دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

اسفناج واقعا شما را قوی می‌كند



 

 

خواص اسفناج , فواید اسفناج

 

 

متخصصان تغذیه و سلامت در سوئد می‌گویند در یك مطالعه جدید دریافته‌اند كه برگ‌های پهن و سبز اسفناج واقعا می‌توانند شما را مثل شخصیت معروف كارتونی ملوان زبل قوی‌تر كنند و قدرت بدنی‌تان را افزایش دهند.

به گزارش سرویس «سلامت» ایسنا، این متخصصان در انستیتو كارولینسكای استكهلم آزمایشات جدیدی را انجام داده‌اند كه نشان می‌دهد چطور عنصر نیترات كه جزو تركیبات طبیعی موجه در اسفناج و چندین نوع سبزی دیگر است می‌تواند موجب تقویت و نیرومندتر شدن ماهیچه‌ها شود.

برای دستیابی به این نتیجه كه به زودی در مجله تخصصی "فیزیولوژی" منتشر خواهد شد، پزشكان سوئدی نیترات را به طور مستقیم و به مدت یك هفته داخل آب آشامیدنی گروهی از موش‌های آزمایشگاهی ریختند و سپس عملكرد عضلانی این موش‌ها را با موش‌های دیگری كه نیترات ننوشیده بودند، مقایسه كردند.

به گزارش روزنامه سان، نتایج مقایسه‌ها تایید كرد موش‌هایی كه در آب آنها نیترات ریخته شده بود، قدرت عضلانی خیلی بیشتری پیدا كرده بودند.

آندرس هرناندز از متخصصان دپارتمان فیزیولوژی و فارماكولوژی در این انستیتو تشریح كرد: مقدار نیتراتی كه برای این موش‌ها استفاده شد معادل مصرف 200 تا 250 گرم اسفناج در روز است كه برای انسان به راحتی قابل دسترسی است.

این متخصصان دریافتند كه نیترات موجب افزایش دو نوع پروتئین طبیعی در ماهیچه‌ها می‌شود كه به نوبه خود در ذخیره‌سازی و آزادسازی كلسیم نقش دارند و این فرآیند برای انقباض عضلات حیاتی است..... / خبرگزاری ایسنا


ویدیو مرتبط :
بوکس و بوکسور دلقک ، اما واقعا قوی ...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چرا زنان واقعا قوی‌تر از مردان هستند؟


تفاوت زن و مرد در تعداد كروموزوم‌های «X» است، اما یك نكته جالب این‌كه تفاوت طول عمر زن‌ها و مردها هم احتمالا به همین كروموزوم‌ها برمی‌گردد. مطالعات نشان می‌دهد، احتمالا این كروموزوم‌ها باعث 5 تا 10 سال طول عمر متوسط بیشتر زنان و مبتلا نشدن آن‌ها به برخی بیمار‌ی‌ها می‌شود.