افراد مضطرب استعداد خلاقیت بیشتری دارند

اخبار,اخبارعلمی , تحقیقات  علمی

طبق یافته های اخیر محققان، افراد متفکر و مضطرب از استعداد خلاقیت بیشتری برخوردار هستند.

به نظر می رسد افراد اندیشناک و مضطرب همواره در حال تفکر و سنجیدن آنچه که باید انجام دهند هستند. ممکن است این حالات برای ما کسل کننده باشد، اما طبق مطالعه اخیر افراد دارای چنین خصیصه ایی، بسیار خلاق و مبتکر می باشند.

محققان دانشکده کینگ لندن ارتباط بین اضطراب و تصویرسازی قوی تر را هم اثبات کرده بودند. به گفته دکتر «آدام پرکینز»، متخصص نوروبیولوژی شخصیتی، «نگرانی، مادر خلاقیت است. زمانیکه شما به چیزی بیش از اندازه می اندیشید حس خلاقیت بیشتری در شما ایجاد می شود.»

بسیاری از بزرگ ترین پیشرفت های ما در طول سالیان گذشته نتیجه نگرانی بوده است. انرژی هسته ایی؟ نگرانی در مورد اتمام منابع انرژی. سلاح های پیشرفته؟ نگرانی از تهاجم. دستاوردهای پزشکی؟ نگرانی از بیماری و مرگ.

دکتر پرکینز در ادامه می گوید: «افراد شاد و خوشحال معمولا عمیق در مورد مشکلات فکر نمی کنند. از اینرو در مقایسه با افراد عصبی تر، در زمینه حل مشکل نقطه ضعف دارند.»

اخبار  علمی  -  مهر

افراد با استعداد

کفشها بیانگر شخصیت انسانها/ افراد مضطرب کفشهای نو می پوشند

روانشناسان دانشگاه کانزاس با انجام تحقیقاتی اعلام کردند که می توان از راه نگاه کردن به کفشها درباره شخصیت انسانها اظهار نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روانشناسان دانشگاه کانزاس به این نتیجه رسیده اند که سبک، ارزش، رنگ و شرایط کفش می تواند تصویری از احساسات، ویژگیهای سیاسی و فردی را منتقل می کند.

در آزمایشهای انجام شده چون سرگشودن یک راز، ناظران تصاویری از یک جفت کفش را بررسی کرده اند که از طریق آن قادر بودند شخصیت فرد را حدس بزنند.

63 دانشجو به تصاویر 208 جفت کفش متعلق به داوطلبان این آزمایش نگاه کردند. هرکدام از داوطلبان پیشتر پرسشنامه شخصیتی را پر کرده بود و از هر کدام خواسته شده بود که معمولی ترین کفشهای خود را در اختیار این آزمایش قرار دهند.

براساس این تحقیق که نتایج آن در مجله تحقیقات شخصیت منتشر شده، از ناظران خواسته شد به هرجفت از کفشها نگاه کرده، جنسیت، سن و جایگاه اجتماعی فرد را حدس بزنند.

حدس این ویژگها دربرگیرنده درون گرا یا برون گرا بودن مالک کفش نیز می شد، همچنین از آنها خواست شد تا لیبرال بودن یا محافظه کار بودن، ثبات عاطفی، سازگاری و بلند نظری آنها را نیز شامل می شد.

این گروه گزارش داده است که کفشها اطلاعات ظریف اما سودمندی درباره مالک خود بیان می کنند.

کفشها سرنخهای غیر کلامی به شخصیت فرد هستند و پیامهای نمادینی را منتقل می کند.

کفشها دارای تنوع جنس، سبک، کارکرد، ظاهر و مارکهای مختلفی هستند اما آیا به علت این تنوع است که می تواند اطلاعات مختلفی را درباره افراد بیان کنند؟

محققان این دانشگاه کانزاس به این پرسش پاسخ مثبت داده اند و اظهار داشته اند که برخی از سرنخهایی که کفش درباره صاحبش می دهد بسیار واضح است. برای مثال کفشهای گرانقیمت از وضعیت درآمدی صاحبش حکایت می کند و کفشهای براق و رنگی متعلق به افرادی برون گرا هستند.

کفشهایی که ممکن است نو نباشند اما سالم و تمیز هستند متعلق به افراد باوجدان و وظیفه شناس است.

برخی از سرنخها کمتر مشهود هستند، برای مثال کفشهای کاربردی متعلق به افراد سازگار است.

صحیح ترین ارزیابی ها در رابطه با سن، جنس و میزان درآمد است که پس از آن رده ثبات پذیری عاطفی و سازگاری قرار می گیرد.

براساس گزارش بوستن گلاب، از دیدگاه روان شناسان ثبات عاطفی بسیار مهم است چرا که این ویژگی دربرگیرنده تر از تنها ماندن، طرد شدن و توانایی رویارویی با انواع مختلف روابط را نشان می دهد.

افرادی که نوعی اضطراب و نگرانی درباره روابطشان دارند کفشهای نو پوشیده و آنها را سالم نگاه می دارند، شاید بتوان گفت این امر به نگرانی آنها درباره ظاهرشان و چگونگی تفکر دیگران درباره آنها باز می گردد..... / خبرگزاری مهر