دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

اسکیزوفرنی با خطر بالای خودکشی مرتبط است



اخبار علمی,خبر های علمی, اسکیزوفرنی

محققان کانادایی دریافتند افراد مبتلا به اسکیزوفرنی در خطر قابل‌ توجهی برای اقدام به خودکشی قرار دارند.

به گزارش ایسنا منطقه اصفهان، محققان دانشگاه تورنتو با بررسی داده مربوط به 21 هزار و 700 کانادایی شامل 101 نفری که به اسکیزوفرنی مبتلا بودند دریافتند 39 درصد اسکیزوفرنی‌ها (دو نفر از هر پنج نفر) اقدام به خودکشی می‌کنند و این در حالی است که حدود سه درصد از افرادی که به هیچ بیماری ذهنی مبتلا نیستند، این عمل را انجام می‌دهند.

حتی با در نظر گرفتن عوامل خطر شناخته‌شده برای خودکشی، افراد مبتلا به اسکیزوفرنی شش برابر خطر اقدام به خوکشی را در مقایسه با دیگران داشتند.

زمانی که محققان بر 101 بیمار اسکیزوفرنی تمرکز کردند، متوجه شدند که زنان و افرادی با پیشینه مصرف الکل و مواد مخدر و یا افرادی با اختلالات افسردگی در خطر بیشتری برای خودکشی قرار دارند.

به گفته محققان افرادی که اقدام به خودکشی می‌کنند، جمعیت به شدت آسیب‌پذیری هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند؛ آگاهی از خطر مضاعف اقدام به خودکشی در ارتباط با سوءاستفاده‌های دوران کودکی و سوءمصرف مواد می‌تواند به پزشکان در بهبود و کمک‌رسانی به این جمعیت یاری‌رسان باشد.

اخبار علمی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
تشیع مرتبط با انگلیس و تسنن مرتبط با آمریکا، ضد اسلامند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شناسایی ژن مرتبط با خطر سکته مغزی درجوانان



اخبار,اخبار علمی,سکته مغزی

اخبار علمی - شناسایی ژن مرتبط با خطر سکته مغزی درجوانان

دانشمندان اسپانیایی رابطه ژن PHACTR1، با خطر پارگی عروق گردن را که یکی از اصلی ترین دلایل سکته مغزی در جوانان است، شناسایی کردند.

دانشمندان اسپانیایی موسسه بیماری های عصبی عروقی «وال د هبرون» بارسلونا رابطه ژن PHACTR1،با خطر پارگی عروق گردن را که یکی از اصلی ترین دلایل سکته مغزی در جوانان است، شناسایی کردند.

به گزارش ایرنا به نقل ازخبرگزاری افه، دانشمندان برای این مطالعه که درمجله علمی «نیچر ژنتیکس» منتشر شده، یک آزمایش کامل ازژنوم یکهزار و 400 بیمار که دچار پارگی عروق گردن شده بودند و14 هزار نفردیگر که برای کنترل انتخاب شده بودند، انجام دادند .

دانشمندان دراین رابطه کشف کردند که افراد حامل یک نوع ژن PHACTR1 ، احتمال بیشتری برای دچار شدن به این بیماری که یکی از عمده ترین دلایل سکته مغزی درافراد جوان است، دارند .

محققان پیشتر این نوع ژن را با افرادی که بیشترین خطرمبتلا به میگرن را داشتند ، ارتباط داده بودند.دراین رابطه، این محققان می دانستند که میگرن یکی ازعوامل خطر برای دچار شدن بیمار به پارگی عروق گردن است اما تابحال هیچ ارتباط بیولوژیکی بین این دو بیماری وجود نداشت .

پارگی عروق گردن به دلیل پاره شدن یکی ازشریان های تامین خون به مغز است.این پارگی کوچک، می تواند موجب فشردگی اعصاب مجاور وایجاد خون لختگی درعروق وانسداد جریان خون ودرنتیجه سکته مغزی شود .

 

اخبار علمی - ایرنا