دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

افزایش خطر مرگ با خواب ناكافی



 

افزایش خطر مرگ با خواب ناكافی

 

 

پژوهشگران هشدار داده‌اند خواب كم و ناكافی خطر مرگ زودرس را تشدید می‌كند.

 

تحقیقات نشان داده است كسانی كه در طول شب كمتر از ۶ ساعت می‌خوابند در مقایسه با افرادی كه ۸ ساعت خواب شبانه كامل دارند، ۱۲ درصد بیشتر در معرض مرگ زود هنگام هستند.


این پژوهش كه از سوی محققان دانشگاه وارویك و دانشكده پزشكی دانشگاه فدریكوی دوم در ایتالیا انجام گرفته، شواهدی را درباره رابطه مستقیم بین دوره كوتاه خواب شبانه و افزایش احتمال مرگ زودرس ارائه كرده است.


این تحقیق می‌افزاید خواب زیاد از حد یعنی بیش از ۹ ساعت در شب هم می‌تواند نگران‌كننده باشد.


محققان می‌گویند: در حالی كه خواب زیاد برخلاف خواب كم به طور مستقیم خطر مرگ را افزایش نمی‌دهد، اما می‌تواند یك نشانگر مهم از بروز بیماری‌های مهم و كشنده باشد.


در این تحقیق ارتباط بین سطح عادت دوره خواب و مرگ ومیر با بازبینی ۱۶ مطالعه انجام شده در انگلیس، آمریكا و كشورهای اروپایی و آسیای شرقی مورد بررسی قرار گرفت.


این پژوهش شامل بیش از یك میلیون و ۳۰۰ شركت‌كننده بوده كه طی دوره ۲۵ ساله انجام گرفت و طی این دوره مرگ ۱۰۰ هزار نفر از شركت‌كنندگان در پژوهش به ثبت رسید.... /  جام‌جم آنلاین

 

 


ویدیو مرتبط :
ارتباط مرگ با خواب و ضرر خواب مصنوعی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آپنه‌خواب و افزایش خطر مرگ در دوران بارداری



اخبار,اخباراجتماعی,آپنه‌خواب


اخبار اجتماعی - آپنه‌خواب و افزایش خطر مرگ در دوران بارداری

 پزشکان هشدار دادند خطر مرگ زنان باردار مبتلا به آپنه یا وقفه تنفسی حین خواب در بیمارستان پنج برابر بیشتر است.

به گزارش ایسنا، افراد مبتلا به عارضه آپنه خواب در مدت زمان خوابیدن دچار وقفه‌های متعدد تنفسی می‌شوند. متخصصان دانشگاه فلوریدای جنوبی در این مطالعه دریافتند: آپنه خواب با تشدید آن دسته از اختلالات و مشکلات جدی پزشکی در دوران بارداری مرتبط است که بیشتر آنها از عوامل اصلی مرگ و میر مادران و نوزادان هستند. این تیم تحقیقاتی اطلاعات 55 میلیون زن را که در فاصله سال‌های 1998 تا 2009 میلادی باردار بودند یا در بیمارستان‌های آمریکا وضع حمل کرده بودند مورد بررسی قرار دادند.

دکتر «جودت لوئیس»، محقق ارشد این مطالعه گفت: انتظار نداشتیم چنین تفاوتی را در میزان مرگ و میر زنان باردار مبتلا به آپنه و زنان بارداری که به این اختلال مبتلا نبودند مشاهده کنیم. هرچند در این بررسی رابطه بین آپنه خواب و افزایش خطر مرگ ناشی از آن در دوره بارداری مشاهده شد اما ارتباط علت - معلولی آن تایید نشده است.

به نقل از هلث دی نیوز، دکتر لوئیس همچنین اظهار داشت: نتایج مطالعه ما نشان می‌دهد که آپنه خواب ممکن است نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد و لازم است پزشکان با تشخیص به موقع این عارضه در زنان جوانی که در سن باروری هستند، پیش از بارداری آن را درمان کنند.
اخبار اجتماعی - ایسنا