دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

استفاده ازکلیدهای میان‏بردرآفیس2007 و2010



 

 

استفاده ازکلیدهای میان‏بردرآفیس2007 و2010

 

کلیدهای میان‏بر، کلیدهایی هستند که در محیط ویندوز و یا نرم افزارهای تحت آن، باعث تسریع در انجام عملیات مختلف می‏شوند و کاربر را از استفاده از ماوس بی‏نیاز می‏کنند. خصوصیاتی که این کلیدهای میان‏بر دارند این است که بایستی هر یک از آن ها را به خاطر سپرد. به عنوان مثال باید همواره به خاطر داشته باشید که کلیدهای ترکیبی Ctrl+C عمل کپی را انجام می‏دهند و کلید Ctr+V عمل Paste را. اما در نرم‏افزارهای آفیس 2007 و همچنین 2010، نظیر Word یا Excel، قابلیتی بسیار جالب و کاربردی قرار گرفته است که باعث می‏شود بدون به خاطر سپردن این کلیدهای ترکیبی، بدون نیاز به ماوس و تنها به وسیله کیبورد، هر کاری که لازم است انجام دهید. این قابلیت که Key Tips نام دارد سرعت کار شما را بسیار افزایش می‏دهد.

 

بدین منظور:
یکی از نرم‏افزارهای آفیس نظیر Word 2007 یا 2010 را اجرا کنید.
حال کافی است کلید Alt را چند ثانیه نگه دارید و سپس رها کنید.
خواهید دید که بر روی تمامی منوها و دکمه‏های بالای صفحه، یک کاراکتر انگلیسی نقش بسته است.
به عنوان مثال بر روی تب Insert، حرف N حک شده است. با فشردن کلید N از روی کیبورد مستقیماً به این تب خواهید رفت و به محتویات آن دسترسی خواهید داشت. بر روی محتویات آن نیز حرف جدیدی نقش بسته است که با فشردن آن، عمل مربوط به آن انجام می‏شود.
فرض کنید ما قصد داریم بدون استفاده از ماوس، یک فایل را ذخیره کنیم. برای این کار کافی است ابتدا Alt را چند لحظه بگیریم و رها کنیم. سپس مطابق آن چه خود برنامه به ما می‏گوید ابتدا کلید F و سپس S را فشار دهیم.
دقت کنید در صورت هر گونه کلیک به وسیله ماوس، برنامه از حالت Key Tips خارج می‏شود.


ویدیو مرتبط :
آموزش بازی طوفان دزدان دریایی- استفاده از میان بر ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شایعه استفاده از مواد نیروزا در میان برخی داوران فوتبال ایران



شایعه استفاده از مواد نیروزا در میان برخی داوران فوتبال ایران

داور بازنشسته فوتبال ایران می‌گوید شایعه شده برخی داوران زن از مواد نیروزا استفاده می‌کنند. او همچنین می‌گوید باید از داوران مردی که مظنون به استفاده از مواد نیروزا هستند، آزمایش دوپینگ گرفت.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

علی خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: وقتی به بعضی از داوران آنقدر داوری داده می‌شود که خسته می‌شوند و بعضی دیگر اصلا داوری نمی‌کنند این امر نشان دهنده این است که به داورهای خودمان اعتقاد نداریم.

وی افزود: در بحث نظارت هم ناظران نوبتی کار می‌کنند و به قدرت و میزان عملکرد آنان توجهی نمی‌شود. یا داورانی که از لیست بین‌المللی خط خورده‌اند یا سابقه زیادی در قضاوت ندارند و مدرسان خوبی هم نبوده‌اند بر داوران سطح بالا مثل ترکی و مظفری زاده نظارت می‌کنند.

خسروی مشکل اساسی داوری ایران را در تصمیم گیری‌ها عنوان کرد و افزود: افرادی که در داوری ایران تصمیم می‌گیرند بر روی ضابطه و قانون انتخاب نمی‌شوند. به طور مثال الان اعضای دپارتمان و کمیته‌ داوران در انتخاب هیچ سنخیتی با داوری ندارند و به همین دلیل وقتی در مدیریت و چینش داوران مشکل داشته باشیم داوران هم نمی‌توانند خوب قضاوت کنند.

داور سابق فوتبال ایران ادامه داد: متاسفانه کفاشیان از مسایل داوری اطلاع چندانی ندارد و خود من چندین بار از طریق پیامک مسایل را به او گوشزد کرده‌ام، اما حتی نپرسید که موضوع چیست! به نظرم چون او در جریان مسایل ریز داوری نیست باید علاوه بر اعضای کمیته‌ داوران چند مشاور داوری مستقل به او در این زمینه کمک کنند چون خود او انسان بسیار سالم و یک ورزشکار حرفه‌ای بوده است.

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه اعضای کمیته‌ داوران ایران از یک مدار بسته و تکراری تشکیل شده‌اند که چندین سال است به دور خود می‌چرخند و همین تعداد می‌روند و می آیند، اما هیچ تحولی در داوری صورت نمی‌دهند و به همین دلیل کفاشیان به یک گروه نخبه داوری مستقل نیاز دارد تا مسایل را به او انتقال دهند.

خسروی همچنین درباره برخی شایعات مطرح شده درباره دوپینگ داوران گفت: الان در داوری بانوان شایعه کرده‌اند که گروهی با دوپینگ بالا رفته‌اند که این در بخش آقایان هم هست و وقتی این شایعات مطرح می‌شود باید از مظنون‌ها آزمایش بگیرند تا همه چیز مشخص شود، ولی این مسایل انتقال داده نمی‌شود.

این کارشناس داوری در پایان خاطر نشان کرد: یکی از بزرگ‌ترین تخلفات در لیست بین‌المللی داوران اتفاق افتاده چون داورانی مثل جهانبازی و بخشی زاده که حدود 100 هزار دلار برایشان هزینه شده و داور الیت شده‌اند و در مسابقات خارج از کشور سوت‌های خوبی زده‌اند از لیست خط خوردند، در صورتی که اگر در داخل ضعفی هم داشتند باید به آنان اخطار و فرصت داده می‌شد تا خود را اصلاح کنند، ولی آنها را خط زدند و افرادی را جایگزین کردند که حتی جرات نمی‌کنند برای آنان بودجه سنگین اختصاص دهند./ایسنا