دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

اعطای جایزه بهترین دانشمند جوان در زمینه کمومتریکس به محقق ایرانی(+عکس)



استادیار دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف موفق به دریافت جایزه بهترین دانشمند جوان سال 2015 در زمینه کمومتریکس شد.

اخبار,اخبارعلمی ,بهترین دانشمند جوان سال 2015

 

به گزارش ایسنا، پانزدهمین کنفرانس سالانه کمومتریکس در شیمی تجزیه امسال در شهر چانگشا در کشور چین برگزار شد. کنفرانس مذکور معتبرترین کنفرانس بین‌المللی در زمینه کمومتریکس است که امسال برای اولین بار در عمر بیست و هشت ساله برگزاری آن در آسیا برگزار شد.

هرساله طی این کنفرانس فعالترین محقق در این شاخه علمی توسط کمیته علمی انتخاب می‌شود و مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

این جایزه امسال به دلیل فعالیت‌های ارزشمند دکتر هادی پرستار شهری در زمینه توسعه روش‌های جدید کمومتریکس جهت آنالیز داده‌های پیچیده حاصل از نسل جدید سیستم‌های کروماتوگرافی که نقش بسیار تعیین کننده‌ای در کسب اطلاعات از سیستم‌های بیولوژیکی، نفتی، محیط زیستی و غذایی دارد، به وی اعطا شد.
 

اخبار,اخبارعلمی ,بهترین دانشمند جوان سال 2015

دکتر هادی پرستار شهری و جایزه دانشمند جوان در زمینه کمومتریکس

 اخبار  علمی -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
اعطای جایزه به رساله پژوهشگر ایرانی در فرانسه - سال ۱۹۶۱

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جایزه یونسکو به یک‌دانشمند زن جوان‌ایرانی + عکس



اخبار,اخبار علمی ,جایزه یونسکو

 

اخبار علمی - جایزه یونسکو به یک‌دانشمند زن جوان‌ایرانی

یک دانشمند زن ایرانی به عنوان یکی از 6 برنده جایزه دانشمند جوان ˈانسان و کره مسکونˈ سازمان یونسکو در سال 2014 شناخته شد.

به گزارش ایرنا برندگان جایزه دانشمند جوان ˈانسان و کره مسکونˈ یونسکو در سال 2014 در نشست شورای بین المللی هماهنگی انسان و کره مسکون (MAB) که از 10 تا 13 ژوئن 2014 در سوئد برگزار شد مشخص و اعلام شدند. کمیسیون ملی یونسکو فراخوان جایزه دانشمند جوان ˈانسان و کره مسکونˈ یونسکو را در سال 92 به رسانه ها، دانشگاه ها، سازمان ها و مراکز تحقیقاتی ارسال کرد و پس از دریافت تقاضاها و بررسی آن در شورای علمی مرتبط ، دو پروپوزال به یونسکو فرستاد که مونا پورزادی از ایران جزو 6 برنده جایزه دانشمند جوان انسان و کره مسکون یونسکو در سال 2014 اعلام شد.

موضوع پروژه پیشنهادی او جایگزینی منابع سوخت جنگلی توسط منابع تجدیدپذیر در ذخیره گاه ارسباران است. وی در مورد هدف خود از انتخاب این پروژه گفت: از آنجا که جنگل های ارسباران یکی از ذخایر ژنتیکی مهم کشور محسوب می شود، حفاظت و نگهداری از این میراث ملی به عنوان یکی از کانون های مهم تنوع زیستی در سطح بین المللی، از اهداف مهم در جهت توسعه پایدار است.

مونا پورزادی که اکنون دانشجوی دوره دکتراست، با بیان اینکه جنگل های ارسباران واقع در شمال غربی ایران و در استان آذربایجان شرقی، یکی از ذخیره گاه های زیستی ثبت شده در یونسکو است، یادآور شد: مطلب قابل توجه در این منطقه زندگی مردم بومی ساکن در حاشیه جنگل و روستاهای اطراف یا به عبارتی جنگل نشینان منطقه ای است که امرار معاش آنها ارتباط تنگاتنگی با منابع جنگلی منطقه دارد و بومیان آن بخش بزرگی از نیازهای سوختی خود را از منابع جنگلی این منطقه تأمین می کنند.

برنده جایزه دانشمند جوان ˈانسان و کره مسکونˈ یونسکو در سال 2014 در ادامه گفت: در این منطقه جایگزینی منابع سوختی تجدیدپذیر(Renewable energies) به جای استفاده از چوب و هیزم جنگلی می تواند به حفاظت از منابع جنگلی کمک بیشتری کند. وی اضافه کرد: در این صورت آسیبی به دلیل برداشت چوب و هیزم قاچاق به جنگل نمی رسد و علاوه بر آن، روستاییان جنگل نشین برای تأمین نیازهای سوختی خود دچار مشکل نخواهند شد.

طی سال های اخیر کمیسیون ملی یونسکو برنامه ای دقیق برای دریافت جایزه های علمی یونسکو برای محققان و دانشجویان داشته است و پژوهشگرانی از کشورمان موفق به اخذ جایزه شده اند. یونسکو با هدف تشویق دانشمندان جوان کشورهای در حال توسعه به تحقیق در خصوص مسائل مرتبط با ذخیره گاه های زیست کره، اکوسیستم ها، منابع طبیعی و تنوع زیستی و همچنین تبادل اطلاعات و تجربه ها بین دانشمندان نسل جدید، جایزه ای را با عنوان دانشمند جوان ˈانسان و کره مسکونˈ در هر سال اعلام می کند. 

اخبار علمی - ایرنا