دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

اسباب بازی های هوشمند برای پیغام رسانی والدین به کودکان (+عکس)



اخبار علمی - اسباب بازی های هوشمند برای پیغام رسانی والدین به کودکان (+عکس)

مخترعان سیستمی را طراحی کردند که در اسباب بازی های کودکان به کار می رود. بااستفاده از این سیستم پیغام والدین از طریق اسباب بازی های هوشمند به گوش کودکان زیر 6 سال می رسد.

 حمل تلفن همراه برای کودکان ایده مناسبی نیست و از نظر متخصصان، استفاده از این تکنولوژی قبل از سن قانونی، آسیب های روانی جبران ناپذیری را به کودکان وارد می کند. ولی گاهی اوقات لازم است که پیغامی از طرف والدین برای کودکان ارسال شود و این نیاز در مورد مادران شاغل به کرات احساس می شود. 

 

برای حل این مشکل، دو مخترع آمریکایی سیستمی را طراحی کردند که والدین با استفاده از اسباب بازی های زیبا و هوشمند می توانند پیغام های خاصی را برای کودکان ارسال کنند. 

 

ارسال پیام برای کودکان با استفاده از فناوری Wi-Fi و یک نرم افزار جانبی انجام می شود و این سیستم پیغام والدین را برای کودکان با صدای بلند پخش می کند. 

 

برای ارسال صدا می توان از صداهای خنده دار (Funny Voice) نیز استفاده کرد. 

 

این روش برای کودکان 3 تا 6 ساله طراحی شده است و تابه حال هیچ تکنولوژی مشابه آن وجود نداشته است. 

 

این سیستم پیام رسانی به گونه ای طراحی شده است که والدین از ارسال موفقیت آمیز پیغام و دریافت آن توسط کودکان به راحتی مطلع می شوند. 

 

این اسباب بازی ها در طرح و رنگ های مختلف ساخته شده اند که نظر کودکان با هر سلیقه ای را جلب می کند. 

 

دانلود این برنامه حدود 59 دلار هزینه دربردارد. 

 

اخبار ,اخبار علمی ,اسباب بازی های هوشمند

 

اخبار ,اخبار علمی ,اسباب بازی های هوشمند

 

اخبار ,اخبار علمی ,اسباب بازی های هوشمند

 

اخبار ,اخبار علمی ,اسباب بازی های هوشمند

 

اخبار ,اخبار علمی ,اسباب بازی های هوشمند

 اخبار علمی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
اسباب بازی هوشمند حسی برای کودکان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار محققان به والدین: اسباب‌بازی‌های مغناطیسی تهدیدی برای کودکان



اخبار ,اخبار علمی ,خطر  اسباب‌بازی‌های مغناطیسی برای کودکان

 

اخبار علمی - هشدار محققان به والدین: اسباب‌بازی‌های مغناطیسی تهدیدی برای کودکان

نتایج نگران‌کننده یک پژوهش جدید نشان داد: از آنجایی که احتمال بلعیدن آهنرباهای کوچک درون اسباب‌بازی‌های مغناطیسی توسط کودکان زیاد است و ممکن است منجر به آسیب‌های جدی نیازمند به عمل جراحی شود، بهتر است بزرگسالان از بازی کردن کودکان با این اسباب‌بازی‌ها جلوگیری کنند.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان، به گفته مت استریکلند، جراح عمومی بیمارستان کودکان و دانشگاه تورنتو، با به کار بردن آهنرباهای کروی کوچک در اسباب بازی‌های کودکان هر روز شاهد افزایش جراحی‌های دستگاه گوارش در کودکان هستیم.

تیم استریکلد، تمرکز پژوهش‌های خود را بر روی آسیب‌های دستگاه گوارش به وسیله آهنرباها قرار دادند. بسیاری از کودکان مورد مطالعه نیازمند عمل جراحی بودند و در برخی موارد، بخش کوچکی از روده کودکان به دلیل آسیب زیاد برداشته شده بود.

در این تحقیق، 2722 بیمار به دلیل بلعیدن جسم خارجی به بیمارستان مراجعه کرده بودند که از این میان، 94 کودک یک آهنربا و 30 کودک چندین آهنربا را بلعیده بودند.

همراه با آهنربا، کودکان قطعات کوچک دیگری را نیز می‌بلعند که در دستگاه گوارش جذب آهنرباها می‌شود و سبب پارگی روده می‌شود.

اغلب اوقات تا زمان عکسبرداری که آسیب جدی به دستگاه گوارش وارد شده است، هیچ علائمی در کودکان دیده نمی‌شود.

امروزه آهنرباها 20 برابر قویتر از آهنرباهای قدیمی هستند و باعث آسیب بیشتری می‌شوند. این آهن‌ربای توپی شکل قوی در کیت جواهرات و یا اسباب بازی‌های روی میز بزرگسالان وجود دارد.

این تحقیقات در مجله اطفال منتشر شده است.
اخبار علمی - ایسنا