دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

استفاده ازشیرینی زیاد درسحرباعث افزایش انسولین در خون می شود



متخصص تغذیه :

استفاده ازشیرینی زیاد درسحرباعث افزایش انسولین در خون می شود

 متخصص تغذیه گفت : استفاده از مواد قندی و شیرینی به مقدار زیاد در وعده سحر باعث افزایش ناگهانی هورمون انسولین در خون و در نتیجه كاهش ناگهانی قند خون می شود .

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دكتر 'محمد صادق كرمانی ' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: مصرف زیاد مواد قندی و شیرینی در وعده سحری ممكن است عوارضی چون سر گیجه، بی حالی، پرخاشگری، عصبانیت و ضعف ناگهانی را به دنبال داشته باشد كه اینها از عوارض كاهش قند خون است .

وی تاكید كرد كه وعده سحری روزه داران نباید حذف شود زیرا حذف وعده سحری باعث ایجاد اختلال در سوخت و ساز بدن می شود و همچنین بوی بد دهان، سردرد، دردهای عضلانی، سوزش سر دل، افزایش ناراحتی معده، بی خوابی و عصبانیت را به دنبال دارد.

كرمانی در عین حال گفت : در وعده سحری نباید بیش از اندازه پرخوری كرد . پرخوری در هنگام سحر از احساس گرسنگی در روز جلوگیری نمی كند، بلكه در ساعات ابتدایی بعد از سحر، فشار زیادی را به معده و دستگاه گوارشی فرد وارد می كند. این وضعیت باعث می شود علایمی نظیر سوء هاضمه، درد و نفخ معده در فرد بروز كند . روزه داران باید در وعده سحرغذای سبك بخورند و از مصرف غذاهای چرب ، سرخ كردنی و پرحجم پرهیز كنند .

به گفته وی روزه داران از مصرف نمك زیاد و ادویه زیاد خودداری كنندزیرا این وضعیت باعث تشنگی فرد در روز می شود .

كرمانی خاطرنشان كرد :روزه داران بعد از خوردن سحری دیرتر بخوابند زیرا وضعیت درازكش سبب برگشت مواد غذایی به مری و ترش كردن می شود از این رو روزه داران در طول روز احساس مناسبی ندارند ، اگر این وضعیت ادامه داشته باشد باعث سوزش سردل و بیماری ' رفلاكس معده و مری ' در فرد می شود.

وی افزود : مصرف میوه در سحر از تشنگی جلوگیری می كند ولی مصرف چای زیاد به دلیل خاصیت ادرار آوری و كافئین موجود در آن در وعده سحری مناسب نیست.

به گفته این متخصص تغذیه بهترین نوشیدنی آب است و بهترین زمان نوشیدن آب كافی، یك ساعت بعد از افطار تا نیم ساعت قبل از وعده سحری است ./ایرنا


ویدیو مرتبط :
اندازه گیری گلوکز خون و انسولین خون

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: افزایش استفاده ایرانی ها از ماهواره


تصاویری از افزایش استفاده از ماهواره را مشاهده می کنید.