دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

افزایش جمعیت ساكنان مریخ تا 2023!




افزایش ساکنان مریخ , زندگی در مریخ

 

یك شركت پرتاب فضایی خصوصی قصد دارد تا آوریل 2023 چهار انسان را به مریخ منتقل كرده و آنها را در همان جا اسكان دهد!

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شركت «مارس وان» مدعی است كه یك گروه چهار نفره از فضانوردان هر دو سال یك بار به كاوشگران روی سیاره سرخ كه در حال ساخت سكونت‌گاههایی برای خود هستند، اضافه شده و تا سال 2033 تعداد 20 انسان بر روی مریخ زندگی خواهند كرد.

این شركت در حال مذاكره با شركت‌های تامین‌كننده فضایی مستقل مانند اسپیس‌ایكس هستند كه اخیرا اولین كپسول خصوصی خود را به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب كرده و بازگردانده است.

این شركت هلندی توسط جرارد هوفت، برنده نوبل فیزیك و همچنین پل رومر، از سازندگان سریالهای تلویزیونی پشتیبانی می‌شود.

مارس وان در نظر دارد كه آموزش فضانوردان را از سال آینده آغاز كرده و این برنامه انتخاب و آموزش را به یك رویداد رسانه‌‌ای مانند یك سریال واقع‌نما تبدیل كند.

به گفته این شركت، این سفر به همه تعلق داشته و به همین دلیل هر گام به سمت آن را با مشاركت همگانی برخواهند داشت. همچنین سازندگان با این كار می‌توانند هزینه مالی پروژه را نیز تامین كنند.

به گفته مارس وان، تمام جهانیان قادر به تماشا و كمك با تصمیم‌گیری در زمان انتخاب ساكنان، پیگیری آموزشهای وسیع و آماده‌سازی برای ماموریت و همچنین مشاهده سكونت آنها در مریخ به محض ورود خواهند بود.

این فضانوردان مهاجر به تشریك تجربیات خود با انسانها در زمان ساخت سكونتگاهها، انجام تجربیات و كاوش مریخ خواهند پرداخت.

این شركت از سال 2011 كار بر روی طرح خود را آغاز كرده است.....  / خبرگزاری ایسنا

 

افزایش ساکنان مریخ , زندگی در مریخ

 

جرارد هوفت، برنده نوبل فیزیك از پشتیبانان پروژه سكونت‌گاه انسانی در مریخ

 


ویدیو مرتبط :
سکونت بشر در مریخ تا سال 2023!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برای تشویق به افزایش جمعیت؛ مرخصی زایمان ۹ ماهه و دو هفته مرخصی پدران رسما ابلاغ شد



افزایش جمعیت,مرخصی زایمان مادران,مرخصی زایمان,مرخصی پدران

برای تشویق به افزایش جمعیت؛ مرخصی زایمان ۹ ماهه و دو هفته مرخصی پدران رسما ابلاغ شد

قانون اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده توسط محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور ابلاغ شد.

به گزارش  خبرآنلاین؛ این قانون پیش از این یک بار از سوی شورای نگهبان رد شده بود. اما پس از تغییراتی در قانون و مشخص شدن محل اختصاص بودجه آن، تایید شد و باید اجرا شود. 

 

مطابق قانون اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده که دو روز پیش در روزنامه رسمی کشور منتشر شد و بعد از این قابل اجراست، از این پس مرخصی زایمان به ۹ ماه افزایش پیدا می کند و دو هفته هم برای پدران مرخصی درنظر گرفته شده است. 

 

اما متنی که روزنامه رسمی منتشر کرده است و در نامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران آمده است: عطف به نامه شماره 195937/47356 مورخ 5 دیماه 1390 در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم (123) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده که با عنوان لایحه به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده بود، با تصویب در جلسه علنی روز دوشنبه مورخ 20 خرداد 1392 و تأیید شورای نگهبان، به پیوست ابلاغ می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی

 

این قانون برای اجرا به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

متن ابلاغیه رییس جمهور به شرح زیر است:

«قانون اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده» که در جلسه علنی روز دوشنبه مورخ بیستم خرداد ماه یکهزار و سیصد و نود و دو مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 29خرداد 1392 به تأیید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره 19961/55 مورخ 4 تیر 1392 مجلس شورای اسلامی واصل شده است، به پیوست جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

رئیس جمهور ـ محمود احمدی‌نژاد

قانون اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده

ماده واحده ـ از تاریخ لازم‌الاجراءشدن این قانون کلیه محدودیت‌های مقرر در قانون تنظیم خانواده و جمعیت مصوب 26 اردیبهشت 1372 و اصلاحات آن و سایر قوانین که براساس تعداد فرزند برای والدین شاغل یا فرزندان آنان ایجاد شده است، لغو می‌شود.

 

تبصره1ـ دولت می‌تواند هر پنج سال یک بار، با توجه به نتایج سرشماری‌های عمومی نفوس، ترکیب جمعیتی و شاخصهای سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی در چهارچوب سیاست‌های کلی نظام و با رعایت شاخصهای مندرج در قوانین برنامه پنجساله با ارائه لایحه به مجلس شورای اسلامی نسبت به برقراری امتیازات یا ایجاد محدودیت‌ها براساس تعداد فرزندان اقدام کند.

 

تبصره2ـ به دولت اجازه داده می‌شود مرخصی زایمان مادران را به ۹ ماه افزایش دهد و همسر آنان نیز از دو هفته مرخصی اجباری (تشویقی) برخوردار شوند.

این قانون به مادرانی که سن فرزند آنان به ۹ ماهگی نرسیده است، تسری می‌یابد و مادر می‌تواند تا سن ۹ ماهگی نوزاد از مرخصی زایمان استفاده کند.

 

قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و دو تبصره در جلسه علنی روز دوشنبه مورخ بیستم خرداد ماه یکهزار و سیصد و نود و دو مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 29/3/1392 به تأیید شورای نگهبان رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی

خبرآنلاین