دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

افزایش قدرت مغز با یك فنجان چای



 

افزایش قدرت مغز با یك فنجان چای

 

پزشكان در آزمایشات جدید خود دریافته‌اند كه نوشیدن یك فنجان چای در عین حال كه قدرت مغز را افزایش می‌دهد به كاهش خستگی، افزایش هوشیاری و نیز بهبود عملكرد و بازده مغز نیز كمك می‌كند.

به گزارش ایسنا، متخصصان دانماركی در این آزمایشات تاثیر مواد شیمیایی اصلی موجود در چای را روی توان ذهنی 44 شركت كننده جوان مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

روزنامه دیلی میلی چاپ انگلیس در گزارشی در این باره آورده است: تاثیرات این مواد از جمله یك نوع اسید آمینه موسوم به «ال - تئانین» كه در چای سبز نیز یافت می‌شود و هم چنین كافئین به مقداری كه معمولا در یك فنجان چای یافت می‌شود با مواد دارونما در گروه كنترل مقایسه نشد.

نتایج مقایسه‌ها تایید كرد افرادی كه چای نوشیدند 20 تا 70 دقیقه بعد از مصرف این نوشیدنی در انجام تعدادی از كارهای مهم، بهتر و دقیق‌تر از افرادی عمل كردند كه از نوشیدنی دارونما استفاده كرده بودند.

این مطالعات هم چنین نشان داد كسانی كه چای می‌نوشند سطح هوشیاری بالاتری نیز دارند.

به گفته این متخصصان، چای هم چنین خستگی را در بین داوطلبان زیر40 سال كاهش می‌داد.

شرح این آزمایشات در مجله «نوروساینس تغذیه‌ای» منتشر شده است..../ تحلیل : عصر ایران



ویدیو مرتبط :
بفرمائید یک فنجان چای؟!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یك رژیم غذایی برای افزایش قدرت تمركز



 

 

یك رژیم غذایی برای افزایش قدرت تمركز

 

در دنیای پر مشغله امروز، زنان با وظایف چندگانه همسری، مادری و كارمندی كه بر عهده دارند اغلب بسیار گرفتار هستند تا جایی كه حتی این وظایف ممكن است آنها را سردرگم و ذهنشان را آشفته كند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، اما اگر در میان این همه مسوولیت بتوانید قدرت تمركز خود را حفظ و تقویت كنید بی شك در انجام وظایفتان موفق تر و از زندگی خود راضی تر خواهید بود.

در این مطلب كه در سایت اینترنتی هلت می آپ ارائه شده متخصصان تغذیه به چند ماده غذایی مهم كه به افزایش و تقویت قدرت تمركز كمك می كنند، اشاره كرده اند. این رژیم غذایی برای تقویت تمركز عبارت است از:

كافئین: برای اینكه توان خود را برای تمركز كردن بهبود ببخشید روزانه مقدار متعادلی كافئین مصرف كنید. البته نكته اصلی این است كه مصرف ملایم و متعادل كافئین، راز دستیابی به نتیجه دلخواه است. چون مصرف زیاد كافئین نتیجه عكس دارد و در واقع امكان تمركز كردن را از شما سلب می كند.

قند طبیعی: با مصرف مواد قندی طبیعی مثل میوه های تازه یا غلات سبوس دار می توانید بدون نگرانی از افزایش دور كمر، تمركز خود را بیشتر كنید. البته به یاد داشته باشید كه تاثیر مواد قندی طبیعی در این زمینه كوتاه مدت است.

ماهی: دو نوبت در هفته از ماهی های غنی از چربی امگا – ۳ استفاده كنید تا مغزتان مواد غذایی و ویتامین های لازم برای رشد و فعالیت مناسب را بدست آورد. در صورت امكان از ماهی های مثل ماهی سالمون استفاده كنید كه حاوی جیوه اندك یا فاقد آن باشد.

تمشك آبی: با مصرف تمشك آبی مغز خود را در برابر آلزایمر و زوال عقل بیمه كنید. مطالعات نشان می دهد حیوانات آزمایشگاهی كه از این میوه مفید استفاده می كنند، توانایی یادگیری شان بهبود پیدا می كند.

ذرت: با افزودن مقدار كمی پاپ كورن ساده به غذای خود می توانید از مزایای قابل توجه آن در بهبود قدرت تمركز، بهره مند شوید. این میان وعده خوشمزه حاوی ویتامین های B۶، B۱۲ و E است كه به تقویت تمركز، حافظه و قدرت مغزی كمك می كند.

آووكادو: این میوه چرب كلسترول بد را پایین می آورد و خط تشكیل پلاك ها را كاهش می دهند در نتیجه جریان خون بهبود می یابد و سوخت بیشتری به مغز می رسد. این میوه در عین حال سرشار از امگا ۳ است. آووكادو جایگزین مرغوبی برای غذاهایی دریایی و برای افرادی است كه ماهی دوست ندارند.

مغزها و دانه ها: با خوردن مشتی از مغزها و دانه های مورد علاقه خود می توانید مقادیر قابل توجهی از آنتی اكسیدانها و پروتئین های مفید را وارد بدن خود كنید كه برای تقویت حافظه موثر هستند. مغزها و دانه ها در واقع مغز شما را در بلندمدت در برابر كاهش توان ذهنی محافظت می كنند.

سبزیجات سبزرنگ: این سبزیجات مثل اسفناج و بروكلی چون غنی از فولیك اسید هستند، ذهن شما را هوشیار و قوی نگه می دارند.

صبحانه كم كالری: برای بهبود قدرت تمركز و ذهن، روزتان را با یك صبحانه سبك آغاز كنید و در آن میوه ها، لبنیات و بقولات حاوی كالری پایین اما فیبر زیاد را بگنجانید.

مكمل ها: اگر نمی توانید روی غذاهایی كه هر روز می خورید متمركز شوید با پزشك خود درباره یك رژیم مناسب از مكمل های مورد نیاز بدن خود مشورت كنید. ویتامین های تقویت كننده مغز مثل ب، ث و ای و نیز ریزمغذی هایی چون بتاكاروتن، منیزیم، جینسینگ و جینكو به تقوی حافظه و قدرت تمركز كمك می كنند.... /  یادداشت : خبرگزارى ایسنا