دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

اعلام جزئیات شخصی‌سازی دفترچه‌های كنكور



 

اعلام جزئیات شخصی‌سازی دفترچه‌های كنكور

 

 

در روش شخصی‌سازی، سوالات با نام و پلمب‌ شده در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد و ترتیب سوالات و گزینه‌ها متفاوت است، اما برای رعایت عدالت، سوالات یكی است.


در گفتگو با ایلنا با اشاره به این‌كه كمتر از یك ماه تا برگزاری كنكور سراسری كارشناسی سال ۸۹ باقی است، درباره شیوه شخصی‌سازی دفترچه كنكور كه امسال برای نخستین بار در این مقطع برگزار می‌شود، گفت: در این روش ماشین‌های شخصی‌ساز سوالات را برای هر داوطلب در بسته‌های جدا پلمب می‌كنند.


سرورالدین تاكید كرد: در این روش به این علت كه همه چیز پلمب شده و با نام داوطلب ارائه می‌شود امكان تقلب در كمترین حد است، هیچ‌گونه امكان رد و بدل سوال وجود ندارد و اگر كسی هم بخواهد جور دیگری شیطنت كند، نمی‌تواند.


وی افزود: در گذشته به این دلیل كه سوالات اسم نداشت، اگر كسی غایب بود از برگه سوالاتش سوءاستفاده می‌شد، اما اكنون اگر غایبی باشد كل سوالاتش با نام در همان بسته پلمب شده بازگردانده می‌شود.


سرورالدین همچنین از متفاوت‌ بودن سوالات خبر داد و گفت: برای برقراری عدالت، سوالات یكی است اما چیدمان گزینه‌ها و سوالات برای داوطلبان متفاوت است.


پس كسانی كه می‌خواهند از روی دست دیگران بنویسند، اصلا نمی‌توانند، زیرا نمی‌دانند آیا همان سوالی را كه می‌خواهند سوال كناری‌شان است یا خیر؟


وی اضافه كرد: تمام سیستم‌ها به سمت این‌كه كاملا مكانیزه شود، پیش می‌رود و این روند باید در تمام سیستم‌های كشور پیاده شود.


رئیس سازمان سنجش با اشاره به این‌كه طرح شخصی‌سازی دفترچه كنكور پیش از این در آزمون كارشناسی ارشد سال ۸۸ و آزمون پیام‌نور امسال برای مطالعه اجرا شده بود، گفت: برای این‌كه بگوییم این روش چقدر و چه درصدی از تقلب جلوگیری كرده احتیاج به بررسی و وقت بیشتری داریم، اما طبق مطالعاتی كه تاكنون انجام شده، كیفیت كار از حد انتظار ما بسیار بهتر بوده است، یعنی ما فكر می‌كنیم اصلا در این روش امكان تقلب نیست.... /  جام‌جم آنلاین

 



ویدیو مرتبط :
اعلام جزئیات تسهیلات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حسین توکلی: جزئیات شخصی‌سازی دفترچه‌های آزمون سراسری سال 92



حسین توکلی,جزئیات شخصی سازی دفترچه های آزمون سراسری سال92

حسین توکلی: جزئیات شخصی‌سازی دفترچه‌های آزمون سراسری سال 92

مشاور ارشد رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: دفترچه آزمون سراسری در هر پنج گروه آزمایشی شخصی‌سازی شده و به صورت چهار گروه متنوع در بین داوطلبان توزیع می‌شود.

حسین توکلی مشاور ارشد رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: تمام سوالات آزمون عمومی (دفترچه شماره 1) و آزمون‌های اختصاصی (دفترچه شماره 2) در هر پنج گروه آزمایشی شخصی‌سازی شده و شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام داوطلبان، روی جلد دفترچه‌ها قید می‌شود.

وی افزود: این دفترچه‌ها دارای تنوع نیز بوده و در انواع A، B، C و D تقسیم می‌شود.

توکلی در ادامه تصریح کرد: پاسخنامه و دفترچه عمومی ( دفترچه شماره 1) داوطلبان در همه گروه‌های آزمایشی در یک بسته نایلونی و دفترچه‌های آزمون اختصاصی (دفترچه شماره 2) نیز، هر یک در بسته‌های نایلونی جداگانه در روز آزمون‌ها در بین داوطلبان توزیع خواهد شد.

مشاور ارشد رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: هر داوطلب ضرورت دارد بعد از دریافت پاسخنامه و دفترچه‌های عمومی و اختصاصی، نسبت به کنترل شماره داوطلبی روی دفترچه، شماره مندرج روی کارت، شماره صندلی و نام‌ و‌ نام‌خانوادگی، و اطمینان از یکسان بودن آنها و کنترل نوع دفترچه آزمون (یکی از انواع A، B، C و D) بر اساس برنامه زمانی مربوطه، نسبت به پاسخگویی به سوالات اقدام کنند./خبرگزاری فارس