دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

افزایش آلزایمر در افراد دارای کلسترول بالا



 

 

محققان ژاپنی به تازگی دریافتند افراد با کلسترول بالا بیشتر در معرض خطر ابتلا به آلزایمر قرار دارند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از یونایندپرس، گروهی از محققان ژاپنی به سرپرستی دکتر کنسوکی ساساکی از دانشگاه کیوشو در فوکوئوکا ، این تحقیقات را با بررسی وضعیت دو هزار و پانصد و هشتاد و هفت فرد سالم بین سنین چهل تا هفتاد و نه سال آغاز کردند که هیچ نشانه ای از بیماری آلزایمر در آنها وجود نداشت.

پس از گذشت ده تا پانزده سال، این محققان ژاپنی وضعیت یکصد و چهل و هفت نفر از این افراد را که فوت کرده بودند ، بررسی کردند و دریافتند پنجاه نفر آنها پیش از مرگ به بیماری زوال عقل مبتلا شده بودند.

دکتر ساساکی می گوید در کالبد شکافی و بررسی وضعیت این پنجاه نفر، علائم بیماری آلزایمر از جمله وجود پلاک هایی در مغز آنها مشخص شد.

نتایج این تحقیقات که در نشریه عصب شناسی منتشر شده است ، نشان داد مجموعا هشتاد و شش درصد افراد با کلسترول بالا ، دارای علائم بیماری آلزایمر بودند و درصد ابتلا به این بیماری در افراد با کلسترول بالا نسبت به افراد با کلسترول پایین ، بالاتر بوده است.

دکتر ساساکی می گوید نتایج این تحقیقات نشان می دهد کلسترول بالا می تواند به طور مستقیم یا غیرمستقیم به تشکیل پلاک هایی در مغز افراد سالخورده منجر شود.

محققان می گویند علاوه بر آن کلسترول بالا که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهد ، دیابت نیز می تواند یک عامل خطرناک دیگر برای تشکیل پلاک های مغزی و ابتلا به بیماری آلزایمر باشد..... /  تحلیل : عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
همایش فرهنگی و ورزشی افراد دارای معلولیت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلسترول بالا زمینه‌ساز ابتلا به آلزایمر است



 

 

 

کلسترول بالا زمینه‌ساز ابتلا به آلزایمر است

 

این پدیده خود با نشانه‌هایی از بیماری آلزایمر از جمله کاهش حافظه، ایجاد التهاب‌های مغزی وایجاد صفحه یا پلاک توده‌ای پروتیینی موسوم به بتا آمیلویید در مغز همراه بود.

 

پژوهشگران اتریشی تاکید دارند: رژیم غذایی پرچرب و دارای کلسترول بالا می‌تواند به تخریب سلول‌های مغزی بینجامد که این روند خود در ارتباط با بیماری آلزایمر است.

 

به گزارش ایسنا، پژوهشگران دانشکده پزشکی اینزبورگ در اتریش با انجام آزمایش بر روی موش‌های تغذیه شده با رژیم غذایی پرچرب و با کلسترول بالا، دریافتند: بین چنین رژم غذایی و ابتلا به آلزایمر ارتباطی وجود دارد.

 

نتایج این تحقیق که در علم عصب‌شناسی سلولی مولكولی «Molecular Cellular Neuroscience» منتشر شد، نشان داد: موش‌های برخوردار از رژیم غذایی پرچرب بعد از 5 ماه دچار افزایش کلسترول خون یا hypercholesterolemia می‌شدند، این پدیده خود با نشانه‌هایی از بیماری آلزایمر از جمله کاهش حافظه، ایجاد التهاب‌های مغزی و ایجاد صفحه یا پلاک توده‌ای پروتیینی موسوم به بتا آمیلویید در مغز همراه بود.

 

نتایج این تحقیق، تایید کننده فرضیات جدید مبنی بر تاثیر منفی لیپیدهای چرب بر بروز موقتی بیماری آلزایمر است./عصرایران