دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

افزایش سطح آنالیز آموکسی ‌سیلین



 

افزایش سطح آنالیز آموکسی ‌سیلین با نانولوله های کربنی

 

 

 

افزایش سطح آنالیز آموکسی ‌سیلین با نانولوله های کربنی

 

 

پژوهشگران دانشگاه صنعتی اصفهان با کمک نانولوله های کربنی توانستند آنالیز داروی آموکسی‌سیلین را تا ۱۰۰ برابر افزایش دهند.

 


دکتر بهزاد رضایی یکی از محققان این پروژه در این باره گفت: استفاده از نانوذراتی مانند نانولوله های کربنی و نانوذرات فلزی امکان آنالیز مقادیر بسیار کمتری از آنالیت موجود در نمونه ها را فراهم می آورد و موجب ارتقاء قابل ملاحظه کارایی سنسورهای الکتروشیمیایی می شود.

 


وی افزود: با همکاری سجاد دمیری در دانشگاه صنعتی اصفهان توانستیم با روشهای ولتامتری سیکلی و به کمک نانولوله های کربنی، امکان آنالیز و شناسایی مقادیر بسیار کمتری از داروی آموکسی سیلین را با حد تشخیص تقریبی ۲/۰ میکرومولار فراهم کنیم که نسبت به موارد مشابه حساسیت روش تا ۱۰۰ برابر ارتقا یافته است.

 


رضایی ادامه داد: با آماده سازی اولیه و عامل دار کردن نمونه های نانولوله های کربنی چند دیواره و تهیه الکترود اصلاح شده کربن شیشه ای (GCE) با نانولوله ها به بررسی دقیق رفتار الکتروشیمیایی داروی مورد مطالعه پرداختیم و امکان آنالیز دارو را روی سنسور ارزیابی کردیم.

 


علاوه بر این به شناسایی مواد مزاحم و مشکلات موجود در آنالیز دارو با توجه به بافت نمونه های حقیقی (دارویی و کلینیکی) پرداختیم و در نهایت قابلیت روش را با آنالیز نمونه های حقیقی ارتقا داده است و روش تجزیه ای مناسبی را در این مورد ارائه کردیم.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
افزایش سطح توقعات در ازدواج

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون وزیر جهاد کشاورزی: مدیریت صحیح منابع آبی موجب افزایش سطح زیرکشت خواهد شد



 

 

مدیریت صحیح منابع آبی موجب افزایش سطح زیرکشت خواهد شد

 

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: استان سیستان و بلوچستان با مساحت18 میلیون و 700 هکتار پهناورترین استان کشور است و از تنوع آب و هوا برخوردار است که با مدیریت درست منابع آبی می‌توان کمبود آب را جبران و سطح زیر کشت را افزایش داد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدعلی نیکبخت در نشست تودیع و معارفه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان افزود: نرخ رشد و توسعه در استان بد نیست اما از آنجایی که محرومیت در استان فراوان است سرمایه‌گذاری بیشتری را می‌طلبد تا عقب‌ماندگی که موجب رنج مردم استان است، برطرف شود.

 

وی ادامه داد: استان در مسیر توسعه قرار گرفته است و همکاری نهادها و سازمان‌های مختلف موجب خواهد شد تا در این امر تسهیل شود.

 

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بیش از 150 میلیون دلار انواع بذر برای بخش کشاورزی کشور وارد می‌شود که اگر بتوانیم در این بخش خودکفا شویم خارچشم دشمنان خواهیم شد.

 

وی ادامه داد: انجام خدمات زیربنایی، فعالیت از پایه، آموزش و ترویج و صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی می‌تواند بخشی از معضل بیکاری را حل کند.

 

نیکبخت بیان کرد: ترویج آموزش تحقیقات و تکمیل زنجیره‌ای بخش کشاورزی موجب درآمد‌زایی و افزایش محصولات خواهد شد.

 

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی افزود: معاونت امور بین‌المللی وزارت جهاد کشاورزی با امور برنامه‌ریزی و اقتصادی ادغام شد و امید داریم بتوانیم سرمایه‌گذارانی را برای سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی و تکمیلی جذب کنیم.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز گفت: استان ظرفیت بالایی برای افزایش محصولات کشاورزی دارد که امیدواریم با همکاری و صداقت، در جهت استفاده از ظرفیت‌های بالقوه استان استفاده شود.

 

محمد کیخا ادامه داد: با توجه به اقلیم و تنوع محصولاتی که استان دارد می‌توان با همکاری و تعامل‌های درون سازمانی و برون سازمانی و مرکز بتوانیم خدمات ارزشمندی را به مردم استان ارائه کنیم.

 

وی گفت: در جهت تامین آب و استفاده بهینه از آب، و روش آبیاری‌های نوین تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا استفاده از این نعمت خدادادی انجام شود.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: برای تقویت و ترویج روحیه جهادی در بین کارکنان جهاد کشاورزی تشویق جهادگران این عرصه را مدنظر خواهد داشت./ایسنا