 می به وقت ایران)، خورشیدگرفتگی حلقوی روی می‌دهد و ساکنان سواحل اقیانوس آرام به تماشای حلقه آتشین خورشید خواهند نشست.

خورشیدگرفتگی حلقوی وقتی اتفاق می‌افتد که ماه در بیشترین فاصله مداری از زمین قرار داشته باشد و قطر ظاهری آن کوچک‌تر از قرص ظاهری خورشید به نظر برسد. در شرایط معمول، قطر ظاهری ماه با قطر ظاهری خورشید برابر یا اندکی از آن بزرگ‌تر است و خورشیدگرفتگی به شکل کامل دیده خواهد شد.



همان‌طور که در نقشه زیر ملاحظه می‌کنید، این خورشیدگرفتگی به هنگام طلوع آفتاب در غرب چین آغاز می‌شود و سایه ماه با حرکت به سمت شرق از ژاپن و اقیانوس آرام عبور می‌کند. درنهایت، خورشیدگرفتگی در غرب ایالات متحده پایان می‌یابد. این خورشیدگرفتگی در دیگر نقاط جهان از جمله ایران قابل مشاهده نیست.