دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

اعاده حیثیت پنگوئن‌ها از اتهام «رفتار نامتعارف در جفت‌گیری» پس از یك قرن!



 

درباره پنگوئن ها , عکس پنگوئن

 

پس از روایت «فعالیت‌های نامتعارف پنگوئن‌ها در جفت‌گیری» كه حدود یك قرن پیش توسط یكی از اعضای تیم كاوش قطبی كاپیتان اسكات مشاهده شد، اكنون دانشمندان قادر به درك دلایل زیستی پشت پرده این فعالیت‌ها شدند كه دكتر «جورج لویك» آنها را « فعالیت فاسد پنگوئن‌ها» خوانده بود.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دانشمندان با دستیابی به پشت پرده این فعالیتهاپی بردند علت رفتارهای نامتعارف و عجیب پنگوئن‌های نر در جفت‌گیری عدم تشخیص درست آنها در مرده یا زنده بودن جفت است.

گزارش دكتر لویك در زمان خود، بسیار تكان‌دهنده محسوب و حتی از اسناد رسمی حذف شد؛ درحالیكه موزه تاریخ طبیعی انگلیس اكنون به انتشار این مقالات ویرایش نشده پرداخته است.

لویك، یك زیست‌شناس مشتاق بود كه به عنوان پزشك مامور در سفر اكتشافی ترا نوادای كاپیتان اسكات به قطب جنوب در سال 1910 حضور داشت.

وی یكی از پیشگامان بررسی زندگی پنگوئن‌ها و اولین فردی بود كه در كل فصل جفت‌گیری با یك مجموعه از آنها در كیپ آدیر اقامت كرد.

وی به ثبت جزئیات زیادی از زندگی پنگوئن‌های گونه آدلی پرداخته اما برخی از فعالیت‌های آنها در نظر این پزشك اخلاق‌مدار بسیار زیاد از حد بوده است.

در میان عجیب‌ترین این فعالیتها می‌توان به آنچه كه لویك از آنها به عنوان «فعالیت‌های نامتعارف پنگوئن‌های نر در زمان جفت‌گیری با ماده‌های مرده» توصیف كرده، اشاره كرد. وی به قدری از این رویداد شوكه شده بود كه این بخش از خاطرات خود را به زبان یونانی نوشت.

از دیگر فعالیت‌های عجیب این موجودات كه لویك به ثبت رساند، باید به گرایش‌های دیگری همچون رفتار غیر عادی پنگوئن‌های نر و ماده و روابط نامتعارف و خارج از قاعده و حتی سوءاستفاده از جوجه‌هااشاره كرد.

لویك در زمان بازگشت به انگلستان قصد داشت كه خاطرات خود را با عنوان «تاریخچه طبیعی پنگوئن آدلی» به چاپ برساند اما محتویات موجود در آن برای این زمان بسیار سنگین بود.

دانشمندان در یك قرن پیش از دانش علمی برای توصیف اسناد لویك در مورد رفتار مرده‌خواهی یا نکروفیلیا برخوردار نبودند. این رفتار در اثر مكان‌یابی پنگوئن‌های نر برای واكنش جنسی رخ می‌دهد چرا كه آنها قادر به تشخیص میان پنگوئن‌های ماده زنده درون مجموعه و پنگوئن‌های مرده از سال گذشته كه در یك موقعیت مشابه قرار دارند، نیستند.

اكنون تنها دو نسخه از 100 نسخه اصلی لویك باقی مانده است و محققان به انتشار یك تفسیر مجدد از یافته‌های وی در مجله Polar Record پرداخته‌اند.

این گزارشات و برگه‌های دست نوشته هم اكنون برای اولین بار در موزه تاریخ طبیعت به نمایش گذاشته شده است.

 

درباره پنگوئن ها , عکس پنگوئن

 

دكتر «جورج لویك» از اعضای تیم كاوش قطب جنوب

خبرگزاری ایسنا


ویدیو مرتبط :
دوست نامتعارف یک پنگوئن بازیگوش + فیلم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دایی بخاطر یك جفت «كتانی» خواهرزاده اش را كشت



 

دایی بخاطر یك جفت «كتانی» خواهرزاده اش را كشت

 

مردی كه بعد از درگیری خواهرزاده و برادرش بر سر یك جفت «كتانی»، خواهرزاده اش را با چاقو به قتل رسانده بود، با حكم دادگاه كیفری به قصاص محكوم شد.

عصر ۱۴ دی ماه سال گذشته، مأموران كلانتری ۱۳۲ نبرد، از وقوع یك فقره درگیری منجر به قتل در یك منزل مسكونی واقع در خیابان نبرد باخبر شدند.

مأموران با حضور در محل حادثه متوجه شدند مقتول جوان ۱۹ ساله ای به نام محمد است كه به گفته شاهدان حادثه، توسط دایی خود به نام امیر به قتل رسیده است.

تحقیقات پلیس برای شناسایی متهم به قتل آغاز شد تا اینكه متهم به قتل دستگیر شد و در اعترافات خود مدعی شد به خاطر درگیری برادرش با مقتول بر سر یك جفت كتانی، با مقتول درگیر شده و محمد به قتل رسیده است.

با اعترافات متهم، قرار مجرمیت وی در دادسرای جنایی تهران صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه كیفری استان تهران صادر شد كه صبح امروز در شعبه ۷۱ و به ریاست قاضی نورالله عزیزمحمدی برگزار شد.

سیدرضایی، نماینده دادستان با اشاره به مدارك موجود در پرونده، بزه انتسابی به متهم را محرز دانست و خواستار مجازات وی شد.

مادر مقتول كه خواهر متهم نیز است، از قصاص برادرش گذشت و رضایت داد اما پدر مقتول، خواسته خود را قصاص متهم عنوان كرد و مدعی شد حاضر است سهم همسرش را بابت رضایتی كه داده است پرداخت كند.

در ادامه جلسه، متهم در جایگاه قرار گرفت و در تشریح حادثه گفت: محمد، یك جفت كتانی برادرم را برداشته بود و چند روزی بر سر همین موضوع باهم درگیر بودند.

وی ادامه داد: روز حادثه، من خواب بودم كه دوبار آنها با هم درگیر شدند و زمانی كه من وارد حیاط شدم، اول محمد با چاقویی كه دستش بود مرا زد. چاقو را از او گرفتم و در یك لحظه محمد از پله ها روی زمین افتاد و من هم با چاقو روی افتادم كه چاقو وارد كمرش شد.

متهم با بیان اینكه به هیچ وجه قصد كشتن خواهرزاده خود را نداشته است، گفت: من آن زمان معتاد به شیشه بودم اما نمی خواهم بگویم حالت عادی نداشته ام. محمد از بچگی با ما بزرگ شد و ما از این نوع جر و بحث ها با هم زیاد داشتیم.

در نهایت قاضی عزیزمحمدی ختم جلسه را اعلام و بعد از مشورت با مستشاران دادگاه، متهم را به قصاص محكوم كرد.... / خبرگزارى فارس