دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

الترابوک لینوکسی Dell XPS 13 عرضه شد



انسان خارق العاده , اخبار گوناگون

یک خبر خوب برای عاشقان لینوکس که به دنبال لپ تاپی جدید می گردند منتشر شده است. آنها می توانند هم اکنون یک دستگاه الترابوک جدید Dell XPS 13 به همراه سیستم عامل از پیش نصب شده Ubuntu 12.04 LTS را در اختیار داشته باشند، البته خبر بدی هم وجود دارد و آن قیمت بالای این دستگاه می باشد. قیمت آن ۱۵۴۹ دلار است. این دستگاه رسما Dell XPS 13 نسخه Developer نامیده می شود و مشخصات کلی آن را در ادامه مشاهده می نمایید.

Intel Core i7-3517U Ivy Bridge processor

Intel HD 4000 graphics

8GB of RAM

256GB solid state disk

6 cell, 47Whr battery/Up to 6 hours, 8 minutes of battery life

2 USB 3.0 ports

Mini DisplayPort

Headset jack

WiFi, Bluetooth, WiDi/wireless display

Dell XPS 13 دارای ابعاد ۱۲.۴ در ۸.۱ در ۰.۷۱ اینچ و وزن کمتر از ۱.۴ کیلوگرم می باشد. بدنه این دستگاه از آلمونیوم  و فیبرکربن و صفحه نمایش این محصول ۱۳.۳ اینچی با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل است. نظر شما در مورد این محصول لینوکسی دل چیست؟

منبع: pcwar.com


ویدیو مرتبط :
معرفی Dell XPS 13

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عرضه 13 محصول جدید به بازار خودرو



اخبار,اخباراقتصادی,بازار خودرو

 

اخبار اقتصادی - عرضه 13 محصول جدید به بازار خودرو

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از تولید و عرضه 13محصول جدید به بازار خودرو تا سال 95 خبر داد و گفت: 70 درصد این محصولات با برند سایپا و با بهره‌گیری از افزون بر 90 درصد تولید داخل به بازار عرضه خواهند شد.

سعید مدنی با بیان اینکه این محصولات بر روی پلت‌فرم ایکس100، ایکس 200 و SP100 تولید خواهند شد، افزود: سایر محصولات با همکاری شرکای خارجی و براساس همکاری متقابل تولید و عرضه خواهند شد. وی این تنوع تولید خودرو را در تاریخ خودروسازی کشور بی‌سابقه دانست و اظهار کرد: تعدادی از این محصولات در ابتدای تولید به‌صورت مونتاژ و با حدود 30 درصد ساخت داخل به بازار عرضه می‌شوند که به‌تدریج میزان ساخت داخل آنها به 60 درصد افزایش خواهد یافت.

 

مدنی خاطرنشان کرد: حدود 20 درصد محصولات جدید، خودروهایی هستند که با همکاری خودروسازان بنام دنیا همچون نیسان، رنو و کیا تولید خواهند شد که در ابتدا با 40 درصد ساخت داخل و پس از سال اول با 60 درصد ساخت داخل تولید و به بازار عرضه می‌شوند. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا سپس با بیان آنکه 5 درصد از این محصولات به‌صورت مونتاژ وارد بازار خودروی کشور خواهند شد، گفت: چنانچه این خودروها با کیفیت باشند و از استقبال عمومی برخوردار شوند، داخلی سازی آنها را آغاز خواهیم کرد.


وی در خصوص سهم خودروهای چینی از این محصولات نیز گفت: درحال تست چند مدل از خودروهای چینی هستیم تا برای برنامه تولید آن به جمع‌بندی برسیم، اما در سبد محصولات سایپا سهم خودروسازان چینی بسیار ناچیز خواهد بود ضمن آنکه در راستای تولید خودروهای چینی، فعلا ورود نکردیم. مدنی افزود: خودروسازان چینی در آینده می‌توانند به‌عنوان یک رقیب در فضای رقابتی با خودروسازان معروف دنیا در بازار خودروی کشور وارد شوند و ما نیز بررسی‌های خود را در این خصوص انجام خواهیم داد.


  اخباراقتصادی  - ایرنا