دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

اسفناج به ‌همراه گوشت مصرف شود



اخبار ,اخبار علمی ,مصرف اسفناج  باگوشت

 

اخبار علمی - اسفناج به ‌همراه گوشت مصرف شود

مصرف بیش از حد اسفناج به خاطر داشتن اگزالات کلسیم و سدیم مضر است و باعث سنگ‎سازی می‌شود.

یک کارشناس سبزی و صیفی‌جات اظهار کرد: بهتر است اسفناج به‌همراه گوشت مصرف شود.

"سمیه افسری‌یگانه"، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: پروتئین گوشت برای جذب آهن بسیار مناسب است، به همین دلیل بهتر است اسفناج با گوشت مصرف شود تا آهن این گیاه به طور کامل جذب گردد.

وی افزود: مصرف بیش از حد اسفناج به خاطر داشتن اگزالات کلسیم و سدیم مضر است و باعث سنگ‎سازی می‌شود.

این کارشناس با بیان اینکه سبزی‎ها باید به خوبی بسته‌بندی شوند، افزود: سبزی‏ها بعد از پاک شدن باید در چهار مرحله شسته شود تا طی این مراحل همه میکروب‎ها و انگل‎ها از بین برود.

وی ادامه داد: در مرحله اول سبزی‎ها باید در مایع ضدعفونی شسته شوند که در این مرحله چند قطره ماده ضدعفونی کننده در داخل یک طرف خالی ریخته می‌شود و بعد آب با فشار به طوری که حالت کف‌کنندگی داشته باشد ریخته می‌شود بعد از اینکه مایع ضدعفونی کننده در ظرف حل شد می‎توانند سبزی را در آن قرار بدهند و بعد در مرحله دوم بهتر است سبزی‎ها را در آب نمک به مدت 2 تا 3 دقیقه قرار دهند و سعی شود بیشتر از این زمان سبزی‎ها در آب نمک قرار نگیرد، چرا که باعث پلاسمولیز سبزی‎ها می‌شود و مرحله آخر نیز صرف آبکش کردن سبزی شود.

این کارشناس ادامه داد: بهتر است محصولات باغبانی به خصوص در حدود سبزی‎ها تازه به تازه مصرف شود، ولی با توجه به اینکه این مورد همیشه مقدور نیست، گاهی مجبور به استفاده از سبزیجات به صورت فریز یا انجماد شده می‌شویم که این امر باعث از بین رفتن بخشی از مواد محصولات می‌شود.

این کارشناس افزود: با توجه به اینکه رفته‌رفته به فصل تابستان و اوج مصرف سبزی نزدیک می‌شویم و به خاطر اینکه بیشتر بیماری‎های غذایی در این مورد در خصوص مصرف سبزی بوده، بهتر است در این فصل توجه بسیاری به شست‌وشوی این محصولات شود.
اخبار علمی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
‫خورش آلو اسفناج با گوشت Khoresh aloo esfenaj ba goosht‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مصرف اسفناج در رفع تشنگی مؤثر است



 

مصرف اسفناج در رفع تشنگی مؤثر است

 

 

برگ اسفناج خنك كننده و برای پایین آوردن تب مفید است و مصرف آن در رفع تشنگی مؤثر است.


مرتضی صفوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: برگ اسفناج از نظر طب قدیم ایران كمی سرد است و منبع غنی از ویتامین A ، B۳ ، C ، آهن و پتاسیم است.


وی گفت: مصرف برگ اسفناج بدن را قلیایی می‌كند و اسیدیته خون را كاهش می‌دهد. خنك كننده و برای پایین آوردن تب مفید است.


این متخصص تغذیه اضافه كرد: اسفناج از نظر داشتن ویتامین B۳ بسیار غنی است و از بروز بیماری پلاگر پیشگیری می‌كند ( پلاگر یك نوع بیماری است كه به علت كمبود ویتامین B۳ در بدن تولید می‌شود و نشانه‌های آن: ضعف بدن، تشنج، اختلال در دستگاه هاضمه و به وجود آمدن لكه‌های قرمز روی بدن است.)


صفوی گفت: اسفناج به دلیل داشتن ماده‌ای به نام اسپیناسین كه هضم غذا را تسریع می‌كند. این ماده موجب تحریك معده و ازدیاد ترشحات آن می‌شود. مصرف اسفناج در رفع تشنگی مؤثر است.... /  خبرگزارى فارس