دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

افزایش طول عمر با مصرف غذاهای فیبردار



 

 

افزایش طول عمر با مصرف غذاهای فیبردار

 

محققان می‌گویند: میزان مصرف غذاهای فیبردار ارتباط مستقیم با طول عمر دارد.

بر اساس نتایج پژوهشی که در آمریکا انجام شده، رژیم غذایی پرفیبر قابلیت کاهش احتمال مرگ و میر در اثر بیماری‌های قلبی و تنفسی را دارد.

این مطالعه همچنین نشان داد که بیشتر شهروندان آمریکایی روزانه 15 گرم غذاهایی فیبردار مصرف می‌کنند و به نوعی دچار فقر فیبر هستند.

دانشمندان مسؤول این تحقیق معتقدند که زنان باید روزانه 25 گرم فیبر را در رژیم غذایی خود بگنجانند. این میزان برای مردان 38 گرم است.

در این پژوهش همچنین آمده است که احتمال مرگ و میر افرادی که به میزان کافی غذاهای فیبردار مصرف می‌کنند، 22 درصد کمتر از افراد مورد آزمایشی است که کمترین میزان فیبر را مصرف کردند...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
‫ده نکته برای افزایش طول عمر و کاهش مصرف باطری آیفون‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امکان افزایش طول عمر با مصرف 'متفورمین'



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

محققان آمریکایی می گویند، درمان رایج دیابت می تواند به بزرگسالان کمک کند که تا 120 سالگی خوب زندگی کنند.

محققان اولین آزمایش داروی دیابت به نام 'متفورمین' ( metformin) را سال آینده بر روی انسان آغاز می کنند با این امید که ازابتلا به بیماری هایی مانند آلزایمر و پارکینسون پیشگیری کند.

پیش از این محققان این دارو را در آزمایش هایی بر روی حیوانات بررسی کردند و متوجه شدند که متفورمین به میزان قابل توجهی سبب افزایش عمرحیوانات می شود.

اکنون اداره نظارت بر دارو و غذای آمریکا مجوز انجام این آزمایشات را بر روی انسان ها صادر کرده است.درصورتی که نتیجه این آزمایشات موفقیت آمیز باشد به این معنی خواهد بود که برای مثال شخصی که در دهه 70 سالگی خود به سر می برد می تواند از لحاظ سن بیولوژیکی به اندازه یک فرد پنجاه ساله سالم باشد.

پروفسور گوردن لیتگو از موسسه تحقیقات سالمندی 'باک' در کالیفرنیا که ریاست این مطالعه را بر عهده خواهد داشت می گوید: درصورتیکه رویه پیری را هدف قرار دهید و بتوانید این رویه را آهسته کنید در آن صورت می توان روند ابتلا به تمام بیماری های مرتبط با پیری و پاتولوژی پیری را آهسته کرد.

محققان معتقدند که متفورمین می تواند کلید ضدپیری باشد زیرا این دارو شمار مولکول های اکسیژن را که در یک سلول آزاد می شود، افزایش می دهد.

به نظر می رسد که این موضوع استحکام و توانایی یک سلول را برای زنده ماندن در یک دوره طولانی تر افزایش می دهد.

این دارو معمولا به صورت یک قرص روزانه مصرف می شود اما در عین حال می تواند به صورت بسته هایی که در آب حل می شود نیز تجویز شود.

محققان بلژیکی متفورمین را بر روی یک گونه کرم گرد آزمایش کردند و متوجه شدند که این کرم ها نه تنها آهسته تر پیر شدند بلکه برای مدت طولانی تر سالم ماندند.

سال گذشته محققان دانشگاه کاردیف در انگلیس مدرکی کشف کردند مبنی بر این که به بیمارانی که داروی متفورمین برای دیابت داده شده بود، زندگی طولانی تری داشتند.

اما این موضوع بر خلاف این واقعیت است که افراد مبتلا به این بیماری ها امید به زندگی کوتاه تری دارند زیرا آنها بیشتر مستعد ابتلا به حملات قلبی، سکته مغزی و آسیب کلیه می شوند.
قرار است این آزمایش که 'هدف قرار دادن پیری با متفورمین' نامیده می شود، زمستان سال آینده در آمریکا انجام شود.

 

اخبارعلمی - باشگاه خبرنگاران جوان