دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

استفاده از One؛ وسواس اولین بودن


هفته گذشته گوگل در جریان کنفرانس خود به اندروید One اشاره کرد. اما بدون تردید ساندار پیچای و تیمش اولین کسانی نیستند که بر روی قدرت کلمه One سرمایه‌گذاری می‌کنند.

زومیت: هفته گذشته گوگل در جریان کنفرانس خود به اندروید One اشاره کرد. اما بدون تردید ساندار پیچای و تیمش اولین کسانی نیستند که بر روی قدرت کلمه One سرمایه‌گذاری می‌کنند. وان متعلق به گوگل تنها یکی از One های تاریخ فناوری است و به نظر می‌رسد همه دوست دارند تا اول باشند.در ادامه به چند مورد One معروف اشاره می کنیم.

1- Android One

شاید به این دلیل که سیستم عامل گوگل یعنی اندروید پراستفاده‌ترین سیستم عامل در دنیای گوشی‌های هوشمند است، گوگل اندروید One را در کنفرانس اخیر خود معرفی نمود. با این ابتکار جدید گوگل استانداردهایی برای تولیدکنندگان حاضر در بازارهای در حال توسعه برای ساخت محصولات مقرون به صرفه تعیین کرده است.

استفاده از One؛ وسواس اولین بودن در دنیای فناوری

2- HTC One

وقتی اچ‌تی‌سی سری One خود را در سال 2012 معرفی نمود، تلاش کرد تا خود را به عنوان بهترین تولید کننده در دنیای گوشی‌های هوشمند مطرح کند. اما جدای از بازخوردهای مثبتی که با این سری از محصولات بدست آورد، این شرکت هنوز و بعد از گذشت دو سال نمی‌تواند ادعای بهترین بودن در بازار شلوغ گوشی های هوشمند را داشته باشد.

استفاده از One؛ وسواس اولین بودن در دنیای فناوری

3- Mars One

پروژه مارس وان تلاش برای فرستادن اولین گروه از انسان‌ها به سیاره مریخ در سال 2023 است. البته 9 سال مدت زمان زیادی است که باید منتظر بمانیم تا شاهد این رخداد باشیم.

استفاده از One؛ وسواس اولین بودن در دنیای فناوری

4- One Microsoft

تابستان سال گذشته، استیو بالمر از طرح خود برای یکدست‌سازی مایکروسافت پرده برداشت. او می‌خواست با این طرح مایکروسافت را به شرکتی نوآور، سریع و انعطاف‌پذیری بالاتر در تولید محصولات تبدیل نماید. اما شاید برای این قبیل اقدامات توسط او اندکی دیر شده بود.

استفاده از One؛ وسواس اولین بودن در دنیای فناوری

5- OnePlus One

برخلاف بقیه این عبارت از دو One بهره می‌برد. شاید اولین تلاش این تولید کننده چینی برای تولید یک گوشی هوشمند، موجب ارائه کامل‌ترین گوشی هوشمندی شد که تاکنون با قیمت 300 دلار به بازار عرضه شده است.

استفاده از One؛ وسواس اولین بودن در دنیای فناوری

6- One Sony

مایکروسافت تنها غول دنیای فناوری نبود که قصد یکپارچگی و متحد شدن داشت. در سال 2012، پس از یک دوره کاهش شدید در سود بخش‌های مختلف شرکت سونی که تقریبا بطور مستقل از هم فعالیت می‌کردند، مدیر عامل جدید سونی Kazuo Hirai از طرح‌های خود برای یک تحول خبر داد. متاسفانه تحول One Sony موجب اخراج 10000 کارمند این شرکت شد.

استفاده از One؛ وسواس اولین بودن در دنیای فناوری

7- Xbox One

کنسول بازی شرکت مایکروسافت که همواره سایه رقیب خود از شرکت سونی را بالای سر خود حس کرده است. مایکروسافت از One در کنسول بازی خود نیز استفاده کرده است.

استفاده از One؛ وسواس اولین بودن در دنیای فناوری

8- Acer Aspire One

پس از سالیان طولانی تولید محصولاتی بدون سود و پرضرر خط تولید بیمار ایسر محصولی در خور تحسین را در دل خود جای داد.

One ها به همین جا ختم نمی‌شوند و مواردی مانند One Drive، Ubuntu One و غیره هم می توانند در این لیست جای بگیرند.

استفاده از One؛ وسواس اولین بودن در دنیای فناوری


ویدیو مرتبط :
استفاده از One Note در کلاس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برای اولین بار در ایران صورت گرفت؛حذف سلول های سرطانی با استفاده از انرژی رادیو فرکونسی



 

حذف سلول های سرطانی,درمان سرطان

 

محققان مرکز قلب و عروق شهید رجایی با بکار گیری انرژی رادیو فرکونسی موفق به محدود کردن خونرسانی به سلول های سرطانی شدند.

دکتر سید محمد دلیلی، فوق تخصص قلب کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مرکز قلب و عروق شهید رجایی برای اولین بار در ایران با استفاده از انرژی رادیو فرکونسی موفق به محدود کردن خون رسانی به قسمتی از بدن شده است.

وی با بیان اینکه مرحله اول این آزمایش بر روی نمونه حیوانی انجام شده، گفت: این طرح پس از طی مراحل قانونی و کسب تاییدیه سلامت می تواند جایگزین مناسبی برای عمل های قلب مانند بستن  PDA و PABANDING بوده و به کمک آن می توان خونرسانی به سلولهای سرطانی را متوقف کرد.

دلیلی تصریح کرد: انرژی رادیو فرکونسی که در این آزمایش بکار رفته نوعی از انرژی الکتریکی بوده که بطور گسترده در درمان آرتیمی های قلبی استفاده می شود.

فوق تخصص قلب کودکان ادامه داد: نخستین نمونه ای که آزمایش روی آن انجام شد، یک گوسفند 15 کیلویی بوده که با استفاده از انرژی رادیو فرکونسی قسمتی از سرخرگ آن به قطر حدود 4 میلی متر بسته و سپس قسمت بزرگتری به قطر 8 میلی متر توسط این انرژی تنگ شد.

وی با اشاره به اینکه مرحله اول این آزمایش کاملا موفقیت آمیز بوده، افزود: با توجه به اینکه تاکنون از این انرژی برای محدود کردن خون رسانی به قسمتی از بدن استفاده نشده، بنابراین ما برای شروع از نمونه حیوانی استفاده کردیم که حیوان آزمایش شده هم اکنون در سلامت کامل به سر می برد.... / باشگاه خبرنگاران